SAS: «Enklere reiser med vår nye app»

Re: SAS: «Enklere reiser med vår nye app»

skulle booke billetter gjennom appen i går, men den klarte ikke å få igjennom betalingen, prøvde 3 forskjellige kort. Så det endte opp med at jeg måtte vente til jeg kom hjem og bestille på pcen på sas.no

Alltid gøy med ting som virker som det skal

Ny Andriode-versjon som vil ha utvidede rettigheter, bl.a. "...sende e-post til gjester uten eiers viten, lese kalenderhendelser og konfidensiell informasjon", jeg er ikke veldig happy med sikkerhetsinnstillingene telefonene tilbyr.

Jepp, jeg skulle installere den her om dagen, og la merke til samme. Jeg er overrasket over at andre ikke har kommentert dette mer. Jeg vil aldri la en app jeg ikke kan se hva faktisk gjør få så omfattende privilegier. Og hvis jeg var sikkerhetsansvarlig i et firma som tillot BYOD (noe som jeg mener er riktig og viktig), ville jeg også bedt mine ansatte om å ikke installere denne appen. Det spiller ingen rolle at SAS sier at de ikke skal bruke privilegiene man gir i særlig grad, når først tillatelsen er gitt er dette så godt som et åpent hull. Jøje meg, dette var ikke bra i det hele tatt.

Bestilte billett via app for første gang for ei veke sidan. Ser no at den ikkje har greidd å legge inn eurobonusnummert mitt av seg sjølv... På flyplassen ti min før boarding er dette for sent å ordne. :( La ikkje merke til det ved innsjekk (i app) heller. Litt rart då nummeret ligg i appen...

Bestilte billett via app for første gang for ei veke sidan. Ser no at den ikkje har greidd å legge inn eurobonusnummert mitt av seg sjølv... På flyplassen ti min før boarding er dette for sent å ordne. :( La ikkje merke til det ved innsjekk (i app) heller. Litt rart då nummeret ligg i appen...

Ser no at moglegheita til å legge inn bonusprogram manglar både i web-checkin og i app. Rart.

Får ikke opp BP i appen i dag jeg... Reiser med SAS og Blue1, 5 legs men ingen mobilt BP.

Reiste BGO-CPH-ARN-GOT-OSL-BGO, fikk ikke opp boarding pass når jeg sjekket inn - men etter jeg hadde fløyet 1 leg, dukket boarding pass opp på mobil.

Virker som "maks" er på 4 legs.

Reiste BGO-CPH-ARN-GOT-OSL-BGO, fikk ikke opp boarding pass når jeg sjekket inn - men etter jeg hadde fløyet 1 leg, dukket boarding pass opp på mobil.

Virker som "maks" er på 4 legs.
Hmm, rart. Jeg sjekket både om BP var tilgjengelig når jeg var på OSL og ARN (med ruten BGO-OSL-ARN-HEL-CPH-BGO), men BP kom først opp når jeg sjekket i HEL, da for de to siste legsa.

Hadde en t/r BGO-OSL-BGO i dag, uten helt å tenke på appen sjekket jeg inn på nettet i går. Hvorfor registrerer ikke appen dette? Mulig det har blitt spurt om tidligere, men for min del synes jeg at appen kunne oppdatert seg med boardingkort selv om du har sjekket inn på nettet.

men for min del synes jeg at appen kunne oppdatert seg med boardingkort selv om du har sjekket inn på nettet.

Den skal kunne gjøre det, og jeg har selv gjort det. Så det må være noe annet som gjør at du ikke får opp BP.

Den skal kunne gjøre det, og jeg har selv gjort det. Så det må være noe annet som gjør at du ikke får opp BP.

Får slette og installere på nytt, så får vi se om det går når jeg skal avgårde med SK om ikke så lenge igjen :)

Får slette og installere på nytt, så får vi se om det går når jeg skal avgårde med SK om ikke så lenge igjen :)

Har du prøvd å gå inn på "Check In" i appen, det er vel mulig at du kan få ut BP derfra.

Har du prøvd å gå inn på "Check In" i appen, det er vel mulig at du kan få ut BP derfra.

Skal gjøre det igjen neste gang, men mener fortsatt at appen burde ha fått med seg at jeg har sjekket inn på nettet.

Er ikke sikker på hva appen kan i såmåte, men du må i tilfelle ha satt innstillingenene til å kunne motta push-notifikasjoner og meldinger. Slikt pleier ihvertfall jeg å ha avslått på de fleste apper ..

Noen som får opp boarding pass i appen idag? Jeg får ikke og har prøvd å reinstallere.

Noen som får opp boarding pass i appen idag? Jeg får ikke og har prøvd å reinstallere.

Ja, jeg fikk for min reise i dag! Men synes appen var litt treg i responsen! ;) btw, er det bonusreise du har?

Back