SAS IC vinter 2011/2012

OSL-EWR går ned til 4 frekvenser på vinteren, med A330, en flytype som ikke engang er planlagt brukt på PVG. Tallene for OSL-EWR-OSL er over all forventning både på pax, og cargo. Dette gjelder også for vinteren 2011/2012. Dette er også noe SAS har uttalt offentlig. Det er estimert at i vinterhalvåret er det ca 800-1000 nordmenn som flyr til USA hver eneste dag. dette dobler seg i sommerhalvåret. Så at det er en rute med godt potensiale er det vel ingen tvil om.

Ifølge takeoff.dk skal vinterprogrammet til SAS IC være klart neste uke, og det er stor sannsynlighet for at CPH-DXB og eventuelt noen frekvenser til ORD ofres for at PVG kan startes opp i høst etter press fra næringslivet. SAS sier selv at de regner med en avgjørelse neste uke

http://www.takeoff.dk/news/20777

Utrolig skuffende !

Dette har det da ligget inne med siden bestemt ruten ble åpnet. Og hva er egentlig skuffende med det? Er ikke noe poeng å fly ruten med halvtomme fly og tap, bare for å fly den daglig. Husk at etterspørselen til USA faller kraftig i vinterhalvåret, og man da må tilbudet justeres. Akurat som om rutetilbudet til Nice er høyere om sommeren om vinteren, så gjelder det samme for f.eks New York

Dette har det da ligget inne med siden bestemt ruten ble åpnet. Og hva er egentlig skuffende med det? Er ikke noe poeng å fly ruten med halvtomme fly og tap, bare for å fly den daglig. Husk at etterspørselen til USA faller kraftig i vinterhalvåret, og man da må tilbudet justeres. Akurat som om rutetilbudet til Nice er høyere om sommeren om vinteren, så gjelder det samme for f.eks New York

Helt enig i det her indlæg.....ingen mening i at flyve daglig....det gøres der jo heller ikke fra ARN
Hilsen
Ole

Helt enig i det her indlæg.....ingen mening i at flyve daglig....det gøres der jo heller ikke fra ARN
Hilsen
Ole

Helt enig jeg også. Det positive er jo at den faktisk skal gå om vinteren. Det med halvårsruter er litt tustete synes jeg.

Å ofre sommerruta til DXB høres også ut som en plan om det kan føre til en helårsrute til PVG.

Jeg var ikke klar over at A330 ble brukt på Dubai, kan ikke den flyes med 737 eller 738? DY gjør jo gode kroner på sine turer dit.

Back