SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Loungen ble bygget der den er nå, og i den størrelsen, pga at det ikke var andre lokaler tilgjengelige for SAS. Når T2 åpner vil det etter planen åpnes en vesentlig større lounge på en annen lokasjon, visstnok der Sinnataggen er nå.

Fløy BA fra (Sun Air) BLL til OSL denne uken. Gratis drikke etter lyst og behov, måltid, is til dessert og kaffe/avec. Billettpris 790,-, kjøpt tre uker før reise. Hvorfor kan ikke SAS matche dette selv for statuskunder?

Loungen ble bygget der den er nå, og i den størrelsen, pga at det ikke var andre lokaler tilgjengelige for SAS. Når T2 åpner vil det etter planen åpnes en vesentlig større lounge på en annen lokasjon, visstnok der Sinnataggen er nå.

Ja, det forklarer situasjonen litt bedre. Jeg tenkte at det kanskje var taktiske hensyn så veide tyngst når plasseringen ble valgt (loungen er langt unna og blir dermed mindre brukt), men mangelen på alternative lokaler ser jeg.

Der Sinnataggen holder til så lå jo BA-loungen en gang i tiden kan jeg huske. Kanskje de gjenåpner glassrøykeburet som var der :-)

SK 455 OSL CPH i dag, plassert i 2F
Meg: en Mikkeller, takk
Purser: den har vi kun på Europa-ruter

Jeg orket ikke diskusjon og tok til takke med en Carlsberg. Kjipt når de ansatte ikke kan produktet, men det er jo ikke noe nytt fra den fronten.

Jeg orket ikke diskusjon og tok til takke med en Carlsberg. Kjipt når de ansatte ikke kan produktet, men det er jo ikke noe nytt fra den fronten.

Det er bare å frem menuen og peke. Der står det at du får den på alle ruter, til og med innlands.

Synd med det svaret fra purseren, men det er ofte at catering ikke laster Mikeller øl i alle vogner. Det er relativt nytt med Mikeller på shorthaul, så noe tid før alle rutiner er på plass på lager, men du skal da få vite den dessverre ikke er lastet.
Så på vegne av mine kolleger beklager jeg for den.

Synd med det svaret fra purseren, men det er ofte at catering ikke laster Mikeller øl i alle vogner.

Han skal ha for at han lette i nedre skuffer før han "kom på" at det ikke serveres i Norden, som jo ikke stemmer helt. Den var sikkert ikke lastet, som du skriver. Og jeg som gledet meg til "hjemmebrygget" til SAS...

På returen søndag fristet det ikke med øl, så da droppet jeg å spørre.

Hei fra 36000 fot og SK4777, der jeg nettopp koblet meg på gratis wifi. Det gjelder som kjent kun for Gold, Diamond og reisende i Plus, men det var null stress for meg - som EBS og Go-passasjer - å velge gratis wifi, fylle inn navn, epost og EBS-nummer for å få gratis tilgang. Hadde en liten anelse ;-)

Hei fra 36000 fot og SK4777, der jeg nettopp koblet meg på gratis wifi. Det gjelder som kjent kun for Gold, Diamond og reisende i Plus, men det var null stress for meg - som EBS og Go-passasjer - å velge gratis wifi, fylle inn navn, epost og EBS-nummer for å få gratis tilgang. Hadde en liten anelse ;-)

Det er vel gratis for alle EB medlemmer på shorthaul, men på longhaul er det kun gratis for Plus, Business og EBG/D.

Det har blitt endret shorthaul også, men mulig det ikke er endret i praksis.

OK, da er vel dette på plass innen 18-24 måneder når IT får fikset det :lol: Forøvrig på tide, wifi er ikke noe vits når det er for mange brukere.

Watergate lever fortsatt:
CPH-OSL i Plus. Ba om to flasker vann til to pax. Fikk to glass uten noen form for forklaring. Dansk crew.

Stå på, SAS. Der sparte dere sikkert noen kroner.

Ifølge SAS Juli og August Entertainment Guide.
Er "Café snacks are always available for purchase in the galley" fjærnet.
Så all snacks o,lig,skulle være graits i Pluss,fra Juli.

http://viewer.zmags.com/publication/2e54d928#/2e54d928/28

På AGP-TRD mandag presiserte flyvertinnen at man kun har mulighet til å kjøpe varer når de kommer med tralla, og at det også gjelde pluss-kunder som kun vil få ting når de kommer med tralla.
Da de kom forbi ca en time før landing sa de klart ifra at dette var siste mulighet å få noe.
I pluss -der jeg satt- var alt gratis.
Regner med at de med dette vil stramme inn på hvor mye man utleverer til passasjerene sine, for muligheten til å få noe ekstra utenom "tralletid" er nå vissnok borte.
Men, når man skal være pirkete, så er det vel fremdeles mulighet å trykke på knappen og få ting levert til setet? Ingen galley i bildet der...

På AGP-TRD mandag presiserte flyvertinnen at man kun har mulighet til å kjøpe varer når de kommer med tralla, og at det også gjelde pluss-kunder som kun vil få ting når de kommer med tralla.
Da de kom forbi ca en time før landing sa de klart ifra at dette var siste mulighet å få noe.
I pluss -der jeg satt- var alt gratis.
Regner med at de med dette vil stramme inn på hvor mye man utleverer til passasjerene sine, for muligheten til å få noe ekstra utenom "tralletid" er nå vissnok borte.
Men, når man skal være pirkete, så er det vel fremdeles mulighet å trykke på knappen og få ting levert til setet? Ingen galley i bildet der...

Jeg gjorde det utenkelige og brukte knappen på en flyvning til Milano forrige uke. Crewet hastet forbi med tralla så fort som mulig etter take-off, men med 1 time + igjen av flyvningen hadde jeg lyst på en Ramløsa. Crewet hadde imidlertid gjort som SAS crews ofte gjør, nemlig trukket seg tilbake til fronten og dratt for gardina, samt markert toalettet som opptatt. Hvorfor SAS lar crew gjøre dette er beyond me, men det er en annen sak. Jeg hamret imidlertid løs på knappen og etter drøye 10 minutter kom en mildt sagt grumpy danske. Han forsøkte seg med at tralla hadde passert forbi, men jeg sa jeg ville ha en Ramløsa og fektet for sikkerhets skyld med statuskortet. Fikk Ramløsa, men en helt ufattelig unødvendig seanse.

Back