Skal reise til NY med SAS 23.03, retur i april.
Billetter er bestilt og betalt, det samme er cruise og hotell.
Man er reiseklar og gleder seg selvfølgelig.
Denne gleden knuses kjapt når det tikker inn mail fra Expedia på morgenkvisten.
Emne: Your booking has been cancelled.
Hiver meg rundt og ringer SAS, men hun i andre enden er ikke imøtekommende og blid og svarer at jeg må ringe Expedia. Men hva hun kan se så er ikke billetten betalt og Expedia har ikke issued noen billett.
Ringer Expedia, mye mer hjelpsomme og de skjønner lite men henger seg på SAS. Opplever det samme som jeg, lite hjelp og forklaring å få.
Prater selv med SAS igjen, litt mer imøtekommende og de sier fortsatt det samme, og at det skyldes manglende betaling og Expedia.
Det underlige er at jeg har fått en mail fra SAS med et ref. nr. dagen etter bestilling. Det viser seg at dette ikke er identisk med det Expedia sitt, men det endres etter hvert.
Jeg ble også belastet for billettene rett etter bestilling og dette ble gjort direkte av SAS.
Expedia graver videre og det viser seg at det finnes et billettnr. allikevel., så det har altså blitt issued en billett på et tidspunkt.
Men kommer fortsatt ingen vei med de, og det drøyer alt sammen.
SAS er fortsatt ikke hjelpsomme og det viser seg at flyvningen er full, og på returen så er det bare EcoExtra og Business som er ledig, så det er lite de kan gjøre.
Det viser seg også at det mest sannsynlig skyldes data-problemer hos SAS.
Jeg sier at jeg ser på dette som SAS sitt problem og at en refund ikke er aktuelt.
Når vi bestilte så valgte vi den dyrere direkteflyvningen siden vi ville fly direkte.
Jeg kan akseptere bytte på utreise, men returen vil jeg ha direkte.
Føler at jeg blir den tapende part hvis SAS bare tar en refund her, det er hverken stort utvalg eller gode priser på så kort varsel.
Og jeg føler at ansvaret ligger hos SAS for å fikse dette sammen med Expedia.
Noen som har opplevd lignende, eller som har gode råd å komme med?
Litt stressa her merker jeg....
Billetter er bestilt og betalt, det samme er cruise og hotell.
Man er reiseklar og gleder seg selvfølgelig.
Denne gleden knuses kjapt når det tikker inn mail fra Expedia på morgenkvisten.
Emne: Your booking has been cancelled.
Hiver meg rundt og ringer SAS, men hun i andre enden er ikke imøtekommende og blid og svarer at jeg må ringe Expedia. Men hva hun kan se så er ikke billetten betalt og Expedia har ikke issued noen billett.
Ringer Expedia, mye mer hjelpsomme og de skjønner lite men henger seg på SAS. Opplever det samme som jeg, lite hjelp og forklaring å få.
Prater selv med SAS igjen, litt mer imøtekommende og de sier fortsatt det samme, og at det skyldes manglende betaling og Expedia.
Det underlige er at jeg har fått en mail fra SAS med et ref. nr. dagen etter bestilling. Det viser seg at dette ikke er identisk med det Expedia sitt, men det endres etter hvert.
Jeg ble også belastet for billettene rett etter bestilling og dette ble gjort direkte av SAS.
Expedia graver videre og det viser seg at det finnes et billettnr. allikevel., så det har altså blitt issued en billett på et tidspunkt.
Men kommer fortsatt ingen vei med de, og det drøyer alt sammen.
SAS er fortsatt ikke hjelpsomme og det viser seg at flyvningen er full, og på returen så er det bare EcoExtra og Business som er ledig, så det er lite de kan gjøre.
Det viser seg også at det mest sannsynlig skyldes data-problemer hos SAS.
Jeg sier at jeg ser på dette som SAS sitt problem og at en refund ikke er aktuelt.
Når vi bestilte så valgte vi den dyrere direkteflyvningen siden vi ville fly direkte.
Jeg kan akseptere bytte på utreise, men returen vil jeg ha direkte.
Føler at jeg blir den tapende part hvis SAS bare tar en refund her, det er hverken stort utvalg eller gode priser på så kort varsel.
Og jeg føler at ansvaret ligger hos SAS for å fikse dette sammen med Expedia.
Noen som har opplevd lignende, eller som har gode råd å komme med?
Litt stressa her merker jeg....
Last edited: