SAS Braathens med 2 nye 737-700...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Originally posted by MD11

Blir det endringer i intrascand inflight service må vi vel påberegne endringer hos WF og. Det foreligger planer om gardinskille på Q400 strekningene TRD/TRF-CPH.:D

Var det ikke det før? Muligens jeg husker feil, men mener jeg har reist på buziness TRF-CPH-TRF tilbake i 2000. Tror ikke det var noen gardin som skille, men mener vi fikk annerledes mat enn de som satt lenger bak

Originally posted by Someone

Blir det endringer i intrascand inflight service må vi vel påberegne endringer hos WF og. Det foreligger planer om gardinskille på Q400 strekningene TRD/TRF-CPH.:D

Var det ikke det før? Muligens jeg husker feil, men mener jeg har reist på buziness TRF-CPH-TRF tilbake i 2000. Tror ikke det var noen gardin som skille, men mener vi fikk annerledes mat enn de som satt lenger bak

Det har aldri vært gardiner hos WF men differansiert service ja. Det har vi i dag også på ABZ rutene. Business Class med oppgradert mealservice og plassering fremme i kabinen. Intrascandservice er likt over hele kabinen men her kan det tyde på at det blir en endring.

Mener aa huske at WF brukte forskjellig nakketrekk paa C og M da de floey FBU-GOT. Paa Fokker'n til SAS satte vi en pute paa seteryggen mellom klassene.

Originally posted by LN-MOW

Mener aa huske at WF brukte forskjellig nakketrekk paa C og M da de floey FBU-GOT. Paa Fokker'n til SAS satte vi en pute paa seteryggen mellom klassene.

Stemmer det, brukes i dag og, egne nakketrekk for BusinessClass.

Hva med inter-skandinavisk og innenlands? Her får man annet enn kaffe, te og vann idag. Og for å sitere fattern som reiste ut i verden via CPH igår på C-klasse. "At jeg ikke engang får en cola mellom oslo og København når jeg har betalt mange tusen kroner for billetten er ganske dårlig"......(heldigvis var services bedre videre)

Ja, helt enig. Den der servicen er så skandaløst at det er ubegripelig at selskapet har holdt fast på den så lenge.

De har litt av en jobb foran seg med å få massene inn i economy flex. Jeg mener de som sitter der har gjort et dårlig valg. Det koster såpass mye at det nesten er like greit å ta business. Og hvor mye pax fra economy avhenger jo helt av hvilke bookingklasser man inkluderer. Men dette minner meg om Braathens back/best. Da dette ble lansert sa man at det var de allller billigste billettene som skulle bakerst også endte man opp med store deler av flyet uten service osv. Det var virkelig et elendig konsept.

Det er SAS konseptet i dag også etter min mening. Jge venter på at det skal skje noe. Nå begynner det virkelig å bli på tide. Få litt mat tilbake til alle da... kan da ikke være så dyrt!:smile2

Originally posted by litt-amatør

Hva med inter-skandinavisk og innenlands? Her får man annet enn kaffe, te og vann idag. Og for å sitere fattern som reiste ut i verden via CPH igår på C-klasse. "At jeg ikke engang får en cola mellom oslo og København når jeg har betalt mange tusen kroner for billetten er ganske dårlig"......(heldigvis var services bedre videre)

Ja, helt enig. Den der servicen er så skandaløst at det er ubegripelig at selskapet har holdt fast på den så lenge.

De har litt av en jobb foran seg med å få massene inn i economy flex. Jeg mener de som sitter der har gjort et dårlig valg. Det koster såpass mye at det nesten er like greit å ta business. Og hvor mye pax fra economy avhenger jo helt av hvilke bookingklasser man inkluderer. Men dette minner meg om Braathens back/best. Da dette ble lansert sa man at det var de allller billigste billettene som skulle bakerst også endte man opp med store deler av flyet uten service osv. Det var virkelig et elendig konsept.

Det er SAS konseptet i dag også etter min mening. Jge venter på at det skal skje noe. Nå begynner det virkelig å bli på tide. Få litt mat tilbake til alle da... kan da ikke være så dyrt!:smile2

Enig, dette minner mistenkelig om Best/Back. Det er et ordtak som sier noe sånt som at "den som ikke lærer av historien, er dømt til å gjenta den"...

Mat KOSTER!!!! Når jeg jobba i BLX kosta et matbrett i snitt kr 80,-. Pluss logistikken rundt det hele. Vi snakker mye cash!

Mat KOSTER!!!! Når jeg jobba i BLX kosta et matbrett i snitt kr 80,-. Pluss logistikken rundt det hele. Vi snakker mye cash!

Jeg er helt inneforstått med at mat koster og jeg snakker da heller ikke om matbrett til alle. Men f eks på innenlandsruter og innen Skandinavia å servere en muffins e.l. og juice i en pose og kaffe pluss evt tilby forfriskninger (ikke gratis alkohol nødvendigvis).

På rutene til f eks London, Paris osv burde det være mulig å servere et rundtsykke, em minisjokolade pluss juice og kaffe. Meget enkelt men noe i hvert fall.

Jeg skjønner at dette også vil koste. Men stort sett alle andre selskaper som kan sammenlignes med SAS greier det jo. (Trenger ikke nevne navnene alle vet hvilke jeg snakker om) Det er jo mildt sagt ikke store greiene som ville utgjort en forskjell.

Og jeg kan ikke forstå at det ikke også må ha sin pris at besetningen stresser rundt med terminaler for betaling pluss alt styret med å omregne fra ulike valutaer, huske priser osv.

De nærmeste konkurrente/partnerne til SAS kan vel nevnes for å virkelig vri nesa til SAS i det:

Finnair
British Airways
KLM
Air France
Lufthansa

Originally posted by LN-AFG

De nærmeste konkurrente/partnerne til SAS kan vel nevnes for å virkelig vri nesa til SAS i det:

Finnair
British Airways
KLM
Air France
Lufthansa

Ja, når vi først har begynt å nevne konkurrenter med annet konsept synes jeg også vi kan ta med en del til som viser hvor dårlig det er av SAS å ikke gi passasjerene dette: Czech Airlines, LOT, (SN Brussel - edit: snart slutt på dessverre), Alitalia, Icelandair, Aeroflot, Austrian, Malev, Turkish Airlines. (Har sikkert glemt noen konkurrenter også.).

Håper virkelig SAS tar dette til etterretning og gjør endringer, men jeg har sterke tvil om det vil skje.

Men at passasjerer som har betalt en "formue" for billetten interkontinentalt via CPH/ARN og får null og niks på startflighten ut av Oslo er ganske utrolig. :o

SAS er da ikke så ille?
F.eks serverer Air France samme frokost fremme i C som bak i Y på morgenflighten til CDG. Frokosten på SK intrascand. er bedre!!

Sammenlignet med amerikanske selskaper på totimersflighter, der man får varm frokost, er ikke dette mye å skryte av.

Originally posted by Dag Viking

SAS er da ikke så ille?
F.eks serverer Air France samme frokost fremme i C som bak i Y på morgenflighten til CDG. Frokosten på SK intrascand. er bedre!!

Sammenlignet med amerikanske selskaper på totimersflighter, der man får varm frokost, er ikke dette mye å skryte av.
Eneste jeg savner er de varme rundstykkene de hadde før...

Originally posted by Concorde

Originally posted by Dag Viking

SAS er da ikke så ille?

Eneste jeg savner er de varme rundstykkene de hadde før...

Vi har varme rundstykker:D Velkommen ombord:exclamati

Ifølge Flightaware (slik jeg leser info'en) så fløy den blivende LN-RRA fra Boeing Field til Spokane?

Noen som vet om hva som skjer der? Bare en stop eller noe utstyr som skal monteres der og?

Back