SAS - generelt om booking, priser m.v.

Gjennomførte en ordinær booking i går aften som lå under mine reiser både i app og på nett, men som nå er forsvunnet. Ei heller mottatt noen bekreftelser per mail, det er heller ikke gjort noen reservasjon på kortet.

Selv om det var sent, er jeg helt bestemt på at jeg ikke har drømt. Noen gode forslag til hva som er skjedd her?

Har en reise til AES på Tirsdag i en E195, I plus.
Siden det er reise via jobb fikk jeg velge plass ved booking for et par-tre uker siden.
Det er fem og en halv rad som er tomme, Da jeg så dette for et par dager siden var det enda bedre plass, men allikevel er setet ved meg opptatt.

Er setet på et vis blokkert av SAS for å være ålreite (ikke supergod plass i de flyene minnes jeg), eller er det noen som er veldig glad i å sitte ved siden av noen og i midtgangen? Greit å vite om jeg skal flytte meg eller ei.

Har en reise til AES på Tirsdag i en E195, I plus.
Siden det er reise via jobb fikk jeg velge plass ved booking for et par-tre uker siden.
Det er fem og en halv rad som er tomme, Da jeg så dette for et par dager siden var det enda bedre plass, men allikevel er setet ved meg opptatt.

Er setet på et vis blokkert av SAS for å være ålreite (ikke supergod plass i de flyene minnes jeg), eller er det noen som er veldig glad i å sitte ved siden av noen og i midtgangen? Greit å vite om jeg skal flytte meg eller ei.
Jeg synes det er mer komfortabelt med sidemann i E95 enn 32N, men uansett-hvis det er flere tomme toere og du har en sidemann er det null problem å bytte. Ikke uvanlig at kabinansatte tar initiativ til det også, bedre balanse og mer komfort for kunden -> vinn vinn

Er det noe galt med nettsidene til SAS? Får ikke opp turen hverken på app eller nettsider i diverse nettlesere. Etter jeg legger inn info er det blank side med den blå toppmenyen

Håper dette er rett tråd... ser på jobbreise til Toronto i høst. Finner veldig gode priser på Expedia med SAS (og ett leg Air Canada). Og jeg vil så klart heller ikke samle poeng hos EB, men i Flying Blue. Så til spørsmålet:

Om jeg booker en business billett på Expedia med SK metall og legger inn Flying Blue Platinum status... kan jeg da velge seter gratis?

Hvis ikke er jo ikke dette så billig allikevel

NB! For SK-AC-kombinasjonene havner du i economy hos AC dersom det er booking via SK.Sjekk bookingklasse på alle legs nøye!

NB! For SK-AC-kombinasjonene havner du i economy hos AC dersom det er booking via SK.Sjekk bookingklasse på alle legs nøye!

Så ut på setekartet som kom opp i Expedia at det var business på AC leget fra YYZ-JFK. Der var setevalg gratis.

Setevalg på SAS long haul leggene var derimot 1299,- pr.stk. Det er mye.

Så ut på setekartet som kom opp i Expedia at det var business på AC leget fra YYZ-JFK. Der var setevalg gratis.

Setevalg på SAS long haul leggene var derimot 1299,- pr.stk. Det er mye.

Kan du ikke legge inn sk nummer også bytte ved check in? Uten at dette svarer på spørsmålet ditt. Bare lest at EBD for setereservasjon med KLM, vet ikke motsatt.

Nå fant jeg prisen på SAS.no også full flex. Da velger jeg jo gratis seter der og følger ellers trikset til @Chriscross

Faktisk inmari lurt å få godkjent juleferien av forsørgeren/kone når hun har hangover fra jentetur dagen før.

Da ble Friends and Family benyttet og vi kom unna med ganske hyggelige 8.800 per pers for SAS Premium t/r Miami hele julen og nyttår.

En artig ting som jeg ikke var klar over er at de kjører stengt midsete selv på OSL-CPH og på utreisen så er det A321LR så vi har faktisk fem senger for denne lange turen :lol:

Last edited:
Noen som vet om det ligger begrensninger for innsjekk etc på gruppebookinger? En dattter har gruppebooking (bestilt via reisebyrå). Med referansenummer dukker booking opp i app, men en kommer ikke videre når en trykker på den. På nett fikk jeg gått inn og bestilt mat og lagt til EB-nummer i går (25 timer til avgang). I dag kommer jeg ikke inn på bookingen på nett. Spent på om en får boarding group 1 på gruppebookinger.

Booket lounge på NCE via SAS appen og det funket nokså dårlig. Bekreftelsen man fikk med strekkode linket ikke med systemet til loungeoperatøren. Var heller ikke rimeligere å forhåndsbooke på å bare møte opp, så det er ikke å anbefale.

Tilbød meg å betale en gang til i inngangen, da det tok sykt lang tid med styr og vi ville jo bare få satt oss ned 10 min før boarding. Det slapp vi til slutt.

Meeeeeen... loungen suger forøvrig også. Så don't do it. Ikke vin eller noe. Bare lunken Heineken

Dessuten... jeg kom på nå at jeg jo har Lounge Key via DNB så det kunne egentlig vært gratis.

Men greit... forøvrig er alt fint. T2 på NCE er oppgradering og det er servering ved gatene SAS bruker.

Sluppet bonusbilletter igjen? Fant plutselig litt igjen.

Attachments

• sas.PNG
    sas.PNG
    82.4 KB · Views: 259
Er det noen som vet om det er frokost i plus på en flight mellom Oslo og Stockholm med avgang 09:00?

SAS har tydeligvis endret på nettsiden sin og info om tidspunkt for frokost er ikke lenger å finne.

Jeg kan velge å avstå fra måltid i appen, men det kan også bety den tvilsomme quinoa sandwichen

Last edited:
Er det noen som vet om det er frokost i plus på en flight mellom Oslo og Stockholm med avgang 09:00?

SAS har tydeligvis endret på nettsiden sin og info om tidspunkt for frokost er ikke lenger å finne.

Jeg kan velge å avstå fra måltid i appen, men det kan også bety den tvilsomme quinoa sandwichen

Vet ikke med akkurat den fligthen, men har opplevd å få frokost med avgang etter 09.00

Back