Originally posted by atck
Det så ut som om brannen slukket av motorslukketsystemet. Det var ikke brannbil på plass før etter ca 30 sekunder i følge filmen...
Godt det gikk bra. Lurer på hvorfor de ikke hadde strupet motoren hvis de visste det var noe galt på stybordsida. Eller hadde de det?
K
Originally posted by valen
På listen over de tryggeste flyene å reise med i verden, kommer SAS på 31 plass.
MEN SAS RYKKER STADIG BAKOVER I KØEN.
Originally posted by Bll spotter
"Jeg kunne se, at folk kom meget meget hurtigt ud fra flyet. Det var evakueret på under fem minutter, tror jeg."
Lurer på hvorfor de ikke hadde strupet motoren hvis de visste det var noe galt på stybordsida. Eller hadde de det?
Originally posted by Someone
Originally posted by valen
På listen over de tryggeste flyene å reise med i verden, kommer SAS på 31 plass.
MEN SAS RYKKER STADIG BAKOVER I KØEN.
Den listen har blitt kommentert her inne før og sier nødvendigvis ikke hvor sikkert ett flyselskap er da den har store feil og mangler og ikke tar hensyn til årsak til ulykken.
Originally posted by CFM
Originally posted by sk931
Her bruger de den rigtige betegnelse for dette, nemlig en sikkerhedslanding
Jeg synes det blir vel drøyt å kalle dette en sikkerhetslanding. For min del ville jeg sagt det var en nødlanding. Hvor langt skal man strekke "sikkerhetslanding" begrepet?
Hvis det ene understellet ikke er sikret, særlig på et fly som Q400 med høy vinge og langt understell kan man aldri vite helt sikkert hva som skjer ved landing.
Originally posted by LN-BRK
Lurer på hvorfor de ikke hadde strupet motoren hvis de visste det var noe galt på stybordsida. Eller hadde de det?
Man stenger ikke av en motor som fungerer som den skal. Da lager man seg bare en ekstra nødsituasjon. I 99% av tilfellene hvor det er problemer med understellet, så er det dessuten snakk om indikasjonsfeil.
Jeg er ikke av den oppfatning at det er slik det vanligvis behandles: "Det er nok mest sannsynlig en indikasjonsfeil, vi satser på det... "
Siden det er snakk om en turboprop kunne det vært interessant å vite om det finnes rutiner på å bruke propell-akselbrems på den siden hjulet evt kan komme til å kollapse.
- Hvor rask spool-up-tid vil man evt ha skulle man initiere en go-around?
Med tanke på skaden en knust propell kan gjøre kunne det også vært interessant å vite om det hender at man flytter passasjerer som sitter utsatt til.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.