SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Å joda, det ble hurlumhei da jeg flashet EBD-kortet i Go og spurte om jeg kunne få en smoothie. De to som bemannet tralla måtte diskutere dette før jeg fikk smoothien min. Det er seriøst ikke lenger noe som overrasker meg om bord hos SAS.

Ser den.. Det er jo tross alt most frukt det er snakk om. :rolleyes:
 
Kan ikke SAS snu på flisa snart, på tide at de skriver hva du kan få i stede for alt det du ikke får.... :headbang:

Det er rett før beste løsning hadde vært og forenklet vekk hele SAS Plus. Kun kjøp det du vil ha...
 
Kan ikke SAS snu på flisa snart, på tide at de skriver hva du kan få i stede for alt det du ikke får.... :headbang:

Det er rett før beste løsning hadde vært og forenklet vekk hele SAS Plus. Kun kjøp det du vil ha...

Alt er jo gratis, bortsett fra det meste. Skjønner ikke hva som er uklart med det... ;)
 
Norway, ranking 1 on the UN Human Development Index:

wasa_04.jpg


Burma, ranking 150:

rgn_02.jpg
 
Ny meny fra 1.6.2015. Det vil si ikke mye nytt, men Mikkeller Beer er i sortimentet både for Norden og Europa!!:drink
 
Ny meny fra 1.6.2015. Det vil si ikke mye nytt, men Mikkeller Beer er i sortimentet både for Norden og Europa!!:drink

Men man får ikke nyte så mye av det i Plus. Plus-produktet fremstår som rimelig meningsløst nå sånn rent bortsett fra litt ekstra poeng.
 
Ut i fra oppførselen til en del passasjerer til Sør-Europa i Plus, er jeg ikke overrasket over begrensningen på tre drikke.

Så lenge dette er for å kunne stoppe serveringen på de "verste" passasjerene uten at det blir diskusjoner ut av det, synes jeg det er helt OK.

(Man blir flau av å være nordmann noen ganger. En ting er å ta seg noen drinker, noe annet er å tro man er flyets viktigste passasjer fordi man sitter i Plus og har betalt 200 kroner mer for billetten, og kreve GT nr. 8 et kvarter før landing. Men det hører til i en annen tråd :) Rant slutt.)
 
Mon tro om det ikke er nettopp forskjellen mellom Go og Plus som gjør at noen oppfører seg slik, at de føler at de må "bruke fordelen" de har kjøpt seg til. Hadde man uansett klasse hatt gratis drikke, så hadde kanskje enkelte ikke hatt dette behovet for å "hamstre" seg til en "lønnsom" reise. Må vel til dels innrømme at jeg har utnyttet SAS Charter Plus Class på litt samme måte - beregnet hvor mange GT man må drikke....
 
Jeg kan ikke akkurat si at jeg er overrasket!

Selv om folk flest er som gummi og med gode hensikter etter et par for mye, så er det utvilsomt et uromoment for crew og pax å forholde seg til enkeltindivider med de sosiale antennene gjenglemt ved avgang. For noen virker det også som prestisje å hive i seg mest mulig. Spesielt de med opparbeidet status gjennom interesse for luftfart, snarere enn en de med jobbrelatert opptjening.

At noen på død og liv skal brenne i seg godt over det som anses som normalt og "kos" i et fly, er etter min mening et tegn på mindre sosiale begavelser!
 
b37435ad05ef35bd9d50175a3e64d0a3.jpg
c06982781a1b5b6bb1f76d382bc65a03.jpg
85c084738cb084004a9aa1cd6bb87331.jpg
8e197310b4ff704d25e1f605bf9cf822.jpg


Noen bilder jeg tok da jeg fløy CPH - OSL i går.

Jeg måtte be hele tre ganger om en Mikkeller-øl og peke oppi trallen til flyverten der han påstod at de kun hadde Carlsberg. Men jeg betalte bare 50 (han ville jo ikke se på menyen) og ølen var veldig god! Gleder meg til å drikke to til onsdag og torsdag (OSL - TOS - OSL). Flere får jeg jo ikke…

Jeg drakk forøvrig en øl, en appelsinjuice, et glass vann, en kaffe og en cola på flyruten som varte 1,5 timer (fløy Go og betalte, måtte vente 30 min over OSL). Enda godt jeg ikke fløy Plus utenfor Norden. Den nye regelen er latterlig!
 
Last edited:
Greit å bo ved TRD da, så det alltid blir minst et hopp ekstra på veien, og så får man passe på lete opp reisene med flest strekninger når man skal uti den store verden, 2*3 er mindre enn 3*3...!
 
Ja det var en god øl. Drakk tre på tur fra NY til Gardemoen nå nylig. Og det var en uke før 1.Juni.
 
Ser at dette opptar folk - nå også omtalt i NRK P1 Dagsnytt og P4!

Tja man kan godt si at det er et ilandsproblem, men når man faktisk betaler mer for et såkalt premium produkt bør man kunne forvente at servicen er deretter. SAS burde egentlig bare kuttet ut hele Plus-klassen da. Jeg skjønner jo at folk kan bli beruset, men da har man rett til å nekte folk mer alkohol. Ja faktisk en plikt også. I loungen er det jo tom selvbetjening av alkohol så det er jo litt paradoksalt hele greia. Det at folk tar med seg løser man enkelt ved å åpne alt man serverer. Som nevnt gjøres jo dette på Lufthansa evt servere vin og sånt fra store flasker.
 
Tja man kan godt si at det er et ilandsproblem, men når man faktisk betaler mer for et såkalt premium produkt bør man kunne forvente at servicen er deretter. SAS burde egentlig bare kuttet ut hele Plus-klassen da. Jeg skjønner jo at folk kan bli beruset, men da har man rett til å nekte folk mer alkohol. Ja faktisk en plikt også. I loungen er det jo tom selvbetjening av alkohol så det er jo litt paradoksalt hele greia. Det at folk tar med seg løser man enkelt ved å åpne alt man serverer. Som nevnt gjøres jo dette på Lufthansa evt servere vin og sånt fra store flasker.

Ja, og dei kan sikkert bli strengare på å nekte dei som får formykje. Det er betre for alle partar. Og tramp på korken, så slepp ein hamstring i veska :). 3 einingar er vel egentleg nok for dei fleste på ein to-tre-timerstur så det er ikkje sååå mykje å ta på vei for. Kommunikasjonen i denne saka derimot...
 
Tja man kan godt si at det er et ilandsproblem, men når man faktisk betaler mer for et såkalt premium produkt bør man kunne forvente at servicen er deretter. SAS burde egentlig bare kuttet ut hele Plus-klassen da. Jeg skjønner jo at folk kan bli beruset, men da har man rett til å nekte folk mer alkohol. Ja faktisk en plikt også. I loungen er det jo tom selvbetjening av alkohol så det er jo litt paradoksalt hele greia. Det at folk tar med seg løser man enkelt ved å åpne alt man serverer. Som nevnt gjøres jo dette på Lufthansa evt servere vin og sånt fra store flasker.

Ja, nå var jeg mest oppgitt over hva som blir nyhetssaker i Norge.... Ellers er jeg helt enig. Det blir jo patetisk at det er mindre raushet på SAS Plus enn Lufthansa Economy, i samme allianse og på samme strekning. :spin Skjønner heller ikke at det kunne koste all verden å servere vin fra flasker på Plus, og gjøre forskjellen litt større når det først er en forskjell.
 
Back
Top