SAS EuroBonus 20 år - tilbud og kampanjer

Re: SAS EuroBonus 20 år - tilbud og kampanjer

TRD - St. Petersburg t/r for 2 personer i eco extra for 40 000 poeng i slutten av september er ikke dårlig, til og med med Estonian den ene veien!!

Tilbudet er vel og bra, men;
Prøver å bestille bonusreise med Sas sitt direktefly bgo-pmi 06.07.
Får opp at det ikke er ledige seter. Dersom jeg endrer utreise til Oslo, får jeg opp ledige seter via Bergen.
Kan noen forklare den?

SAS har et O&D system, så med forskjellig avreise og/eller ankomstby kan man få forskjellige tilgjengelighet over et leg.

Etter 7000 feilmeldinger og mye annet tull, fikk jeg omsider booket OSL-MUC-OSL i Business ifbm. Oktoberfest for 25k. Da blir det Champis og G&T nedover, og reparasjonspils hjem ;)

TRD - St. Petersburg t/r for 2 personer i eco extra for 40 000 poeng i slutten av september er ikke dårlig, til og med med Estonian den ene veien!!
Vær klar over at det er ganske mye styr med visum dit så dere ikke får dere en overraskelse der. Det er ikke å anbefale å kjøpe flybillett separat da er mye enkelere å kjøpe hele turen som en pakke hvor man har et selskap med russisk partner som tar seg av visumstyret.

Jeg kjøpte engang en billig flybillett til Moskva og gikk i den fella selv. :old

Vær klar over at det er ganske mye styr med visum dit så dere ikke får dere en overraskelse der. Det er ikke å anbefale å kjøpe flybillett separat da er mye enkelere å kjøpe hele turen som en pakke hvor man har et selskap med russisk partner som tar seg av visumstyret.

Jeg kjøpte engang en billig flybillett til Moskva og gikk i den fella selv. :old

Vel jeg er klar over at det er litt styr med visum til Russland, men noe vanskelig er det heller ikke og man trenger aldeles ikke å kjøpe pakketur dit med mindre de ikke har strammet opp visumreglene siden jeg var der i 2010. De aller fleste seriøse hotell kan tilby visuminvitiasjon hvis ikke kan man ordne dette enkelt på nettet og få invitasjon tilsendt pr epost, jeg gjorde sistnevnte og det var ikke noe problem med det. Enhver oppegående person skal nok greie det.

Mener de har hatt 3 innskjerpinger av visumreglene siden begynnelsen av 2010, men det er jo fortsatt mulig å komme gjennom det som du sier. Ville bare varsle om at folk bør være forberedt på det når de ordner seg separat flybillett dit og setter sammen reisen selv, det er en prosess man må gjennom.

Hva man må gjennom bør tas i en separat tråd.

Last edited:

Mener de har hatt 3 innskjerpinger av visumreglene siden begynnelsen av 2010, men det er jo fortsatt mulig å komme gjennom det som du sier. Ville bare varsle om at folk bør være forberedt på det når de ordner seg separat flybillett dit og setter sammen reisen selv, det er en prosess man må gjennom.

Dette er pølsevev og grovt overdrevet.

Bestilte selv løst for meg og opphavet til St.Petersburg nå. Først flybill på SAS. Deretter hotell.

1. Etter hotellbooking sendte jeg en mail om å få invitasjoner. Fikk raskt svar og fyllte ut et skjema med navn og passdetaljer etc.

2. Fikk ny mail fra hotellet etter 2 dgr med invitasjoner til Russland.

3. Printet ut visumsøknaden til Russland, som er veldig liten og enkel i fht f.eks Kina.

4. Tok med meg invitasjoner, visumsøknad, pass og bilde til ambassaden og vips.

Dette er null problem og du kan velge hoteller og reise på en helt annen måte enn et reiseselskap. No stress. Det eneste som kan være kjipt er køen på visumkontoret.

Bestilte selv løst for meg og opphavet til St.Petersburg nå. Først flybill på SAS. Deretter hotell.

1. Etter hotellbooking sendte jeg en mail om å få invitasjoner. Fikk raskt svar og fyllte ut et skjema med navn og passdetaljer etc.

3. Printet ut visumsøknaden til Russland, som er veldig liten og enkel i fht f.eks Kina.

Dette er null problem og du kan velge hoteller og reise på en helt annen måte enn et reiseselskap. No stress. Det eneste som kan være kjipt er køen på visumkontoret.

Det er nok mulig at alt er mye enklere dersom en bor i Oslo og selv kan møte på ambasaden.

Det er nok mulig at alt er mye enklere dersom en bor i Oslo og selv kan møte på ambasaden.

Jo jo, men sånn er det jo med alle visumting. Det jeg reagerte på var at visum til Russland var en voldsom prosess og noe man bare muligens kom seg igjennom. Ei heller har reglene blitt strammet inn x-antall ganger siden 2010.

Kjæm en uttafra er det jo alltid litt ekstra styr med visum. Men Russland er rimelig profft og dynamisk på selve prosessen. Så det er null problem å booke alt selv.

En kjenning av meg var nettopp i Moskva og fulgte denne oppskriften, men brukte et firma i Oslo til å ta seg av det praktiske med ambassaden - og alt gikk greit, så satser på dette også selv!

Nå er det en egen visumtråd, men inntil moderatorene evt. rydder her så kan jeg utvetydig slå fast at i løpet av de siste par årene er det både blitt billigere og enklere å søke om visum til Russland. Det vet jeg for jeg søker visum dit hvert eneste år.

Eurobonuspoengene ryr jo inn og jeg liker en utfordring så jeg kaster meg også på St. Petersburg. Utrolig nok var det fortsatt billetter igjen. ^_^

Skal til å bestille til CDG nå. På tilbudet står det CPH - CDG business 15k, men når jeg legger inn SVG. så blir summen 25k. Hvordan får jeg den gratis tilknytningsflighten inn i dette her.

Edit.

Det ble vell gjerne litt trangt mellom de to flightene. Får vell heller gå via OSL.

Last edited:

Hva tror folket her inne om muligheten for Skandinavia til 6000 EB-poeng også i sommer? De to foregående årene har dette blitt sluppet ca. midten av april.

Er det noen som husker reiseperioden for de foregående halv pris-kampanjene? Planlegger å bruke noen poeng som snart utløper på en Tromsø-tur mot slutten av mai, og håper selvfølgelig på 6000 poeng.

Hva tror folket her inne om muligheten for Skandinavia til 6000 EB-poeng også i sommer? De to foregående årene har dette blitt sluppet ca. midten av april.

Er det noen som husker reiseperioden for de foregående halv pris-kampanjene? Planlegger å bruke noen poeng som snart utløper på en Tromsø-tur mot slutten av mai, og håper selvfølgelig på 6000 poeng.
Sommerbonustilbudene bruker gjelde for flighter for perioden fra 15. juni. Tilbudet med halv poengpris til Trømsø som lå ute nå nettopp var for perioden fra 1. juni.

Jeg ville ikke satset for mye på at det kommer halv pris til Tromsø for mai.

En liten godbit fra Diners: fra torsdag 26. april til søndag 29. april får man 35 ekstrapoeng per 100 kr. brukt, altså 20 poeng mer enn normalt. Dette i forbindelse med EuroBonus 20 år.

Nye tilbud har blitt lagt ut med bestillingsperiode fra 1. til 17. april. Mellom Helsinki, Oslo, København og Stockholm er det 20 prosent rabatt, innenlands transfer er ikke inkludert. Reiseperiode fra 1. mai til 30. juni. Ellers har Blue1 20 prosent rabatt fra Helsinki til Edinburgh og Estonian Air har 20 prosent rabatt på alle sine skandinaviske ruter og videre til Tbilisi (som selvsagt er stavet feil hos EuroBonus).

http://www.flysas.com/en/EuroBonus/offers-news/Point-bargains/

Jeg synes 20-års-tilbudene varierer fra meget bra til SVÄRT svakt. Dagens tilbud faller dessverre i sistnevnte kategori.

Jeg synes 20-års-tilbudene varierer fra meget bra til SVÄRT svakt. Dagens tilbud faller dessverre i sistnevnte kategori.

Enig - men, jeg synes nu generelt denne "20-års-kampagne" er ganske fejlslået og virker som en den ganske enkelt ikke er gennemtænkt.

Det er i mine øjne et ganske stort selvmål af EB og marketingsafd.

At slå på tromme for en stor kampagne og så holde kunderne for nar (Shanghai-tilbuddet, de vanlige IT-problemer og ikke mindst en ganske arrogant mail fra EB-chefen efterfølgende) - for derefter bare at komme med helt almindelige månedstilbud er - i mine øjne - bare varm luft og har intet med en ekstraordinær "20-års-kampagne" at gøre.

I dette tilfælde var det meget bedre og mere ærligt, hvis SAS havde undladt denne "kampagne" og bare kørt månedstilbud.

Men enig - denne måneds tilbud er ganske uinteressante...

Men EuroBonus har fortsatt sjansen til å diske opp med noe skikkelig bra i slutten av april når programmet passerer 20 år. Utfordringen blir imidlertid at IT-systemet ikke er dimensjonert for populære tilbud ;) Det eneste som har imponert meg i jubileumsåret hittil er de nye reglene for opptjening i Economy, som er veldig bra!

Last edited:
Back