SAS: «Enklere reiser med vår nye app»

Re: SAS: «Enklere reiser med vår nye iPhone app»

Finner den heller ikke i AppStore, da må isåfall SAS ha trukket appen.
Noen som vet noe mer?

Appen låser seg på en måte. Får brukt den, men går ikke ann å stenge. Måtte resette telefonen for å stenge appen.

Hva slags funksjonalitet finnes? Kan du poste screenshots? Nysgjerrig!

Det lille jeg fikk testet den på iPadden på morrakvisten: Booking, se mine bestillinger (koblet til EB-profil), boardingpass, check-in, Eurobonus-konto informasjon (bl.a poenghistorikk av bruk og opptjening) og noen andre små finesser.

Etter en restart så funker den helt fint igjen.

Attachments

• IMG_2733[1].jpg
    IMG_2733[1].jpg
    41 KB · Views: 680
  • IMG_2732[1].jpg
    IMG_2732[1].jpg
    43.3 KB · Views: 679
  • IMG_2731[1].jpg
    IMG_2731[1].jpg
    37.6 KB · Views: 677
  • IMG_2730[1].jpg
    IMG_2730[1].jpg
    43.9 KB · Views: 675

Juhu. Nå blir det helt sinnsykt enkelt å reise.

Appen heter SAS da jeg fant den i dag tidlig, og lastet den ned.
Finner den ikke nå.

ikke for og være negativ, meen, fikk ikke noe wow feeling av screenshotsene..

SAS: «Enklere reiser med vår nye iPhone app»

ikke for og være negativ, meen, fikk ikke noe wow feeling av screenshotsene..

Enig. Men appen gjør det den skal. Du kan kjøpe billetter, sjekke inn, følge med på Eurobonus kontoen din. Også gir den litt info osv.

Appen har mye mer funksjonalitet enn Norwegian sin app. Men den er kanskje ikke like pen. Men den virker å være en solid app.

Så kan man diskutere hvor viktig WOW faktoren er. For meg er det viktigste at appen dekker mitt behov. Det gjør denne. Savner bare passbook, og er spent på om den vil støtte NFC etterlever.

Som du sier, NFC og passbook feks.

Flyplassinfo med tider etc, et interface for og kommunisere med kundeservicealla chatten, og å kunne booke om i appen hadde vært fint feks.

Men sånt kommer vel etterhvert vil jeg tro :)

Bakgrunnen minner meg om de trepanelene SAS på et tidspunkt hadde planer om å innføre som en del av kabininnredningen. På veggene foran og bak, hvis jeg ikke husker feil?

Kan den tracke flights?

Har brukt BA-appen i et par mndr nå. Det å sjekke BAEC kontoen er fint. Oversikt over bookinger og tider er også fint.

Men det jeg bruker mest er å tracke fligths og få blink med "gate open", expected delay og sånt. Mye mer presis enn tavla på flyplassen. Om SAS appen har sånt er det brillefint.

Boarding pass på mobil synes jeg er skikkelig driiiiiiit og bare hassle (av en rekke årsaker). Men klart en nødløsning om man ikke har printer.

Re: Re: SAS: «Enklere reiser med vår nye iPhone app»

Boarding pass på mobil synes jeg er skikkelig driiiiiiit og bare hassle (av en rekke årsaker). Men klart en nødløsning om man ikke har printer.

Hva skal man med printer?:p

Hva skal man med printer?:p

Man skal sørge for at ikke skogen vokser vilt og uhemmet.

Men det å fomle med nye telefoner der man må holde den med ildtang of ikke å aktivere funksjoner som fjerner BP fra skjermen igjen...

Gi den fra seg til gate agent som skal skrolle, klarer å lukke skjermbildet, må gi tilbake telefonen så du taster inn koden igjen, lager kø

De geniale selskapene der du må ha nett tilkobling og laste ned BP hver gang du åpner det, ettersom nettleseren på tlf alltid vill Refreshe. Fint når du roamer i Azerbadjan.

Det digge med å komme på tax free etter endt tur, komme til kassa og BP ikke lenger er tilgjengelig fordi reisen er over

Fordi du og sikkerhetskontrolløren forsøker å overlevere telefoner frem og tilbake uten å treffe kritiske knapper, med det resultat at den faller i steingulvet og "knuser"...

Skal jeg fortsette? ;)

Så kan man jo ha sånn NFC da. Men iflg sånne som forstår seg på elektronisk databehandling over luftwebben skal man jo da helst oppbevare telefonen i en hackesikker-blykasse.

Last edited:

Man skal sørge for at ikke skogen vokser vilt og uhemmet.

Men det å fomle med nye telefoner der man må holde den med ildtang of ikke å aktivere funksjoner som fjerner BP fra skjermen igjen...

Gi den fra seg til gate agent som skal skrolle, klarer å lukke skjermbildet, må gi tilbake telefonen så du taster inn koden igjen, lager kø

De geniale selskapene der du må ha nett tilkobling og laste ned BP hver gang du åpner det, ettersom nettleseren på tlf alltid vill Refreshe. Fint når du roamer i Azerbadjan.

Det digge med å komme på tax free etter endt tur, komme til kassa og BP ikke lenger er tilgjengelig fordi reisen er over

Fordi du og sikkerhetskontrolløren forsøker å overlevere telefoner frem og tilbake uten å treffe kritiske knapper, med det resultat at den faller i steingulvet og "knuser"...

Skal jeg fortsette? ;)

Så kan man jo ha sånn NFC da. Men iflg sånne som forstår seg på elektronisk databehandling over luftwebben skal man jo da helst oppbevare telefonen i en hackesikker-blykasse.
For å ikke snakke om når man er i land hvor det rett og slett ikke er 3G/Edge eller tilgang til wi-fi, noe som skjedde meg senest i går. Når det gjelder taxfree er trikset og ta et screenshot av QR-koden før bp utløper;)

På passbook på iphone blir billettene værende igjen etter endt reise funker meget bra med lufthansa app og passbook.

For å ikke snakke om når man er i land hvor det rett og slett ikke er 3G/Edge eller tilgang til wi-fi, noe som skjedde meg senest i går. Når det gjelder taxfree er trikset og ta et screenshot av QR-koden før bp utløper;)

Reiserekningsdama blir og litt misfornøgd uten papirkopi av bp. Men det er jo ei anna sak.

Print ut skjermbildet. Problem solved. :lol:

Back