• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS/Jet Time ATR 72

  • Thread starter Thread starter Jan
  • Start date Start date
Re: SAS/Jettime ATR 72

Etter de ATR maskinene kom på kystruten for SAS er det bare masse forsinkelser og styr. De har problemer med å snu maskinene på 20 minutter som oppsatt tid på mange av stoppene. På det gjevne bruker de mer tid på å snu en ATR enn en 737 maskin med 100 flere pax.

Fine fly og god komfort for oss som passasjerer, men det hjelper lite når det hele tiden er forsinkelser. Vet ikke omdet er flytypen som ikke passer på kysten her, eller om det er selskapet Jet Time som ikke klarer å levere. Noen som vet noe om det?
 
Re: SAS/Jettime ATR 72

Hehehe ..... de ble ikke kalt Pokker 50 for ingenting ... ;) Man husker det hyggelige og glemmer det andre ..
 
Re: SAS/Jettime ATR 72

Teknisk på OY-JZG ikveld, så den lander først nå i AES fra BGO, går videre 20:20 til TRD som er egentlig tidspunktet den skulle ha gått sørover mot BGO fra AES...

Dermed blir man 2 timer og 5 min forsinka...

Man for no tid til å utforske den nye "svære" avgangshallern her på Vigra ihvertfall :)
 
Re: SAS/Jettime ATR 72

Er det noen som vet om forsinkelser eller kanselleringer får konsekvenser for produksjonsselskap ala JetTime, som ikke eies av SAS? Bøter, redusert betaling osv.

Espen
 
Re: SAS/Jettime ATR 72

Fra i dag så har flyene byttet litt plass.
CPH: OY-JZA/B/C/D/E/F/H
Vestlandet: OY-JZG
ARN:OY-JZV/U/Z

Dvs at de eldre ATR-72-500 flakser rundt fra ARN. Mens de nye -600 flyr ut fra CPH.(for utenom en ny maskin som flyr melkeruta på vestlandet)

JZV/U/Z skal vel bare fly frem til FlyBe tar over med helt nye fly i oktober. JZV og JZU er vel i SK dekor. Mens JZZ nok ikke er det, da de fløy for ES-AIR med den mskinen senest for 2 dager siden.
 
Re: SAS/Jettime ATR 72

OY-JZG gjekk no på Vestlandet for knapt en måned sida også...

ja, det er i hovedsak ARN baserte fly som er flyttet til CPH. Mens 3 eldre fly som er faset inn er kommet inn på ARN. Posten over er en summering av hvor alle ATRene er basert, ikke bare de som er endret.

Edit: Ser hva du mener. Det er maskinen på vestlandet som er ny versjon. Ikke at det er nytt at den aktuelle maskinnen er på vestlandet. Klomsete formulert av meg.
 
Last edited:
Re: SAS/Jettime ATR 72

Fra i dag så har flyene byttet litt plass.
CPH: OY-JZA/B/C/D/E/F/H
Vestlandet: OY-JZG
ARN:OY-JZV/U/Z

Dvs at de eldre ATR-72-500 flakser rundt fra ARN. Mens de nye -600 flyr ut fra CPH.(for utenom en ny maskin som flyr melkeruta på vestlandet)

JZV/U/Z skal vel bare fly frem til FlyBe tar over med helt nye fly i oktober. JZV og JZU er vel i SK dekor. Mens JZZ nok ikke er det, da de fløy for ES-AIR med den mskinen senest for 2 dager siden.
2 ATR ér er iJTG bemaling JZZ og JZY
Hilsen Ole
 
Back
Top