Originally posted by SK1399
Originally posted by DY
Originally posted by SK1399
Originally posted by DY
Originally posted by CK
på TRD snur vde 738 på 25 minutter - eller mindre. Har selv observert SGS på TRD snu "min" 737-700 på 15 minutter. Trodde aldri de skulle greie det. Bare spør MOW, han har (som en som KAN sakene) observert dem in-action, og de er skikkelig gode.
Da bør kanskje SGS Trondheim holde kurs for de andre SGS stasjonene, for dette er vel ikke tilfelle de andre plassene.
Dummeste jeg har hørt! Vi har snudd fullastede 738 på 25minutt flere ganger. Det klarer de fleste andre SGS stasjonene også. En fullasted 736 eller 735 kan vi snu på rundt 16-17 minutt... Det handler bare om å planlegge turnaround litt før ankomst!
:up:
Er det det dummeste du har hørt at en stasjon som klarer å snu en B737-800 på så kort tid kanskje bør komme med tips til andre?
En kjapp undersøkelse viser jo at på HAU så brukte en 30 min på å snu første Oslo-fly idag, og 34 min på å snu fly nr 2. Men så har en jo ikke 25 min turnaround på HAU heller da....
Selvsagt går det på planlegging.....er helt enig
Nei, at det ikke er tilfelle andre steder en TRD er på grensen til ganske dumt. SGS er blitt veldig effektive, og klarer stortsett 25min turnarround på alle stasjoner.
Det at to fly brukte mer en 25min på HAU i dag er vell irrelevant....Har aldri påstått vi er verdensmestre da

siden til Avinor sier jo ikke noe om hva forsinkelsene skyldes.
Og så et spørsmål (til alle); De tidene på Avinor.no`s ankomst og avgangs informasjon, er det landing, og takeoff tider eller at gate og pushback start tider?