SAS gjeninnfører bonuspoeng (for bedriftskontopersoner) i Norge i dag (26/2/13)

Re: SAS gjeninnfører bonuspoeng i Norge i dag (26/2/13)

Jeg fikk inn mine flighter fra den 25. mars i dag. Forøvrig så kan man nå retroregistrere reiser innenlands hos SAS. Se link: http://www.sas.no/Misc/My-Profile-Container/Mine-EuroBonus-sider/Etterregistrering/eb-retro-no/
Forsøkte akkurat dette, og det virka ikkje. Prata med Sas som opplyste om at dette ikkje er mogleg enno. Fekk beskjed om å sende epost til ebretro@sas.se med nødvendig info, så då har eg gjort det :)

Fikk poeng for en flight i slutten av mars for et par dager siden.

Da har jeg fått poeng for 2 turer, de to første som er blitt kredittert. Begge med WF, en den 07.03 og en den 25.03 (BGO-KRS og EVE-BOO). Jeg fikk da også bekreftet at jeg gjør rett ved bestilling. Da gjenstår bare ca. 20 turer.

Ganske varierende tid de bruker på å kreditere tydeligvis. Feks. så fikk jeg for 7. april for rundt en uke siden..

Nå begynner poengene å dette inn jevnt og trutt. Jeg ser også at det er samme inntjening uansett strekning. Jeg får akkurat det samme for EVE-TOS som for BGO-TOS. Tydeligvis 200% for C-klasse.

Hei!

Noen som har lyst til å låne meg CMP-kode for bonusopptjening innenlands? Hadde satt stor pris på det :)

Ta kontakt på PM om du føler deg gavmild.

Denne tiggingen om CMP-kode er oppfordring til juks og bedrag. Det bidrar til å uthule hele ordningen og gir tilhengerne av bonusforbudet gode kort på hånden. Hvis ikke SK makter å håndheve reglene i ordningen og lar det hele gli ut kan vi spå hele ordningen en snarlig død.... :angry:

Denne tiggingen om CMP-kode er oppfordring til juks og bedrag. Det bidrar til å uthule hele ordningen og gir tilhengerne av bonusforbudet gode kort på hånden. Hvis ikke SK makter å håndheve reglene i ordningen og lar det hele gli ut kan vi spå hele ordningen en snarlig død.... :angry:

Tror dette er en ikke-sak. Det finnes i hvert fall foreninger i landet som har spesialavtaler med SAS. Beskjeden medlemmene (og det er mange tusen av dem) får er at de må bruke foreningens CMP for å oppnå fordelene spesialavtalene gir.

Ikke-sak? Så vidt jeg forstår gjelder denne bonusordningen tjenestereiser for bedriftskunder.
Hvis "hvem som helst" låner CMP-koder fra venner og bekjente eventuelt at de deles på sosiale media og dette ikke fanges opp/forhindres av SAS, vil jo SAS' argumentasjon om at dette kun er en del av bedriftsavtalene og ikke en "normal" bonusordning låte heller hult. Og da er jo det mat for bonusmotstanderne i den videre prosessen, ikke sant?

For ordens skyld: Jeg argumenterer ikke for eller imot bonusforbud, jeg bare påpeker svakheter i ordningen. ;)

Mnja.. mulig det. Men det er SAS selv som beskriver hvorledes foreningenes medlemmer skal gå fram på sine sider, og det nok er åpenbart at disse medlemmene ikke er på tjenestereise. De er på tur med lag/forening.

Dere som har fått godkjent SK og WF-flighter? Teller disse også som segmenter mot status? Strengt tatt står det på SAS sine hjemmesider at innenriksruter i Norge ikke er inkludert i de 35 segmentene man trenger for gull, men det er vel kanskje noe som henger igjen fra "forbudstiden"? ;)

Last edited:

Alle står som kvalifiserende flygninger på mine sider.

Dere som har fått godkjent SK og WF-flighter? Teller disse også som segmenter mot status? Strengt tatt står det på SAS sine hjemmesider at innenriksruter i Norge ikke er inkludert i de 35 segmentene man trenger for gull, men det er vel kanskje noe som henger igjen fra "forbudstiden"? ;)

Jepp, både SK og WF teller, men ikke anbudsruteflygninger.

Bare for å idiotsikre tråden, så antar jeg at anbudslistene man ikke får bonuspoeng på er de som er listet på denne siden?

Anbudsruter

På nedenforstående strekninger gis det honnørrabatt (gjelder i begge retninger). På de samme strekninger er aldersgrensen for barn 2-15 år, mot 2-11 på alle andre strekninger.

http://www.wideroe.no/anbudsruter

Back