SAS Lounge OSL (utland)

Hvordan er for øvrig dette i LH sine lounger i FRA og MUC? Får man med seg familien på et gullkort, eller er de strenge på kortholder + 1?

Min personlige erfaring her er "nein" og kun en gjest. LH er kjent for og være kjipe her

Min personlige erfaring her er "nein" og kun en gjest. LH er kjent for og være kjipe her

Fryktet det.

Noen som vet hvordan de stiller seg til at man sender to andre inn i steden for kortholder, eller må kortholder inn selv? Tenkte jeg kunne sende inn de gamle og bli med dama på litt shopping!

De er strenge ja, vi lyktes ikke å få inn frue og barn på bare ett kort... Og vi har forsøkt mange ganger, ulike steder og sessonger. Men nå er alt velstand med A3 gull på ungene

Last edited:
Jeg fikk med kone pluss vår sønn på EBG-kort i Senators Lounge i Munchen for noen år siden. Men skal sies at mini kun var 6 måneder, så mulig de derfor sa ja?

Er det noen som har erfaring med spørsmålet mitt i posten ovenfor (nr 158)?

Hvordan er for øvrig dette i LH sine lounger i FRA og MUC? Får man med seg familien på et gullkort, eller er de strenge på kortholder + 1?

Lufthansa teller alle over 2 år på gjestekvoten uavhengig av familieforhold. Kun en gjest.

Er det bare meg eller er det flere som syntes stolene i SAS loungen på OSL og ARN er forferdelige å sitte i, får vondt i ryggen etter kunn 10 min.
Hadde en flyvning fra Barcelona for noen dager siden, å var tidlig ute der, så stakk innom Pau Casals loungen. Der ble jeg sittende til flyet skulle gå, det var en helt annen kvalitet på den loungen, sofastolene var fantastiske å sitte i.

Er det bare meg eller er det flere som syntes stolene i SAS loungen på OSL og ARN er forferdelige å sitte i, får vondt i ryggen etter kunn 10 min.
Hadde en flyvning fra Barcelona for noen dager siden, å var tidlig ute der, så stakk innom Pau Casals loungen. Der ble jeg sittende til flyet skulle gå, det var en helt annen kvalitet på den loungen, sofastolene var fantastiske å sitte i.

Synes de store sorte er veldig gode å sitte i :)

Det er jo hyggelige nyheter.

Nå mangler jeg bare en ørliten BA Galleries First i nye T2

Hyggelig nytt, håper de slenger inn noen dusjer.

Er det noe stort behov for det da? Det er sjelden man lander med long haul på OSL og har videre Connection på utland.

Dusjer på innland hadde kanskje vært mer relevant. Eller om det var en arrivals lounge.

Re: Erfaringer med SAS Business Lounge?

Det var ikke noen arbeider på gang i gullstuen da jeg var der sist ved månedsskiftet mars/april. Har arbeidene kommet i gang nå? Kaos og byggeplass?

Det var ikke noen arbeider på gang i gullstuen da jeg var der sist ved månedsskiftet mars/april. Har arbeidene kommet i gang nå? Kaos og byggeplass?

Ja, arbeidet er i gang. Det er kommet opp en hvit vegg som pr i dag har redusert størrelsen på gullstuen med 1/4. Veggen gjør at hverdagen går sin gang i loungen uten alt for mye forstyrrelser.

I "Ask Eivind"-spalten i juliutgaven av Scandinavian Traveler, svarer Eivind Roald på et spørsmål om hvorfor man med SAS EuroBonus Gold ikke får ta med nærmeste familie ("Why can't I invite my wife and children?") i loungen når man reiser i economy: "We had to set a rule for the maximum number of guests linked to your card".

På sas.no står det fortsatt følgende:

Ta med familien til SAS-loungen. EuroBonus Gullmedlemmer kan velge mellom å ta med en (1) gjest eller ta med den nærmeste familien (ektefelle/samboer og egne barn, maks. 4 familiemedlemmer) som reiser med gyldig SAS/Star Alliance-billet til SAS lounger.

Hva betyr dette?

Enten nærmeste familie eller en gjest man ikke er i nærmeste familie med. En gjest f.eks. en kusine vil gå under en gjest. Ellers kan jo hvem som helst være gjest, men kun én person kan være gjest.

Hvordan er gullstuen etter oppgraderingene den siste tiden? Er det bare lagt til mer plass / utvidet, eller er det pusset opp også?

Hvordan er gullstuen etter oppgraderingene den siste tiden? Er det bare lagt til mer plass / utvidet, eller er det pusset opp også?

Den er delvis under oppussing enda (var det i hvertfall for en uke siden) så ser ikke ut til og være ferdig

Back