Trodde LH hadde tatt dette til retten og tapt, eller husker jeg feil? Her vil det vel typisk være felles regler i hele EØS i tilfelle?
Trodde LH hadde tatt dette til retten og tapt, eller husker jeg feil? Her vil det vel typisk være felles regler i hele EØS i tilfelle?
Kan et klokt hode forklare enkelt hvorfor det noen ganger er slik at det blir billigere å bestille reise «ett steg lenger»? Istedenfor å måtte advare om det virker det mer naturlig å bare gjøre det sånn at flyvningen videre minst koster 0kr ekstra, som hadde fjernet insentivet til å bestille lenger
Dette "trikset" brukes av de fleste flyselskap verden over. Det er sikkert tusenvis av forskjellige faktorer som spiller inn, men mye henger sammen med betalingsevne og -vilje i det aktuelle tredje-landet. Ofte vil en tur f.eks. USA - Vest-Europa bli billigere hvis man i stedet for CPH/AMS/FRA/LHR etc. bestiller billetten videre østover. Kiev var i en periode før krigen særs billig og såvidt jeg husker var saken med Lufthansa bestilt dit.
Utrolig nok er (var i vår) det billigere å kjøpe billett OSL-FRA-JNB/DEL enn bare FRA-JNB/DEL. Mulig noe valutagreier og markedsposisjonering eller forsøk kapring av betalingsvillige kunder har noe med saken å gjøre. Til sist blir det en avveiing flyselskapet selv må gjøre; lønner det seg for oss totalt, selv om noen misbruker ordningen eller skal vi slutte med det?
Juridisk tror jeg neppe argumentet mot å "hoppe av" holder i noe sivilisert rettsvesen dersom ikke bestillingsklausulene i kontrakten mellom passasjer og flyselskap endres drastisk.
Kan et klokt hode forklare enkelt hvorfor det noen ganger er slik at det blir billigere å bestille reise «ett steg lenger»? Istedenfor å måtte advare om det virker det mer naturlig å bare gjøre det sånn at flyvningen videre minst koster 0kr ekstra, som hadde fjernet insentivet til å bestille lenger
Har det vært noen endring i det siste, eller tar jeg helt feil?
Sas brukte ikke å ta noe ekstra betaling til enveis biletter, men nå ser det vel ut som de gjør?
Er det snakk om noen hundrelapper er det nok bare litt tilpasning til betalingsvilligheten på noen ruter.
Var i Munchen i våres og da var det dyrere med to enveis enn å kjøpe t/r.
Er det snakk om noen hundrelapper er det nok bare litt tilpasning til betalingsvilligheten på noen ruter.
Var i Munchen i våres og da var det dyrere med to enveis enn å kjøpe t/r.
Hva har skjedd med setevalg? Blir avkrevd 219 kroner for pr sete i Plus Pro. Er EBG. Noe jeg ikke har fått med meg? Dette kom i dag.
Da jeg forsøkte å booke i går (som kræsjet) var det ikke gebyr på seter
I det siste har jeg fått opp i bookingene mine: "Ekstra sete. Unn deg ekstra privatliv og komfort ved å bestille setet ved siden av deg".
Det vil jeg jo svært gjerne. Men det går aldri å faktisk gjøre det. Trykker man på linken kommer man bare til vanlige setekartet og kan flytte seg selv rundt om kring.
Noen som har fått til dette?