Hadde bare SAS satset skikkelig og satt in ordentlige business .. eller USA-style First-class-seter i sine A320neo/E195, hadde de virkelig laget konkurranse om kundene i Europa.
Veldig upraktisk når du har et rutenett hvor 'business'-andelen varierer fra 2 til 90% av loaden ...
Få tilbake gardinen og kjør med ledig midtsete. Det er bra nok og i tråd med hva kundene forventer.
Vi har nå i en årrekke konsekvent kjøpt Plus (i ulike fare-buckets), heller enn å fly i Go. Vi betaler alle billetter selv (ikke jobb) og slik arganiserer et høyt antall av våre venner også sine private reiser. Det vil med en full businessklasse være helt uaktuelt for oss å kjøpe annet enn billigste Go intra-Europeisk. Øvrige fordeler har vi uansett med LTG. Det betyr at vi kommer til å bruke vesentlig lavere summer hos SAS fremover, og jeg vil anta at det gjelder ikke rent få.
Det var Business Class til full økonomipris
Business til øko-pris, var det god butikk altså?
Vi har nå i en årrekke konsekvent kjøpt Plus (i ulike fare-buckets), heller enn å fly i Go. Vi betaler alle billetter selv (ikke jobb) og slik arganiserer et høyt antall av våre venner også sine private reiser. Det vil med en full businessklasse være helt uaktuelt for oss å kjøpe annet enn billigste Go intra-Europeisk. Øvrige fordeler har vi uansett med LTG. Det betyr at vi kommer til å bruke vesentlig lavere summer hos SAS fremover, og jeg vil anta at det gjelder ikke rent få.
Men det ene trenger vel ikke å utelukke det andre? Gitt at forskjellene i beinplass er så små kan jo salget av Business/Plus/Eco være dynamisk, kan det ikke? Slik SAS-maskinene ser ut innvendig er det jo ingenting i veien for å ha feks 6 rader Business, 4 rader plus og 20 rader Eco på et par turns til BGO og TRD på morgenen, for deretter å ha typ 28 rader i Eco på tur til Alicante på ettermiddagen? Det ville jo selvsagt blitt litt mer å holde styr på, men tror det er kritisk for SAS å treffe på å tilby kundene det de ønsker de neste årene. Feks så er blokkert midtsete viktig for EB, Plus fint for travellers4fun og lav pris i eco viktig for meg... sounds like a no-brainer...Selv om det har fått deg og flere til å bruke mer penger hos SAS, så gitt de er eneste selskap som har forsøkt denne modellen og deres resultater de siste årene, så er det lite som tyder komseptet har funket helt.