SAS/Jet Time ATR 72

• Thread starter Thread starter Jan
  • Start date Start date
Re: SAS/Jettime ATR 72

Trodde den skulle kondemneres, men de har kanskje ombestemt seg?
Ryktet sa så ... men skal hør etter igjen med noen som har med saken å gjøre ;)

EDIT: OY-JZA skal på tyngre reparasjon på MGL, planlagt ferdig til ca. jul.

ATR 72 -212A(600) 1110 OY-JZA JetTime SAS cs, ferried 11oct16 TRD-MGL for repairs after ground collision incident in late jul16 ex F-WWEW

Last edited:

Ser forresten at både de gamle -500ene JZY og JZW når flyr fra ARN. Trodde de ikke lenger brukte disse?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ser forresten at både de gamle -500ene JZY og JZW når flyr fra ARN. Trodde de ikke lenger brukte disse?

Sent from my iPhone using Tapatalk

OY-JZZ og -JZY er de to som hadde Jet Time cs, begge ble sendt til SGD for lagring i slutten av april, -JZZ skal nå i tjeneste for Mistral Air i Italia, mens -JZY nå flyr for SAS igjen. OY-JZU/-JZV og -JZW har altid fløyet for SAS, disse tre er forøvrig i SAS cs.

Ser ut som den kommende OSL-AAL ruten til SAS fra neste vår skal primært opereres med JetTime ATR som flyr "ut" fra OSL, men jeg har ikke klart se hvor maskinen kommer inn fra. De 2 daglige OSL-BLL opereres fra BLL, så da tyder det på en annen rute inn til OSL må bli med ATR for og få kabalen til og gå opp

Ser ut som den kommende OSL-AAL ruten til SAS fra neste vår skal primært opereres med JetTime ATR som flyr "ut" fra OSL, men jeg har ikke klart se hvor maskinen kommer inn fra. De 2 daglige OSL-BLL opereres fra BLL, så da tyder det på en annen rute inn til OSL må bli med ATR for og få kabalen til og gå opp
Disse to henger sammen

BLL 1400 OSL 1530
OSL 1600 AAL 1710
AAL 1740 OSL 1845
OSL 1915 BLL 2045

BLL -OSL går med 3 daglige med JetTime ATR. De 2 fortsætter med ATR på morgen og aften afgangen, mens eftermiddags afgangen bliver med Canadair Regional Jet 900. med et OSL fly. Dette giver plads til som Jens siger at BLL flyet også bliver brugt på AAL ruten.

Disse to henger sammen

BLL 1400 OSL 1530
OSL 1600 AAL 1710
AAL 1740 OSL 1845
OSL 1915 BLL 2045

BLL -OSL går med 3 daglige med JetTime ATR. De 2 fortsætter med ATR på morgen og aften afgangen, mens eftermiddags afgangen bliver med Canadair Regional Jet 900. med et OSL fly. Dette giver plads til som Jens siger at BLL flyet også bliver brugt på AAL ruten.

Takk, ser det nå, men er også en variasjon i antall avganger OSL-BLL fra dag til dag, og også hvem som flyr, så var lett og bli forvirret

Har OY-JZU/JZV/JZW flugit färdigt för SAS nu ?

JetTime skal ha levert disse flyene tilbake til NAC etter leasingen utløp

OY-JZY flyr fortsatt for SAS som erstatting for OY-JZA som jo står på verksted i DUS

Det verkar som om 29 oktober var datum för "last SAS service" för OY-JZU/OY-JZV/OY-JZW

OY-JZV er nå i Billund, går sikkert ned til MGL denne også om ikke lang tid...
ATR 72 -212A(500) 723 OY-JZU JetTime ferried 17nov16 CPH-MGL on return to lessor ex M-ABEV
ATR 72 -212A(500) 773 OY-JZW JetTime ferried 15nov16 CPH-MGL, basic SAS cs on return to lessor ex PP-PTL

OY-JZV er nå i Shannon for å fjerne SAS fargene og leveres tilbake til utleier

ATR 72 -212A(500) 789 OY-JZV JetTime ferried 16dec16 BLL-SNN for paint on return to lessor ex F-GVZT

OY-JZA virker nå være ferdig reparert og tilbake i BLL. Spørsmålet er om det faktisk kommer tilbake i SAS trafikk eller om den alt er utfaset?

ATR 72-212A(600)1110OY-JZAJetTimeferried 18jan17 MGL-BLL after repairs from ground incident at TRD 25jul16 ex F-WWEW

ser kystruten BGO - AES - TRD som Jettime har proppelert med på de fleste avganager nå skal gå med -600 maskiner. Dette hadde jeg ikke fått med meg. . . Blir ikke mye savnet de propellene og deres forsinkelser for min del. .

ser kystruten BGO - AES - TRD som Jettime har proppelert med på de fleste avganager nå skal gå med -600 maskiner. Dette hadde jeg ikke fått med meg. . . Blir ikke mye savnet de propellene og deres forsinkelser for min del. .

Jet Time skal fly frem til 3. februar på TRD-AES-BGO, SAS med B736 fra 4. februar til 30. april og Cityjet fra 1. mai...

I følge checkin.dk skal nå JZA og JZG være ute av SAS produksjon, slik at Jettime nå har 6 aktive ATR-72-600 i SAS tjeneste

I følge checkin.dk skal nå JZA og JZG være ute av SAS produksjon, slik at Jettime nå har 6 aktive ATR-72-600 i SAS tjeneste

OY-JZA var väl i praktiken ute ur SAS tjänst redan 25 juli 2016 efter att ha blivit påkörd av en cateringtruck i TRD , ferry TRD-MGL 11 oktober och inte i SAS trafik därefter.

Back