Re: SAS gjeninnfører bonuspoeng i Norge i dag (26/2/13)
Ja, dette har eg lurt på også. Korleis er til dømes prisnivå og frekvens i Sverige (og Danmark) når ein ser på konkurransen mellom SK og DY i dei landa? No har eg skjønt at luftfarten i Noreg og Sverige ikkje er heilt samanliknbar mellomanna pga. alle dei "rare" svenske flyselskapa på nokre ruter, men det må då vere eit visst grunnlag for samanlikning på dei mest trafikerte rutene.
Jag blir nästan mörkrädd av att läsa kommentarer från vissa personer i vårt grannland på ex e24.no och vg.no
Alla dem som gång på gång upprepar att SAS vill föra in bonusprogrammet för att tjäna mer pengar, och för att tjäna mer pengar kommer de höja priserna.
Jag skulle gissa på att de kommer tjäna mer pengar på andra sätt än höjda priser, kanske fler lojala resenärer som väljer SAS framför Norwegian om priset är detsamma. Det har inget med att höja priser att göra.
Svenskar reser i stora mängder varje dag med Norwegians 737-800 inrikes i Sverige mellan Stockholm-Göteborg/Malmö/Luleå/Umeå trots att SAS flyger samma sträckor och erbjuder Eurobonuspoäng , varför skulle inte norrmänn som reser inrikes i Norge göra samma sak om SAS erbjuder Eurobonus poäng i Norge?
Om nu SAS kommer höjer priserna (som vissa påstår) så finns det ju än mer anledningar att åka med just Norwegian inrikes i Norge i så fall.
Ja, dette har eg lurt på også. Korleis er til dømes prisnivå og frekvens i Sverige (og Danmark) når ein ser på konkurransen mellom SK og DY i dei landa? No har eg skjønt at luftfarten i Noreg og Sverige ikkje er heilt samanliknbar mellomanna pga. alle dei "rare" svenske flyselskapa på nokre ruter, men det må då vere eit visst grunnlag for samanlikning på dei mest trafikerte rutene.