• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SK SAS forsinkelser/kansellerte shorthaulavganger (oversikt/status)

Noen som vet hva som har skjedd med SK4698 LPA-OSL i dag? Flyet som fløy SK4697 OSL-LPA ser ut til å være på vei til SVG, og ny avgang til Oslo er 09.00 imorgen tidlig.

Noen som vet hva som har skjedd med SK4698 LPA-OSL i dag? Flyet som fløy SK4697 OSL-LPA ser ut til å være på vei til SVG, og ny avgang til Oslo er 09.00 imorgen tidlig.

Ser nesten ut som den skal til SVG for å få det nye internettet installert :)

Jeg vil tippe at det skyldes at flyet ble så kraftig forsinket ut av LPA at crewet gikk ut på tid. OSL-LPA-OSL opererer vel helt på limit ift duty time og hotellene på granka er vel helt fulle for tiden så da var det et bedre alternativ å få PAX og crew nærmest mulig Skandinavia.

Hadde det vært slik B747-8 nevner om at flyet ble fløyet til SVG for internett installering så ville leget LPA-SVG bli flydd under SK9xxx, men det ble gjort under SK7xxx som betyr en uplanlagt/ charter flight med PAX om bord.

LN-RGL som fløy SVG-LPA ble stående igjen over natta. Dette var en charter, så det ble nok heller prioritert at denne gjengen skulle komme seg hjem, så da ble Oslo maskinen SK4698 utsatt til i dag tidlig. Den er nå i lufta med LN-RGL som kom fra SVG i går

Flyet SK4698 tok av fra LPA nå imorges 18,5 timer forsinket mot Oslo. Men dette var flyet som kom fra Stavanger i går. Jeg vil tippe at det enten var crewet som gikk ut på tid eller noe teknisk. Kanskje mest det siste, og så valgte man å la charteren til Stavanger holde ruta, det er vel ikke billig for SAS overfor charterselskapene med så enorme forsinkelser?

Jeg pratet for øvrig med det veldig hyggelige crewet på SK 4698 sist onsdag, og hun kunne fortelle at de ikke hadde begge veier og at dette skjedde sjelden nå fordi det slitsomt og svært høy risiko for at tiden gikk ut. De hadde vært 23 timer på bakken på GC.

På turen nedover fløy jeg Norwegian og de skulle heller ikke jobbe samme crew begge veier.

De siste dagene er det vært mye kanselleringer hos SAS. Mange av kanselleringene skyldes mangel av crew virker det som. I går telte jeg 9 kanselleringer ufra OSL og foreløpig idag er det 4 kanselleringer ut fra OSL. Og er vel flere fra andre flyplasser også. Ikke helt heldig med tanke på vinterferie og fulle fly.

• Like
Reactions: prk
Back