SAS: «Enklere reiser med vår nye app»

Re: SAS: «Enklere reiser med vår nye iPhone app»

Reiserekningsdama blir og litt misfornøgd uten papirkopi av bp. Men det er jo ei anna sak.

Det er vel fordeler og ulemper ved det meste. Jeg varierer mellom smartpass, kredittkort eller boardingkort skrevet ut i innsjekk eller på automat. Har jeg connection synes jeg det er best med boardingkort, siden jeg da har oversikt over neste avgangstid uten å være avhengig av å kunne ha en elektronisk dings påslått. Har jeg en enkel flight er det hipp som happ for min del.
Det eneste som irriterer meg er at SAS ikke har smartpass-leser på gull-innsjekk. Er det et eneste sted de burde hatt det på hele OSL, så er det jammen der.

Hvilke(n) plattform er appen sluppet på? Jeg har ikke fått sjekket, siden mobilen ligger 100km herfra :(

Man skal sørge for at ikke skogen vokser vilt og uhemmet.

Men det å fomle med nye telefoner der man må holde den med ildtang of ikke å aktivere funksjoner som fjerner BP fra skjermen igjen...

Gi den fra seg til gate agent som skal skrolle, klarer å lukke skjermbildet, må gi tilbake telefonen så du taster inn koden igjen, lager kø

De geniale selskapene der du må ha nett tilkobling og laste ned BP hver gang du åpner det, ettersom nettleseren på tlf alltid vill Refreshe. Fint når du roamer i Azerbadjan.

Det digge med å komme på tax free etter endt tur, komme til kassa og BP ikke lenger er tilgjengelig fordi reisen er over

Fordi du og sikkerhetskontrolløren forsøker å overlevere telefoner frem og tilbake uten å treffe kritiske knapper, med det resultat at den faller i steingulvet og "knuser"...

Skal jeg fortsette? ;)

Så kan man jo ha sånn NFC da. Men iflg sånne som forstår seg på elektronisk databehandling over luftwebben skal man jo da helst oppbevare telefonen i en hackesikker-blykasse.

Kanskje paa tide aa ta turen innom fruktbutikken og bytte ut gamle Nokiaen ;)

Passbook baby. Problem solved

SAS: «Enklere reiser med vår nye iPhone app»

Boarding pass på mobil synes jeg er skikkelig driiiiiiit og bare hassle (av en rekke årsaker). Men klart en nødløsning om man ikke har printer.

Syntes jeg også, helt til jeg fikk prøvd passbook. Boardingkortet er tilgjengelig fra lock-screen uten at du må taste kose osv.

Noen som hvet når den kommer ut i AppStore igjen for oss som ikke fikk lasta den ned sist?

Lurer jeg også på. Nå har jeg venta i 2 år.. hvor er den?

Lurer jeg også på. Nå har jeg venta i 2 år.. hvor er den?

2 år kan vel ikke gøre det. Er det ikke næsten 3 år den har været på vej nu ;)

Husk at det ikke er et krav om at de skal ha en App da...men at de har lovet betyr ikke at de må komme med en App...men håper på at de lanserer den snart :)

Husk at det ikke er et krav om at de skal ha en App da...men at de har lovet betyr ikke at de må komme med en App...men håper på at de lanserer den snart :)

De søkte etter betatestere på Facebook for over to år siden. Nuff said.

Kanskje det er en DreamApp og det nå er oppdaget at den forårsaker batteriproblemer? ;)

Jeg fikk tak i den for noen uker, før den forsvant på Appstore igjen.
I følge et svar på FB sidene til SAS her om dagen forventes det slipp igjen i løpet av denne/neste uke hvis alle tester er ok.

De er sikkert bare utsolgt og venter på ny levering

Jag tycker den här appen verkar riktigt bra!
Jag får även upp mina bokningar med Lufthansa, bokade på lufthansa.se där en flygning FRA-ARN sker med SAS på LH codeshare nummer.

"We been searching for your booking, Fnate, but can not find it"

Hvor er "search harder" knappen?

Prøvde en dummybooking, men sleit med å finne ut hvor man kunne velge kabinklasse.

Den må være godt gjemt ... Finner den ikke.

Appen er heller ikke oppdatert, tyder på at problemene har vært i baksystemer.

Stilig... Jeg gjorde i det minste 4 bookinger bare igår, og var innlogget med profilen hele tiden.

Men det sagt - det er lov med litt oppstartsproblemer altså.

"We been searching for your booking, Fnate, but can not find it"

Hvor er "search harder" knappen?

Haha...

Samme her...

3-4 års ventetid for en app der er ganske standard med bonusoversigt og mulighed for at booke flybilletter, men kun se nogle af sine booking.

Nogle der kan opklare alle de smarte og moderne features som SAS påstod skulle være i den?

Har lidt svært ved at se at den skulle gøre min rejse meget lettere. Havde foretrukket at kunne få boardingkort/billet i Passbook.

Forsøgte at lave en booking for 2 voksne og et barn, men app'en påstår at en fødselsdato i januar 2007 ikke er en gyldig fødselsdato og det er derfor ikke muligt???

Ikke imponeret efter første kig - ser vældig standard ud i mine øjne :cry:

Last edited:
Back