SAS til SFO fra forår 2005?

  • Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date
Replying to Topic 'SAS til SFO fra forår 2005?'

Originally posted by EB


SAS har jo lyttet til de norske passasjerene... Når de ikke flyr SAS - så behøver ikke selskapet lenger opprettholde ruter fra landet... Enkelt...

Men om de vil fly med SAS så.......får de jo ikek vist det:)
 
Replying to Topic 'SAS til SFO fra forår 2005?'

Originally posted by CK


Hvordan man regner inntektsfordeling i et nettverk er en utfordring i eg selv.

Det var vel dette FBU 4EVER! var inne på litt lenger oppe i tråden. Det er opplagt vanskelig å vurdere lønnsomheten for en enkelt rute i et nettverksselskap, men internprisingen/inntektsfordelingen kan vel også brukes strategisk internt i konsernet og forsåvidt også utad.

Jeg skulle gjerne hatt en direkterute OSL-EWR, men næringslivet har mere å tjene på TO direkteruetr fra CPH til New York, eller mulighet for flere direkteruter fra CPH-hub'en. Med dagens regime ved innreise til USA er det aller beste å bytte fly i Europa, og fly direkte til ankomstbyen. Transfer i USA nå er et sjansespill...

Dersom det ikke oppfattes som et stort problem å mellomlande når man skal ut på reise så burde det kanskje kunne argumenteres for at noen av avgangene fra f.eks. ARN kan mellomlande i OSL på vei til EWR (eller andre destinasjoner i USA)?

jy
 
Replying to Topic 'SAS til SFO fra forår 2005?'

Nå koster det vel mer å lande en A330/340 enn å lande en smågris...
 
Replying to Topic 'SAS til SFO fra forår 2005?'

Gjør nok det!
For å få SAS til å satse på OSL burde man gjenninnføre proteksjonismen og forby alle andre selskaper å fly til AMS, FRA, LHR etc Da hadde det nok blitt nok passasjerer til at SAS satset fra Oslo. Men proteksjonismens tid i Norge er forbi....i allefall innen luftfarten, landbruket tviholder....:)
 
Replying to Topic 'SAS til SFO fra forår 2005?'

Og det tror jeg faktisk SAS er glade for... Ellers ville vel myndighetene krevet non-stop forbindelse fra Kirkenes til New York også!!!
 
Back
Top