SAS - generelt om booking, priser m.v.

Det høres ut som jeg antagelig skal overføres til Riksen i morgen. Da betaler nok sykehuset billetten. Jeg har full flex pro billetter, er det kurant å avbestille returen og få alle pengene tilbake for returreise?

Ja, det kan du gjøre i appen

Sent from my iPhone using Tapatalk

SAS kopier Lufthansa, British Airways med flere, slik at passasjerer i business og Plus, uten status, fremover må betale for setereservasjoner

Jeg har nå sølvstatus, og for å bruke opp en del EB-poeng (man vet aldri hva som vil skje med dem) bestilte jeg OSL-CPH-IAD t/r i SAS Pluss. Jeg fikk anledning til å velge seter på samtlige flyvninger. Det var over hode ingen opplysninger om at dette ville koste noe som helst, så jeg reserverte selvfølgelig setene.

Nå kommer SAS tilbake og sier at jeg må betale kr. 99 pr. setereservasjon. Heretter blir det ikke mange flyvninger med SAS for min del.

Etter å ha ringt SAS tre ganger og snakket med tre forskjellige personer og fått tre forskjellige svar, har jeg nå endelig fått skriftlig bekreftelse på at jeg ikke skal betale for setereservasjonen. Jeg skjønner ikke at det er mulig for SAS å holde på sånn!

Last edited:
Jeg skal etter planen reise til Alta i morgen klokken 11.35. Jeg skal ta blodprøver i morgen klokken 0700. Jeg regner med at de er ok og at det blir tur. Jeg skal imidlertid snakke med legen før jeg sjekker inn for å høre at alt er ok. Et kjapt spørsmål. Hvor sent kan en avbestille SAS plus pro billetter? Jeg regner med at det er greit å avbestille før jeg sjekker inn (jeg har bagasje som skal sendes). Tenkte å høre her med dere for sikkerthets skyld.

Jeg skal etter planen reise til Alta i morgen klokken 11.35. Jeg skal ta blodprøver i morgen klokken 0700. Jeg regner med at de er ok og at det blir tur. Jeg skal imidlertid snakke med legen før jeg sjekker inn for å høre at alt er ok. Et kjapt spørsmål. Hvor sent kan en avbestille SAS plus pro billetter? Jeg regner med at det er greit å avbestille før jeg sjekker inn (jeg har bagasje som skal sendes). Tenkte å høre her med dere for sikkerthets skyld.

Med forbehold om at jeg husker helt feil, men mener Plus Pro er refunderbar selv ved no-show, så tror du skal være ganske trygg her.

Hmm.. "Monitorerer" SAS billettene for OSL-EWR-TPA i juli og vurderte å bestille idag. Ser nå at denne routingen er helt borte fra Google Flights. Er dette et tegn på at United samarbeidet kanskje ikke er i juli? Ruten kommer dog opp på sas.no.

Burde man vente med å bestille USA billetter til sommeren 2024?

Og spesielt hvis man er poeng junkie - kanskje heller tenke SkyTeam?

Pokker ta bonus-avhegighet.

Hmm.. "Monitorerer" SAS billettene for OSL-EWR-TPA i juli og vurderte å bestille idag. Ser nå at denne routingen er helt borte fra Google Flights. Er dette et tegn på at United samarbeidet kanskje ikke er i juli? Ruten kommer dog opp på sas.no.

Burde man vente med å bestille USA billetter til sommeren 2024?

Og spesielt hvis man er poeng junkie - kanskje heller tenke SkyTeam?

Pokker ta bonus-avhegighet.

Partneropptjening vil bli berørt, men SAS-poengene vil jo fortsatt gå inn i EB, uansett tilhørighet. Det interressante er jo når et flytte til JFK vil skje, og da vil du i tilfele bli booket om til DL. Men tviler på om det skjer før høsten 24 eller våren 25.

Partneropptjening vil bli berørt, men SAS-poengene vil jo fortsatt gå inn i EB, uansett tilhørighet. Det interressante er jo når et flytte til JFK vil skje, og da vil du i tilfele bli booket om til DL. Men tviler på om det skjer før høsten 24 eller våren 25.

Fikk bekrefter fra øverste hold i SAS i dag at det var en feil med prisingen fes Uniteds side og at bookingene kommer opp igjen med UA og hvis man bestiller og det forandrer seg så blir man booket om. 👍

Fremdeles umulig og booke OSL-EWR og videre i USA med United til sommeren. Dette må jo SAS tape penger på? MIA, MCO, TPA osv kommer ikke lenger opp som noe alternativ og man ender jo opp med andre selskap.

De på kundeservice sier de jobber med det, men virker jo som det er en vei ut av alliansen.

Et liten kall til felles idémyldring her på forumet :)

Jeg skal til Stockholm i pinsehelga for å høre på ei ikke helt ukjent dame fra Tennessee synge noen sanger og danse litt. Er helt sinnsjukt dyre priser for å komme seg til og fra Stockholm den helga, men klarte å finne en bonusreise SVG-OSL-ARN 15. mai til 10K poeng, så da kommer jeg meg i hvertfall frem.

Hjemreisen.. Litt mer krøllete :) Ønsker avreise fra ARN 19. mai, til en eller annen varm europeisk destinasjon, som ikke tømmer hele EB-kontoen. Skal videre til Brussel senere i uken, så derfor trenger jeg ikke å reise tilbake til Norge sånn i utgangspunktet. Og alt via OSL og CPH er jo bare hekkan så dyrt på søndagen.

Hjemreisen.. Litt mer krøllete :) Ønsker avreise fra ARN 19. mai, til en eller annen varm europeisk destinasjon, som ikke tømmer hele EB-kontoen. Skal videre til Brussel senere i uken, så derfor trenger jeg ikke å reise tilbake til Norge sånn i utgangspunktet. Og alt via OSL og CPH er jo bare hekkan så dyrt på søndagen.

Avhenger jo av hvor du faktisk vil og om dere er en stor gruppe, men for en person til et par tradisjonelle reisemål er det jo ikke avskrekkende dyrt den 19. mai. inkl. bagasje.

Stockholm-Nice med SAS: 14 964 poeng (-625 man tjener på turen)
Stockholm-Malaga med Norwegian: 1162,-
Stockholm-Malaga med SAS: 902,-

attachment.php

Også mulighet å fly Stockholm-Oslo den 19. med Ethiopian for 569,- SEK og så kjøre en self-transfer til SVG med SAS for 5000 poeng.

attachment.php

Attachments

• sas.jpg
    sas.jpg
    85.3 KB · Views: 911
  • eth.png
    eth.png
    22.3 KB · Views: 907
Et liten kall til felles idémyldring her på forumet :)

Jeg skal til Stockholm i pinsehelga for å høre på ei ikke helt ukjent dame fra Tennessee synge noen sanger og danse litt. Er helt sinnsjukt dyre priser for å komme seg til og fra Stockholm den helga, men klarte å finne en bonusreise SVG-OSL-ARN 15. mai til 10K poeng, så da kommer jeg meg i hvertfall frem.

Løsning no 1 er jo å selge et par tre konsertbiller til meg.
Løsning 2, sjekket Etiopean arn-osl?

Løsning no 1 er jo å selge et par tre konsertbiller til meg.
Løsning 2, sjekket Etiopean arn-osl?

Ethiopian er jo selvfølgelig en mulighet, men gryselig tidlig non-Schengen avgang i et fly som både ser, og lukter, som om noen har sovet i det er ikke sååå fryktelig kult altså

Hola.. Sikkert litt gjentagelse, men prøver.

Denne berømte Tampa turen vi har i sommer..

SAS US-programmet er temmelig satt nå (sies det fra sikre kilder) og Tampa innebærer grisdyre billetter med 2 stopp.

Så.. Hvis jeg booker SK907 EWR nå, og separate billetter EWR-TPA med United - er det dumt? Får man da sjekket inn hele veien? (Speiselt på returen?) Hvordan er rettigheter osv. ved kaos? Det er snakk om 5 pax med 10 kolli, så potensialet for en reprise a fjor-årets ligger jo der. SAS er vel Star Alliance i alle fall til over sommeren.

Så.. Hvis jeg booker SK907 EWR nå, og separate billetter EWR-TPA med United - er det dumt? Får man da sjekket inn hele veien? (Speiselt på returen?) Hvordan er rettigheter osv. ved kaos? Det er snakk om 5 pax med 10 kolli, så potensialet for en reprise a fjor-årets ligger jo der. SAS er vel Star Alliance i alle fall til over sommeren.

Det var i hvertfall slike opplegg jeg gjorde "back in the days", med separate billetter via EWR. Både inn med SAS og KLM, og videre med Continental. Dog med god tid, i blant nok til en tur inn the Manhattan også.

Men hadde kanskje sjekket hva reiseforsikringen din innebærer?

Takker..

Men hadde kanskje sjekket hva reiseforsikringen din innebærer?

Selve eventuelle erstatninger osv. er en ting, men med om man blir tatt vare på ved problemer og igjen kan sjekke inn alt på en tur. Da med tanke på at United og SAS er på set tidpunktet fremdeles i samme allianse.

Du må uansett hente ut bagasjen på Newark for tollbehandling. Er den ikke merket, går du bare forbi innleveringsskranken, så finner du et sett innsjekkingsskranker der.

Men mister du connection, kan du ikke regne med hjelp.

Hola.. Sikkert litt gjentagelse, men prøver.

Denne berømte Tampa turen vi har i sommer..

SAS US-programmet er temmelig satt nå (sies det fra sikre kilder) og Tampa innebærer grisdyre billetter med 2 stopp.

Da ga jeg opp og booket (uten å spørre Dragen en gang) OSL-CPH-ATL-CPH-OSL i SAS plus. Faktisk ikke ille priser, og alle nesten setene ombord var ledige..

Da blir det to dager i Atlanta og totalt 12 timeres roadtrip :D

Trenger tips til hotell i Atlanta og hvis stopper man mellom Atlanta og Gulfport FL ca halvveis.

Back