• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS IC vinter 2011/2012

OSL-EWR går ned til 4 frekvenser på vinteren, med A330, en flytype som ikke engang er planlagt brukt på PVG. Tallene for OSL-EWR-OSL er over all forventning både på pax, og cargo. Dette gjelder også for vinteren 2011/2012. Dette er også noe SAS har uttalt offentlig. Det er estimert at i vinterhalvåret er det ca 800-1000 nordmenn som flyr til USA hver eneste dag. dette dobler seg i sommerhalvåret. Så at det er en rute med godt potensiale er det vel ingen tvil om.
 
Ifølge takeoff.dk skal vinterprogrammet til SAS IC være klart neste uke, og det er stor sannsynlighet for at CPH-DXB og eventuelt noen frekvenser til ORD ofres for at PVG kan startes opp i høst etter press fra næringslivet. SAS sier selv at de regner med en avgjørelse neste uke


http://www.takeoff.dk/news/20777
 
Utrolig skuffende !

Dette har det da ligget inne med siden bestemt ruten ble åpnet. Og hva er egentlig skuffende med det? Er ikke noe poeng å fly ruten med halvtomme fly og tap, bare for å fly den daglig. Husk at etterspørselen til USA faller kraftig i vinterhalvåret, og man da må tilbudet justeres. Akurat som om rutetilbudet til Nice er høyere om sommeren om vinteren, så gjelder det samme for f.eks New York
 
Dette har det da ligget inne med siden bestemt ruten ble åpnet. Og hva er egentlig skuffende med det? Er ikke noe poeng å fly ruten med halvtomme fly og tap, bare for å fly den daglig. Husk at etterspørselen til USA faller kraftig i vinterhalvåret, og man da må tilbudet justeres. Akurat som om rutetilbudet til Nice er høyere om sommeren om vinteren, så gjelder det samme for f.eks New York

Helt enig i det her indlæg.....ingen mening i at flyve daglig....det gøres der jo heller ikke fra ARN
Hilsen
Ole
 
Helt enig i det her indlæg.....ingen mening i at flyve daglig....det gøres der jo heller ikke fra ARN
Hilsen
Ole

Helt enig jeg også. Det positive er jo at den faktisk skal gå om vinteren. Det med halvårsruter er litt tustete synes jeg.

Å ofre sommerruta til DXB høres også ut som en plan om det kan føre til en helårsrute til PVG.
 
Jeg var ikke klar over at A330 ble brukt på Dubai, kan ikke den flyes med 737 eller 738? DY gjør jo gode kroner på sine turer dit.
 
Back
Top