SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Tidligere fikk man kjøpt miniatyrer på denne strekningen. Men dette er ikke en strekning jeg reiser så ofte, så det er mulig dette er blitt justert.

Last edited:
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Mulig denne er litt off topic, men det får gå:

Balle Chlorin med familie ble for en sjelden gangs skyld plassert foran gardina i går. Det gledes til frokost og tilnærmet fri bar. Frokosten blir fortært, og far sier til resten at det bare er å se i menyen og bestille det de har lyst på. Big mistake. Ikke engang en Cola var mulig å oppdrive på den 1,45 timer lange turen. En forklaring om at det var en utenlandsmaskin og at det derfor ikke var lastet noe annet enn frokost, te og kaffe fikk det til å murre hos flere enn Balle m/familie.

Ikke veldig imponerende :cry:

Det kan ha vært operasjonelle årsaker. Flyet lastes med catering for en tur, men så skjer det noe som gjør at de må stokker rundt på maskinene for å unngå kanselleringer eller forsinkelser. Dumt om de ikke forklarte hva som hadde skjedd, men det der har jeg opplevd tidligere (både i eldre bronsealder og moderne tid). Både forlite catering og gal catering, men da med forklaring og beklagelse. Dumt, ja, krise, nei?

Har flere ganger sett folk bli nektet diverse ting, rett eller ikke. Jeg ser bare ikke problemet med å gi folk en Cola om de ber om det, eller en Sandwhich istedet for matboks i Europa.

Noen som vet hva som skal erstatte knekkebrødet?

Sent from my iPhone using Tapatalk

På flyet fra Stavanger til København her forleden gikk purser personlig rundt med en ipad for å videreformidle hvilke gates hver enkelt passasjer med en connection hadde. Fin touch. Kan dog nevnes at belegget var ca 60% og maskinen var en 737 av en slags. Det var også en kveldsflyvning så maks 15 personer som skulle fly videre den kvelden..

Det var ikke snakk om at noen ble nektet servering. De gikk rett og slett ikke noen runder med tralla. Frokostpakkene ble båret som ved, mellom armene og haka :-)

Absolutt ingen krise, men etter å ha reist 22 timer når vi gikk på flyet på OSL, hadde det vært godt med en cola, betalt eller gratis.

Merkelig! OSL er jo SAS sin base, så ut fra OSL er alltid settet nytt når det flyr første flight ut eller nordover. Med mindre denne flighten fortsetter til LYR, men da vil det i så fall bli byttet ut til utlands-sett i TOS. MEN...vet SAS er blitt mer "strikse" med å følge programmet; dersom det er frokost som gjelder, er det dette og lite annet som blir servert.

Er vel 09:55 som fortsetter til LYR om jeg ikke tar helt feil så da er jo uansett frokost ombord ikke en greie.

Whisky skal være skotsk ferdig snakka.

Litt merkelig holdning all den tid det nå knappt finnes et land som ikke har en anstendig whisky, Norge inkludert. På tide å få opp øynene for annet en skotsk. Flott om SAS begynner å tilby mer "lokale" drikkevarer, slik some de allerede har begynt med for øl.

Litt merkelig holdning all den tid det nå knappt finnes et land som ikke har en anstendig whisky, Norge inkludert. På tide å få opp øynene for annet en skotsk. Flott om SAS begynner å tilby mer "lokale" drikkevarer, slik some de allerede har begynt med for øl.

Hehe nå er jeg jo halvt skotsk så jeg er nok noe inhabil i det spørsmålet. :colgate:

Whisky skal være skotsk ferdig snakka. Men synes nå kaviaren var veldig god da jeg var frem og tilbake over dammen for en måned siden så det er nok faktisk en forbedring det her.

Hehe nå er jeg jo halvt skotsk så jeg er nok noe inhabil i det spørsmålet. :colgate:

Selv skotter innrømmer det nå at de ikke lenger er alene med å ha gode whisky! :)

Wasa-knekkebrød tilbake på norsk innenriks!!! Thank GOD! SAS tar sikte på å kunne tilby dette om 2-3ukers tid, men den blir ikke å finne i menyen ettersom den ble trykket før dette ble bestemt.

Last edited:
Wasa-knekkebrød tilbake på norsk innenriks!!! Thank GOD! SAS tar sikte på å kunne tilby dette om 2-3ukers tid, men den blir ikke å finne i menyen ettersom den ble trykket før dette ble bestemt.

Takk og pris for det, da kan vi fortsette å kalle SAS Plus Wasa-class! :stir

Føy nylig C til USA, og må si meg enig i at Löjrom på C-menyen er et morsomt innslag, selv om den bare var omtrent like spiselig som de svarte greiene. ;)

Fikk ikke prøvd den lokale spriten ombord, med mindre de hadde Mackmyra i spesialdrinken, som besto av Whisky, Ringi eplesaft og ingefærøl.

Last edited:
SAS reduserer crew på LH!
Antallet cabin crew(CC) på USA- flighter reduseres fra 9 til 8. Dette innføres som en del av selskapets nye innsparingsprogram «InShape». Alt fra april måned gjelder dette på USA-avganger fra STO. Fra juni måned reduseres antallet CC til 8 på samtlige USA-flyvninger fra Skandinavia. Endringen medfører at servicekonseptet blir tilpasset til 8 CC. Her følger SAS trenden hos de etablerte nettverksselskapene; KLM, Air France, BA. Det uheldige er at dette høyst sannsynlig vil få en negativ utvikling på kundetilfredsheten.

Last edited:
Anton Berg byttet til Kvikk Lunsj og Toms protein bar ja. Pringles heldigvis byttet til ordentlig potetgull. Også har det kommet Ringi eplejus!!! Fortsatt ikke alkoholfritt øl. Knekkebrød kommer straks tilbake.

Jeg ba om eplejuice på vei hjem fra Brüssel i går, men fikk bare servert billigreiene til 10 kr. Ringi hadde ikke den svenske CC hørt om en gang.

Den er både i den norske menyen og ombord i flyene iallfall her til lands. Så ut som at juice i glass var borte.

Back