SAS: «Enklere reiser med vår nye app»

rot mellom SAS Iphone app og skranke

følgende skjedde

mandag skulle jeg reise TRD-OSL-BRU, pga anonserte forsinkeler så ville det bli meget knapp til for å rekke OSL-BRU, så før jeg reise fra Værnes fikk jeg skranken til å reservere plass på OSL-CPH-BRU. Sekunder etter at dette var gjort lå det 2 reiser på min Iphone app.
Jeg og flere andre rakk ikke OSL-BRU. Iphone app virket ikke, slik at jeg ikke ved hjelp av denfikk sjekket inn på OSL-CPH-BRU og gikk til skranke I Oslo for å få manuelle boarding kort. Ga dem min mobiltelefon og sa gi meg boarding kort for OSL-CPH-BRU. Jeg sto nesten 1 time ved skranken mens det ble tatt telefoner hit og dit. I følge skranken var jeg nemlig på deres skjerm booket med reise OSL-CPH-TRD altså tilbake til start?????

Etter mye om og men fikk jeg en håndskrevet FIM, noe jeg ikke har sett siden FBU sine dager og ved hjelp av denne kom jeg til BRU. (men mistet min go+ plass på flyene)

Hvordan kan dette være mulig???

på hjemreisen fra BRU dagen etter virket heller ikke sjekk in via app, og det var nesten like my trøbbel for å få skjekket inn på skranken der . Hele tiden av alt korrekt på app?????

Re: SAS: «Enklere reiser med vår nye app»

Har mistet en rekke reiser på SAS appen. Har ringt og fått gjenopprettet alle foruten en - de sier først at det er en oppdatering, så sier de at det arbeides med flyet. Får gjentatte ganger beskjed om å ringe senere - Flere som sliter med det samme ??

Aldri opplevd dette.. Hvor handler du billetter? Mine kjøpes i alle hovedsak via sas.no, noen med viatravel og noen med Widerøe..

Jeg får mine billetter via SAS agenter som regel i Østen. Denne gangen forsvant det både SAS.NO billetter og andre som forsvant. Det er flere reiser det ikke skjedde med som også kommer fra agenter litt rundt-omkring

Jeg får mine billetter via SAS agenter som regel i Østen. Denne gangen forsvant det både SAS.NO billetter og andre som forsvant. Det er flere reiser det ikke skjedde med som også kommer fra agenter litt rundt-omkring

Når du sier SAs agenter, mener du da 3dje parts agenter?

Det kan jo forklare noe isåfall.

Usikker, men selskapet er agent for SAS - Hurtigruten og Iceland Air så 3part er nok riktig benevnelse.

Oppdaget i dag at appen har fått push-instillinger, og under dette lå det en advarsel som het "Notify me when about to rate crew before arriving". Kanskje vi får rating av crew i appen? I så fall meget gledelig!

Har muligheten til å legge til connecting flights vært der lenge? Kan ikke huske å ha sett dette før.

Brukte det ihvertfall når jeg var i USA sist. Det var i oktober.

Da har SAS kommet til versjon 2.0 av appen. Treverket er borte.

Da har SAS kommet til versjon 2.0 av appen. Treverket er borte.

Og NOK en gang skyter SAS seg selv i foten.

Nå har de brukt flerehundre millioner på å pusse opp kabinen med treverk på veggene... Også fjerner de det fra digitale plattformer. Når skal SAS få en gjennomgående stil?

Man redder regnskogen? Men spøk til side - at man ikke har matchende design ombord og på appen ser jeg ikke som det store problemet. Man har jo heller aldri hatt 'treverk' på nettsiden heller. Treverket har såvidt jeg vet heller aldri vært i det digitale designkonseptet ...

Treverket er borte. Og mange av mine upcoming bookings er også forsvunnet.:drunk:

Appen ser langt mer elegant ut nå, aldri skjønt poenget med treverket.

Thumbs up

At man går bort fra treverk i digitale flater er vel mer et resultat av at flere og flere vender ryggen til skeuomorofisme (uttales fort tre ganger etter hverandre). Et flatere og mer funksjonelt design er i vinden for tiden, så ingen bombe at SAS også følger etter.

https://no.wikipedia.org/wiki/Skeuomorfisme

Appen er endelig tilgjengelig om man ikke har skandinavisk appstore-konto. Hallelujah, jeg hadde nesten gitt opp håpet.

Mine 12 fremtidge bookinger ble borte etter Update'n :-( Det eneste som lå igjen var bookingen for reisen fra i går. Så etter 5 timer krøp jeg til korset og la inn alle fremtidige reiser manuelt...

Back