SAS innfører paid upgrades på IC-ruter

Re: SAS innfører paid upgrades på IC-ruter

Da fikk man negativ mail fra Optiontown på retur-flighten (fra M til Y-klasse).

Hørte ikke noe fra dem før jeg måtte stikke til EWR, og da jeg spurte billettkontoret her, sa de bare "Uh, optiontown doesn't work from USA to Scandinavia". Damen i loungen trengte en litt lenger briefing, hun visste ikke hva Optiontown var med det første...

Så kom endelig mailen fra den suspekte tredjepart - ti minutter for seint ;) -
"Unfortunately, we are not able to provide you with an upgrade for your flight SK910 Newark - Copenhagen, Aug 25 (Booking Reference / PNR-XXXXX). Your Upgrade Price will be automatically refunded to you within 5 business days of your flight departure."

Nå er det slik at jeg ikke finner meg i at Optiontown likevel skal ha de "non-refundable" 6 EUR, når SAS åpenbart har problemer med tjenesten. Jeg prøver SAS CR først, så får vi se...

Men dersom jeg får igjen (alle) penga rimelig kjapt, kommer jeg helt klart til å benytte meg av tjenesten igjen.

Høres merkelig ut hvis dette kun er noe som fungerer fra Skandinavia og ut, men ikke tilbake til Skandiavia igjen :drunk:

Blir jo spennende å se om du får igjen de 6 EUR...

Det skal funke begge veier, men er du ikke oppgradert innen 4 timer foer avreise, er Optiontown ute av dansen og SAS stasjonene ute har overhodet ikke kontroll over Optiontown.

En kompis av meg brukte Optiontown da han besoekte meg for 2 uker siden, 175 Euro hver vei CPH-ORD M til Y. Han fikk en bekreftelse at han var blitt oppgradert 5 dager foer avreise outbound. Da han sjekket inn paa OSL, ble han tildelt sete 40 ettellerannet....

Da han kom til CPH ordnet alt seg, 1B. Etter ett par dager regget kun M poeng 25%, en kjapp email ordna det og dagen etter postet korrekte Y poeng. Jeg tipper jeg er aarsaken til at han fikk rad 40 og M poeng siden jeg snakka med en god SAS venn om oppgradering og som den hyggelige karen min SAS venn er, ble det selvsagt C uten problem.

Saa optiontown er en god deal dersom du kjoeper t/r billett til 3800 NOK og oppgraderer til Y og mottar Y poeng for kun 350 Euro

Noen som med sikkerhet vet om man vil opptjene poeng i henhold til oppgradert bookingklasse dersom man benytter seg av dette tilbudet? Finner ingen informasjon om dette noen steder. Kommer neppe til å benytte meg av tilbudet hvis ikke.

Edit: Jeg er klar over at det i pressemeldingen står at man får poeng i henhold til den nye klassen, men når det ikke står noen ting om dette på hjemmesiden, blir jeg skeptisk. Det er tross alt SAS vi snakker om. Ikke uvanlig at ulike avdelinger mener forskjellige ting. Har sendt mail til SAS og spurt direkte, men ikke fått svar.

Som involvert i prosjektet kan jeg bekrefte at du får bonuspoeng etter den nye klassen (vanligvis Z-klasse i Business)

Hm, det ser ut som om Optiontown har problemer i dag, de finner ikke reservasjonenen min.

Noen som vet hva som skjer om en krysser av for å oppgradere til både eco extra og business på samme leg?

Back