SAS Braathens med 2 nye 737-700...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
På SAS sin Temadag i går sa den nye sjefen at i år kommer det 2 B737-700 inn i flåten til SAS Braathens og at det er en B737-500 som forsvinner - hvor sa han ingen ting om? Baltikum?

Woah! ET nytt fly, var det det han hadde å komme med??

Er dette nye maskiner fra Boeing eller flytting internt i SAS Group? Tipper det siste.

Ingen innkjøp av fly til SAS med mindre enn 2 midtganger, interesserer meg...

Med andre ord, ingen nyhet akkurat. Man vet vel at Norge er det landet med suverent størst vekst innenfor SAS systemet og at SAS Braathens er et 737 selskap. Om det var det mannen hadde å melde "vi træsjer et fly og får 2 nye, så et nytt i pluss, de nye ble bestilt på 90 tallet", ser jeg møkt på fremtiden til SAS...

hvordan dette kan bli snudd til noe NEGATIVT skjønner jeg ikke helt, men....

Selskapet skal jo opp i 67 fly totalt i løpet av de neste 3-4 årene, så dette er en god start vil nå jeg si :clap

Skal de begynne med noe DY greier da, med alle de flyene?
Sende fly overalt et par dager i uka. Noe som jeg syns er ganske fint. Norwegian skal ha for at de flyr overalt. Men uansett kult at SKBU får noe nytt:clap

Originally posted by P.A. VIKING

Originally posted by Desk pilot

Litt lite kaffe på morran kanskje....:smokin

Tommy , gå å legg deg er vel heller greia...

Beklager, folkens. Det var vel heller det sistesom var greia, ja. Det er klart at slike ting er positivt, men man forventer liksom noe litt mer spennende enn dette..

Det er vel ikke sikkert at disse 737ene kommer med Winglets? Så vidt jeg forsto av Dag er Winglets ekstrautstyr og CO får sine fly levert uten Winglets og får disse ettermontert hos en annen leverandør i Florida fordi det blir mye billigere enn å gjøre dette hos Boeing før levering

Originally posted by Tommy777

Originally posted by P.A. VIKING

Originally posted by Desk pilot

Litt lite kaffe på morran kanskje....:smokin

Tommy , gå å legg deg er vel heller greia...

Beklager, folkens. Det var vel heller det sistesom var greia, ja. Det er klart at slike ting er positivt, men man forventer liksom noe litt mer spennende enn dette..

Det er vel ikke sikkert at disse 737ene kommer med Winglets? Så vidt jeg forsto av Dag er Winglets ekstrautstyr og CO får sine fly levert uten Winglets og får disse ettermontert hos en annen leverandør i Florida fordi det blir mye billigere enn å gjøre dette hos Boeing før levering

Saann gaar det naar man drikker Miller:p :lol: :smile2

Det var da mange flere nyheter...og en meget bra klargjøring på SAS skal være fremover. LCC+ er død og begravet...:D :clap

Originally posted by EB

Det var da mange flere nyheter...og en meget bra klargjøring på SAS skal være fremover. LCC+ er død og begravet...:D :clap

Hva med et lite referat?javascript:smilie(':-p');
javascript:smilie(':-p');

Originally posted by Fellowship

Originally posted by Blubird

Minst like interessant er, hvilken maskin skal ut?
Ja, faktisk mer interessant!

Kommer vel an på når leasing kontraktene går ut, men LN-BRD er vel blandt de eldste -500 maskinene. LN-BRH er også "gammel", men det er kanskje lite trolig det blir den i og med at den ble omlakkert ganske nylig:rolleyes:

Originally posted by EB

Fortell, fortell!:o

Originally posted by Someone

Originally posted by EB

Fortell, fortell!:o

Jeg er også interessert. Om det stemmer så tror jeg SAS tar et fornuftig grep. LCC+ hos SAS Braathens er noe som har "forvirret" iallefall meg når det gjelder hva SAS egentlig er slags selskap.

Back