SAS Braathens vil raskere inn og ut

Originally posted by Superhai
Originally posted by EB
JA! Braathens var flinkere til å snu sine 737`ere...så dette er jo beviset på at det nye selskapet bygger påå det beste fra de to tidligere...:up: :up:

Just for the record, SK har på OSL hatt 25 minimum snutid i vinter mens BU har hatt 30.
Men klarte dem å gjennomføre det på 25 min også?:D

Originally posted by DY

Men klarte dem å gjennomføre det på 25 min også?:D
Det er en annen sak! ;) Problemet var at de forutsetningene som var gitt ikke ble oppfylt. Det er surt når alt er klart, at siste crew-medlemmet kommer først om fem minutter.

Er det noen her inne som virkelig TROR at SAS Braathens vil klare å snu en 737-800 med 179 pax på 25 min?!?! Dette er galskap! SAS Braaathens burde først innsource SGS. Da hadde det hatt et overskudd på 174 mill isteden for 4 mill. Hvis SGS skal fortsette selstendig MÅ de løsrive seg fra ALT som har med SAS å gjøre, og drive proff groundhandling, noe de har store potensialer til. Lykke til!:wow:

norwegian med B-737-300 har 25 min turnaround i boo ihvertfall, vet ikke hva de har i osl? 30min?

Det er ikke rengjøring lenger........ kun ultralight cleening..... det vil si tømme wastecarts og på toalett.

Dette synes alt i møkkete fly og fulle av søppel i stollommer etc
:naughty:

Originally posted by EB
Hva med rengjøring på så korte bakkeopphold?
Tja.....litt forskjellig vil jeg tro. SAS Braathens endret på sine cleaning-systemer for ikke lenge siden. Nå er det crewet som cleaner flyene på mellomstopp bla.

på TRD snur vde 738 på 25 minutter - eller mindre. Har selv observert SGS på TRD snu "min" 737-700 på 15 minutter. Trodde aldri de skulle greie det. Bare spør MOW, han har (som en som KAN sakene) observert dem in-action, og de er skikkelig gode.

Originally posted by CK
på TRD snur vde 738 på 25 minutter - eller mindre. Har selv observert SGS på TRD snu "min" 737-700 på 15 minutter. Trodde aldri de skulle greie det. Bare spør MOW, han har (som en som KAN sakene) observert dem in-action, og de er skikkelig gode.
Da bør kanskje SGS Trondheim holde kurs for de andre SGS stasjonene, for dette er vel ikke tilfelle de andre plassene.

Originally posted by DY
Originally posted by CK
Da bør kanskje SGS Trondheim holde kurs for de andre SGS stasjonene, for dette er vel ikke tilfelle de andre plassene.

Dummeste jeg har hørt! Vi har snudd fullastede 738 på 25minutt flere ganger. Det klarer de fleste andre SGS stasjonene også. En fullasted 736 eller 735 kan vi snu på rundt 16-17 minutt... Det handler bare om å planlegge turnaround litt før ankomst!
:up:

jeg hører rykter om at SGS har fokus på raske turn-arounds, og det er VELDIG positivt!! Med det ganske tette ruteprogrammet som planlegges er det viktig at bakkemannskapene er raske, slik at tidtabellen ikke ryker. Med så korte flydistanser som vi har på innenriks/intra-Skand, er det på bakken og ikke i luften det er mulig å ta inn eventuelle forsinkelser pga vær, ATC og trege pax. Jeg har sett SGS-gutta/jentene i arbeid når de rasker på, og jeg er imponert! Keep up the good work!

Originally posted by SK1399
Originally posted by DY
Originally posted by CK

Dummeste jeg har hørt! Vi har snudd fullastede 738 på 25minutt flere ganger. Det klarer de fleste andre SGS stasjonene også. En fullasted 736 eller 735 kan vi snu på rundt 16-17 minutt... Det handler bare om å planlegge turnaround litt før ankomst!
Er det det dummeste du har hørt at en stasjon som klarer å snu en B737-800 på så kort tid kanskje bør komme med tips til andre?

En kjapp undersøkelse viser jo at på HAU så brukte en 30 min på å snu første Oslo-fly idag, og 34 min på å snu fly nr 2. Men så har en jo ikke 25 min turnaround på HAU heller da....
Selvsagt går det på planlegging.....er helt enig

TRD er dyktige, har selv jobbet der oppe og det er der jeg har min 'rekord'. Vanskelig aa faa til det samme paa FBU ... TRD hadde en vellykket drive og de ansatte fikk tilskudd i kaffekassen for hvert innspart minutt. Og det ga noen sinnsyke turnaroundtider.

Originally posted by LN-MOW
TRD er dyktige, har selv jobbet der oppe og det er der jeg har min 'rekord'. Vanskelig aa faa til det samme paa FBU ... TRD hadde en vellykket drive og de ansatte fikk tilskudd i kaffekassen for hvert innspart minutt. Og det ga noen sinnsyke turnaroundtider.
Gulrot bruker å hjelpe på innsatsen ja....

Ellers er vel Vigra kjent for en utrolig kjapp bakkehandling. Noen piloter sier de nesten såvidt rekker å gå ta en walk around før alt er klart til avgang.

Originally posted by DY
Originally posted by DY
Originally posted by CK

Er det det dummeste du har hørt at en stasjon som klarer å snu en B737-800 på så kort tid kanskje bør komme med tips til andre?

En kjapp undersøkelse viser jo at på HAU så brukte en 30 min på å snu første Oslo-fly idag, og 34 min på å snu fly nr 2. Men så har en jo ikke 25 min turnaround på HAU heller da....

Nei, at det ikke er tilfelle andre steder en TRD er på grensen til ganske dumt. SGS er blitt veldig effektive, og klarer stortsett 25min turnarround på alle stasjoner.

Det at to fly brukte mer en 25min på HAU i dag er vell irrelevant....Har aldri påstått vi er verdensmestre da :)
siden til Avinor sier jo ikke noe om hva forsinkelsene skyldes.

Og så et spørsmål (til alle); De tidene på Avinor.no`s ankomst og avgangs informasjon, er det landing, og takeoff tider eller at gate og pushback start tider?

Originally posted by DY
Originally posted by DY
Originally posted by CK

Nei, at det ikke er tilfelle andre steder en TRD er på grensen til ganske dumt. SGS er blitt veldig effektive, og klarer stortsett 25min turnarround på alle stasjoner.

Det at to fly brukte mer en 25min på HAU i dag er vell irrelevant....Har aldri påstått vi er verdensmestre da :)
siden til Avinor sier jo ikke noe om hva forsinkelsene skyldes.

Og så et spørsmål (til alle); De tidene på Avinor.no`s ankomst og avgangs informasjon, er det landing, og takeoff tider eller at gate og pushback start tider?
Var overhodet ikke 25 min jeg reagerte på, men at du mente at forslaget mitt om at en burde la stasjoner som klarte 25 min turnaround komme med tips til de andre stasjonene var det dummeste du hadde hørt. Hvorfor ikke lære av noen som faktisk får det til?
Men no big deal.....SGS får det sikkert til på alle stasjoner.

Nå gidder jeg ikke å quote mer.

Jeg har aldri påstått at det er dumt å lære av hverandre, men derimot at kun TRD klarer turnarround innenfor 25minutt er dumt. For det er ikke tilfelle!

Nå gidder jeg ikke å quote mer.

Jeg har aldri påstått at det er dumt å lære av hverandre, men derimot at kun TRD klarer turnarround innenfor 25minutt er dumt. For det er ikke tilfelle!
Forstår jo at du har tolket meg på enn annen måte enn hva jeg mente. Misforståelser hele greia med andre ord. Aldri ment at kun TRD klarte 25 min. Da avslutter jeg mine innlegg her. Ha en fin kveld:)

Back