SAS gjeninnfører bonuspoeng (for bedriftskontopersoner) i Norge i dag (26/2/13)

Re: SAS gjeninnfører bonuspoeng i Norge i dag (26/2/13)

Har ikke fått inn noe på mine reiser med TPI på søndag i hvert fall.

Hvor fløy du? Er det standard Osl-Bgo som gir 500? Hadde vært morro å sett om Osl-Tos feks gir mer, hehe.

OSL-BGO ja.. Samme opptjening uansett hvor man flyr innenlands (unntatt anbudsruter)

Artig. Dette gis som grunnpoeng eller kun som extra poeng?

Kan ha godt meg hus forbi, men hva er opptjening, 500 på eco og 1000 for flex pr leg?

Noen her som kommer til å fylle inn bedriftskoden på privatereiser ?

Hvilken kontroll har SAS på om det er bedrift eller privatreise?

Det jeg tenker på om at jeg ikke risikerer jeg ødelegge noe i forhold til avtalen firmaet mitt har med SAS?

Det er jo vinn-vinn! Du får bonuspoeng og din bedrift får enda flere reiser registrert på sin omsetning, som kan gi bedre avtale neste gang den skal forhandles. :)

Noen som har begynt å få poeng? Jeg har fått registrert inn 1 av 6 segmenter......må kanskje smøre meg med litt mer tålmodighet - kunne vel ta opp mot 5 uker, men jeg kommer i en posisjon hvor dette kanskje medfører muligheten for en MR for EBG....mangler fort bare 3-5 segmenter og opptjeningsperiode er ut april.

Har også 6 segmenter til nå (egentlig flere, men en del er på kortbanenettet), men har ikke fått noe som helst. Har også sendt spørsmål til gull-telefonen om jeg gjør rett, men eneste svaret jeg har fått derfra er at de har registrert mitt spørsmål og har tildelt meg et saksnummer.

Da har ESA talt: Forbudet mot bonuspoeng er ulovlig.
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2584237.ece

ESA mener det generelle forbudet er i strid med EØS-avtalens direktiv om urimelig handelspraksis. Her listes det opp i hvilke tilfeller man kan innføre forbud, men siden slike bonusordninger ikke er nevnt, er et generelt forbud ikke tillatt, heter det på ESAs hjemmesider.

– Uavhengig av dette mener ESA at forbudet også er et uberettiget hinder for to grunnleggende friheter innen EØS: friheten til å tilby tjenester og etableringsfriheten for flyselskap, heter det videre.

Noen her som kommer til å fylle inn bedriftskoden på privatereiser ?

Hvilken kontroll har SAS på om det er bedrift eller privatreise?

Er ikke det beste bare å fylle ut i det stille? ;)

Kanskje det går, kanskje ikkje; uansett gjelder vel dette iht. Sas:
*Opptjening av EuroBonus-poeng på norsk innenriks som et tillegg i SAS bedriftsavtale, er kun mulig for bedrifter hvis reiser er knyttet til næringsvirksomhet. Foreninger, idrettslag, ideelle organisasjoner mv. har pr. i dag ikke anledning til å opptjene EuroBonus-poeng på norsk innenriks, og følgelig er det heller ikke anledning til å ta del i denne tilleggskomponent i bedriftsavtalen. Dette skyldes forbudet mot opptjening som del av bonusprogram på ruter i innenriks luftfart på privatreiser, og at blant foreninger, idrettslag mv. betales ofte flyreisene av privatpersoner. Vi gjør oppmerksom på at overtredelse av ovennevnte begrensning vil medføre at EuroBonus-tillegget i avtalen er ugyldig, og at eventuelle opptjente poeng blir slettet.
ref: http://www.sas.no/Bedriftsprogram/EuroBonus-pa-norske-innenriksruter/

Hm, ingen av mine jobbreiser siste uken har kommet inn enda. Har det tatt mange dager for alle før poengene er der de skal være?

Back