SK SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Nytt fra og med 1. april 2015, var at passasjerer i SAS GO til/fra Tokyo kan velge tre enheter drikke (inkludert alkoholholdig) til matserveringen, gratis.

Så her tror jeg man kan skylde på crew som ikke følger serviceinstruksjonene.

Nytt fra og med 1. april 2015, var at passasjerer i SAS GO til/fra Tokyo kan velge tre enheter drikke (inkludert alkoholholdig) til matserveringen, gratis.

Aah, forklarer

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Aah, forklarer
7d091cac408543dc3df9143d31a0a960.png

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Noen info om dato, ruter og klasser man vil få de nye matboksene i?

Sas sier bare "i Skandinavia og Europa" i slutten av mai.... som vel betyr at det straks skal starte, men også innenlands i Norge og er det til salgs eller inkludert?

Og den endringen gjelder altså kun én av IC-rutene? Ikke rart crew blandet sammen med reglene fra andre IC-ruter.b

Noen info om dato, ruter og klasser man vil få de nye matboksene i?

Sas sier bare "i Skandinavia og Europa" i slutten av mai.... som vel betyr at det straks skal starte, men også innenlands i Norge og er det til salgs eller inkludert?

Jeg fløy til ARN søndag 28 mai og da var de nye boksene på plass i Plus. Jeg angrer på at jeg ikke takket ja og prøvde men hadde spist i loungen. Mulig de var til salgs i Go også. Dette var Cityjet og avgang før 0900. Juni magasinet til SAS var også alt på plass. De hadde også en ny solbær smoothie.

Last edited:
Hvordan er reglene med drikke på IC som diamant? Kan man da få all drikke eller er det en ekstra?

Du får så mye drikke du vil som EBD, frem til du blir høylytt eller ufin, da stenger vi krana ;-)

Når det gjelder NRT som flere har kommentert her så er det den eneste ruten med andre "regler" en de andre. Her er det 3 enheter som er inkludert, årsaken er konkurransen og markedet.
Tidligere var det 3 enheter, hvorav en alkohol, nå er dette endret til 3 enheter. Altså 3 av hva man vil ha, også alkohol.
Vet at flere nå kommer til å si at dette er teit, at vi som crew ikke klarer å styre dette, osv osv, Som det allerede er nevnt i tråden. Men dette viser seg å fungere veldig greit, så er det slik at det er noen sleivspark fra tid til annen. Dessverre.

Du får så mye drikke du vil som EBD, frem til du blir høylytt eller ufin, da stenger vi krana ;-)

Når det gjelder NRT som flere har kommentert her så er det den eneste ruten med andre "regler" en de andre. Her er det 3 enheter som er inkludert, årsaken er konkurransen og markedet.

Tidligere var det 3 enheter, hvorav en alkohol, nå er dette endret til 3 enheter. Altså 3 av hva man vil ha, også alkohol.

Vet at flere nå kommer til å si at dette er teit, at vi som crew ikke klarer å styre dette, osv osv, Som det allerede er nevnt i tråden. Men dette viser seg å fungere veldig greit, så er det slik at det er noen sleivspark fra tid til annen. Dessverre.

Interessant dette med Japan. SAS er slettes ikke det eneste selskapet som har egne regler for Japan. Det merket jeg da jeg fløy Finnair dit for noen uker siden - faktisk allerede ved bestillingen siden de har har gratis setereservasjon til Japan. Ellers tror jeg crew generelt har veldig god kontroll på slike unntaksregler - det er vel typisk noe som ligger i instrukser og som gjennomgås på crewmøter.

Interessant dette med Japan. SAS er slettes ikke det eneste selskapet som har egne regler for Japan. Det merket jeg da jeg fløy Finnair dit for noen uker siden - faktisk allerede ved bestillingen siden de har har gratis setereservasjon til Japan. Ellers tror jeg crew generelt har veldig god kontroll på slike unntaksregler - det er vel typisk noe som ligger i instrukser og som gjennomgås på crewmøter.

Det er riktig, stort sett så har vi veldig god kontroll på slike ting. Unntak skjer og det snakkes om og er en del av crew briefing för flight. Men man kan glemme seg.
Når det er sagt så jobber vi hardt for at det skal være så få unntak og variasjoner som mulig. Markedene derimot er veldig ulike så noen unntak må man ha.

Ny frokost boks i dag fra Bergen til Oslo.
En kubisk eske.
Var yoghurt, granola/müsli, smør, et lite glass chutney, og i en egen lukket plastboks en type skinke med litt kremost og paprika. Separat ble delt ut en boks smoothie, beger til kaffe og rundstykke. I esken var også miniatyr kniv og gaffel og teskje.

Smakte godt, men var litt klønete, spesielt siden skinken var pakket inn separat.

Det lå ny sommermeny i setelommen, denne var uten bilder

.

Det lå ny sommermeny i setelommen, denne var uten bilder

Det er også mange artikler om dette nye kubekonseptet i Scandinavian Traveler. Veldig positivt med så mange nye skandinaviske produkter og råvarer fra bestemte gårder. Men veldig hypet denne kuben.

Noen info om dato, ruter og klasser man vil få de nye matboksene i? Sas sier bare "i Skandinavia og Europa" i slutten av mai.... som vel betyr at det straks skal starte, men også innenlands i Norge og er det til salgs eller inkludert?

Athen-Stockholm var kube-service til lunch i dag, likte veldig godt konseptet, friskt, estetisk og nytt.
En ny hvitvin fra Sør-Afrika er og noe av det beste jeg har smakt av `småflaskevin.

For en nedlatende holdning, cabin crew er ikke idioter som ikke evner å forholde seg til variabler.

Hvordan får du det der til å være nedlatende??????

Grunnen til at det er tre enheter til og fra Nrt er vel at i Japan selges mye billetter fortsatt via reisebyråer. Jeg mener huske at de fikk så mye negative tilbakemeldinger at de nektet selge billetter med sas om ikke var ordentlig servering ombord.

Back