SAS forsinkelser/kansellerte shorthaulavganger (oversikt/status)

SE-RUR som diverted til LHR er nå på vei tilbake fra AGP til Oslo, med ca 2,5 t forsinkelse.
Så ikke så gærnt spør du meg siden de var innom LHR som er på 98% kapasitet og dermed medfører lang turnaroundtid mens dem venter på ledig slots.

Ha ha, feriehodet mitt blander mellom avgang og ankomsttider ;)
 
SK4141 TRD-BGO kansellert i dag. Passasjerene ble ombooket på avganger via OSL/SVG 2–3 timer senere.

Spørsmål til de som må vite: har SAS helt sluttet med matvouchere? Beskjed fra GA om at €10-vouchere skulle komme på SMS eller e-post, og at det kunne ta litt tid. Ingenting kom. Selvfølgelig kan man claime dette i etterkant, men det virker som en mektig usympatisk måte å spare penger på.
 
SK4141 TRD-BGO kansellert i dag. Passasjerene ble ombooket på avganger via OSL/SVG 2–3 timer senere.

Spørsmål til de som må vite: har SAS helt sluttet med matvouchere? Beskjed fra GA om at €10-vouchere skulle komme på SMS eller e-post, og at det kunne ta litt tid. Ingenting kom. Selvfølgelig kan man claime dette i etterkant, men det virker som en mektig usympatisk måte å spare penger på.

Heisann!

Jeg var forsinket med SK her for noen uker siden på TRD, og da skrev de ut manuelle matbonger i gaten til passasjerer.

Så tydelig litt forskjellig praksis.

Kim
 
SK4141 TRD-BGO kansellert i dag. Passasjerene ble ombooket på avganger via OSL/SVG 2–3 timer senere.

Spørsmål til de som må vite: har SAS helt sluttet med matvouchere? Beskjed fra GA om at €10-vouchere skulle komme på SMS eller e-post, og at det kunne ta litt tid. Ingenting kom. Selvfølgelig kan man claime dette i etterkant, men det virker som en mektig usympatisk måte å spare penger på.

De aller fleste selskap har begynt å bruke digitale matkuponger f.eks iCoupon.
Er du sikker på at flyselskapet hadde ditt mobilnummer? Ikke booket via reisebyrå?
 
Helt tydelig at SAS er på limit i helgene. Mye stygge delays og noe kanselleringer i dag, ting som vi ikke ser på hverdagene. Kan vel ha noe med at kabinbesetningen fikk gjennom mer helgefri i forrige forhandlingsrunde?
 
Helt tydelig at SAS er på limit i helgene. Mye stygge delays og noe kanselleringer i dag, ting som vi ikke ser på hverdagene. Kan vel ha noe med at kabinbesetningen fikk gjennom mer helgefri i forrige forhandlingsrunde?

Tror ikke helgefri har så mye med dette å gjøre. Flow control og teknisk var nok de største synderne. Forskjellen mellom ukedag og helg er at i helgene går det veldig, veldig mange flyvninger sør i Europa hvor luftromskapasiteten (og flyplasskapasiteten) er nær bristepunktet.
 
Tror ikke helgefri har så mye med dette å gjøre. Flow control og teknisk var nok de største synderne. Forskjellen mellom ukedag og helg er at i helgene går det veldig, veldig mange flyvninger sør i Europa hvor luftromskapasiteten (og flyplasskapasiteten) er nær bristepunktet.
Enig i at helgefri var upresist/mangelfullt. Det ene er at CRJ- og E95-produksjonen, som i mindre grad er i syd, står for brorparten av problemene. Men det har selvsagt ikke noe med nye avtaler for arbeidstid i Scandinavia å gjøre. 32N-forsinkelsene er som regel utover SK sin kontroll, men det jeg mente med limit er at de i mindre grad har mulighet til å dekke opp for IRROPS crewmessig i helgene. De produserer jo mer da, så er forsåvidt fair det
 
SK4496 kom seg aldri frem til LYR i dag på grunn av dårlig sikt, så dro tilbake til OSL.
 
Back
Top