Originally posted by gustavf
Jeg er fortsatt litt i villrede om hva disse ryktene sier... Er det eget AOC som skal avvikles eller er det merkenavnet som brukes av SAS i Norge?
Originally posted by MD11
Er det bekreftet at Braathens navnet forsvinner:question:
Hvis så er tilfelle kan jo navnet dukke opp igjen på et flyselskap![]()
Originally posted by CK
Generelt sett har jeg inntrykk av (nå kan jeg sid et fritt ettersom jeg er ute av SKBU) er at man i BU har vært vant til å operere i et lite selskap, med kanskje mindre fokus på å gå tjenestevei, bruk av uformelle nettverk, learing-by-doing og å "ta en quick and dirty", mens man i SAS - som er en større organisasjon nok er noe mer byråkratisk, prosedyreorientert og har et større behov for å dokumentere det man gjør. Min erfaring er at ved å gjøre det på "BU-måten" går det fortere, men med "SK-metoden" blir det riktigere og mer stabilt.....
Originally posted by BU662
Hvor mye internasjonale ruter har SAS Norge apnet før SAS Braathens ble dannet? Hvor mye ble apnet da SASBraathens opererte? Det er ikke sa mye navn det dreier seg om, det er strategien som helhet.
.
Ok en SAS for 3 forskjellige nasjoner med 3 forskjellige markeder og kunde-önsker?
SAS har prøvd seg med dette langt, men har de virkelig tjent penger pa dette. Om de re-integrerer, vil en god del direkt-ruter forsvinne. Dette er jeg helt overbevist av.
Om de re-integrerer, vil en god del direkt-ruter forsvinne. Dette er jeg helt overbevist av.
Nå er det litt forskjell i folketall på Skandinavia og mellom Europa, så jeg tror snart SAS Braathens navnet blir begravet, om man liker det eller ikke.Originally posted by BU662
Min mening er denne:
Her nede i sentral europa har vi 3 nasjoner som snakker tysk, helt eller delvis. Tyskerner, Österrikerne og Sveitser. Vi har 3 flyselskaper fordi de kunder har forskjellige forventninger. Ingen vil har kommet pa ideen a kalle det alt hele sammen Lufthansa. Selv om man kan kanskje spare noen Euro'ner her og der.
SAS er en "konstruktum ad absurdum".
3 forskjellige nasjoner, som hver peker pa at det finnes en vist forskjell danner en flyselskap som skal severe all 3 nasjoners behov like godt. Det er problemet. SAS kan ikke servere like god svenske, norske og danske interesse fordi en god del er rett og slett konkurrerende. Bygger de en hub i CPH og ARN med langruter og ingen langruter fra OSL er det en klart nedprioritering av Norge.
SAS Danmark er död uten feed fra SAS SE og SAS NO. SAS NO sin mest naturlige interesse ma egentlig vaere a maksimere vinsten, apner flere direktruter fra OSL og si "glemm Kastrup og ARN". Og for 3 helt forskjellige business approaches kan man god forsvare 3 forskjellige AOC. Og nar man har 3 forskellige markeder, som betjener med 3 forskellige strategier, sa er det vel bare fornunftig a ha 3 selskaper med 3 forskjellige navn.
Og nar man har 3 forskellige markeder, som betjener med 3 forskellige strategier, sa er det vel bare fornunftig a ha 3 selskaper med 3 forskjellige navn.
Originally posted by MartinL
Jeg tror aldri SAS kommer til å gå tilbake på gammel strategi ved at Norske pax igjen skal flys via CPH til flere Europeiske destinasjoner.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.