SAS: «Enklere reiser med vår nye app»

Re: SAS: «Enklere reiser med vår nye app»

Hei!
Prøver å legge inn en booking med TAP, men får feilmelding "Sorry, we couldn't find any booking With those details."
Har sjekket og dobbeltsjekket at navn og nummer er riktig.
Noen som har noen hypoteser?
Takk :)

Fordi bookingnummeret er et TAP-bookingnr kanskje? Kan prøve å gå på TAP sine sider og legge inn ditt EB nr der, så kan hende det dukker opp i appen, fått det for en booking gjort gjennom UA, men ikke returen som er operert av LH

Etter siste oppdatering blir jeg logget ut stadig vekk når appen starter...irriterende. Må hente nytt passord hver gang.

Det er ikke mulig å legge inn eurobonus nummer i appen? Selv ikke ved innsjekk. Jeg trodde først at Add booking ville legge til mitt eurobonus til reservasjonen, men det gjør den altså ikke.

SAS App er en suksess.
http://www.aftenposten.no/okonomi/Slik-tok-SAS-digital-revansj-pa-lavprisselskapene-604689b.html

Jeg undres litt over at dette fremstilles som så vellykket. SAS appen er ok, men litt ofr mange feil. Uansett er SAS og IT helt katastrofalt. Refusjoner må det ALLTID minnes om selv om de er avbestilt innen 24 timer. Det faktum at ingen billetter kan endres eller avbestilles på nett etter 24t for noen billetter er håpløst, spesielt når de fleste kunder ikke kan kontakte SAS etter at telefon og chat er stengt for kvelden, da burde i det minste IT-servicen være iorden. I tillegg klages det mer enn noen gang, 8 ukers ventetid på klager er mildt sagt drøyt.

Det er ikke mulig å legge inn eurobonus nummer i appen? Selv ikke ved innsjekk. Jeg trodde først at Add booking ville legge til mitt eurobonus til reservasjonen, men det gjør den altså ikke.
Du får lagt inn EuroBonus i Appen ved innsjekk.

SAS-app vs sas.no/dk/se/osv

Vi bruker selskapenes apper når vi er ute og reiser. Det er kjekt for innsjekk og boarding pass osv - enda bedre der det er med wallet. Men det vet dere.

Nå skal min kone ut å reise og skulle hente opp billetten i SAS-appen. Den finner ikke billetten. På sas.no fungerer det prima. Vi bruker de samme søkekriteriene, men appen finner ingenting.

Noen spørsmål:
  • Har noen andre opplevd noe lignende?
  • Er det en kjent feil?
  • Hvordan løser man det?

At biletten er kjøpt av Widerøe bør ikke ha noe å si. Heller ikke at det er mellomrom i etternavnet.

Re: SAS-app vs sas.no/dk/se/osv

Ligger bonusnummeret inne? Men å søke opp annet enn 117-billettnumre går ikke. De fleste selskaper lar deg ikke søke på billettnumre hvis billetten er utstedt av andre.

Ja, da dukker den alltid opp for meg iallefall, uansett hvor jeg booker SAS-reisen.

Jeg hadde en United utstedt billett hvor det var en flyvning med SAS og den dukket automatisk opp i app. Da denne ble endret slik at SAS flyvning ble endret til Lufthansa forsvant den fra app og er ikke søkbar. Minnes at dette også er min erfaring fra tidligere.

Jeg trenger litt hjelp. Jeg har brukt appen siden den ble lansert til å se på bookinger, avbestille, sjekke inn og alt som har med eurobonus å gjøre. Det er to funksjoner som andre snakker om her på forumet jeg ikke finner. Det er oppgradering med plussgrade og valg av sete. Førstnevnte skal være åpne appen-åpne aktuell reise-trykk på link for upgrade. Denne linken finner jeg ikke. Noen som kan forklare? Helst med teskje

Jeg trenger litt hjelp. Jeg har brukt appen siden den ble lansert til å se på bookinger, avbestille, sjekke inn og alt som har med eurobonus å gjøre. Det er to funksjoner som andre snakker om her på forumet jeg ikke finner. Det er oppgradering med plussgrade og valg av sete. Førstnevnte skal være åpne appen-åpne aktuell reise-trykk på link for upgrade. Denne linken finner jeg ikke. Noen som kan forklare? Helst med teskje��

Du må sjekke at du har oppdatert til siste versjon av appen. Som du skriver skal link til SAS Upgrade ligge inne på aktuell booking under my bookings. Linken ligger rett under info om reiseruten og før passasjerinfo. Jeg er usikker på om linken kommer opp på reiser som ikke er gyldig for SAS Upgrade, f.eks. billetter som ikke er på SAS billettnummer (117-dokument). Reiser bestilt på wideroe.no er utstedt på 701-dokument og ikke gyldig. En bonusreise jeg har inne i appen har ikke linken til SAS Upgrade.

Du kan ikke se eller endre på setevalg inne i appen, kun når flighten åpner for innsjekk.

Du må sjekke at du har oppdatert til siste versjon av appen. Som du skriver skal link til SAS Upgrade ligge inne på aktuell booking under my bookings. Linken ligger rett under info om reiseruten og før passasjerinfo. Jeg er usikker på om linken kommer opp på reiser som ikke er gyldig for SAS Upgrade, f.eks. billetter som ikke er på SAS billettnummer (117-dokument). Reiser bestilt på wideroe.no er utstedt på 701-dokument og ikke gyldig. En bonusreise jeg har inne i appen har ikke linken til SAS Upgrade.

Du kan ikke se eller endre på setevalg inne i appen, kun når flighten åpner for innsjekk.

Takk for svar. Begge mine flighter er kjøpt på sas.no. De er i VIP PLUS på SAS Til HGK og MMI. De er oppgraderbare på sas.no.
EDIT: Og de er på 117-dokument.

I min app er det ingen ting mellom info om reiseruten og passasjerinfo, hverken på IPad eller IPhone. Lastet for sikkerhets skyld appen på nytt etterpå med samme resultat. Hvordan skal linken se ut? Har den noe tekst?
Vi snakker vel om den blå med hvit logo?

Last edited:

Takk for svar. Begge mine flighter er kjøpt på sas.no. De er i VIP PLUS på SAS Til HGK og MMI. De er oppgraderbare på sas.no.
EDIT: Og de er på 117-dokument.

I min app er det ingen ting mellom info om reiseruten og passasjerinfo, hverken på IPad eller IPhone. Lastet for sikkerhets skyld appen på nytt etterpå med samme resultat. Hvordan skal linken se ut? Har den noe tekst?
Vi snakker vel om den blå med hvit logo?

Sånn skal den se ut:

Attachments

• IMG_8586.jpg
    IMG_8586.jpg
    70.1 KB · Views: 304

Sånn skal den se ut:
Takk for hjelpen. Dette feltet er tomt hos meg. Ser ingen grunn til dette. Kan det være at appen ikke takler VIP? Sas.no fungerer som sagt fint. Ikke noe big deal. Kan jo bare bruke sas.no, men ble nysgjerrig da feg så den enkle oppskriften.

Takk for hjelpen. Dette feltet er tomt hos meg. Ser ingen grunn til dette. Kan det være at appen ikke takler VIP? Sas.no fungerer som sagt fint. Ikke noe big deal. Kan jo bare bruke sas.no, men ble nysgjerrig da feg så den enkle oppskriften.

Jeg har bare hatt VIP Plus-billetter innenlands så jeg kan desverre ikke hjelpe deg mer, men det hadde vært interessant å vite.

Jeg har VIP billett OSL-NCE i høst og SAS Upgrade linken ligger inne i appen. Du skrev at du hadde to VIP Plus bookinger, regner med at du mente HKG på den første, vet ikke hva du mente med MMI. Kan hende det er VIP Plus som gjør at linken ikke er der.

Mye kan sies om SAS og IT, men oppdateringer i Appen har i hvertfall vært lynraskt i går og i dag. Fra jeg booket, til det kom en push varsler på mobilen to det et par sekunder. Mens det på Gmailen tok rundt 20 sekunder før mailen dukket opp

Mye kan sies om SAS og IT, men oppdateringer i Appen har i hvertfall vært lynraskt i går og i dag. Fra jeg booket, til det kom en push varsler på mobilen to det et par sekunder. Mens det på Gmailen tok rundt 20 sekunder før mailen dukket opp

Ja, sånn har det vært hos meg i lang tid. Kommer også beskjed med en gang noe er endret eller kansellert eller når boarding er i gang - for den saks skyld.

Back