SAS Braathens AOC?

-KKI har allrede blitt -RNN såvidt jeg har sett..., men er ikke overført til CNO AOC enda..

Noen som vet hvorfor -RCY

LN-RCY 20051025 0854 SK0847 (Boeing 737-883 Scandinavian Airlines (SAS))

Da dukker opp på 131.725 , og ikke 131.825 (ACARS...) om den ikke er overført til NCO ?

Geir

Replying to Topic 'SAS Braathens AOC?'

Originally posted by storg
Er det noen som kan forlare hva som er så spesielt me AOC bytte. Er det bare jævlig mye papir arbeid, eller innvolverer det andre elementer(utsjekk/opplæring) også??

Akkurat denne lurer jeg også på, noen som kan forklare for en glad amatør?

Litt om overføring av fly fra et AOC til et ennet: Man snakker jo her egentlig om å overføre et fly fra et flyselskap til et annet. I og med at det i dette tilfellet omfatter overføring av crew også, må disse få den relevante opplæring (omtalt tidligere i tråden).
I tillegg overføres flyet med alle data (identitet og historie på både fly og komponenter, samt dets komplette vedlikeholdshistorie) fra en organisasjon til en annen. Det vil si en mengde data som skal overføres både i hard-kopi og fra ett datasystem til et annet.
I tillegg utføres en del modifikasjoner som er spesifikke for den "nye" operatøren.
Til slutt vil flyet også ble overført fra ett vedlikeholdsprogram til et annet, etter nærmere angitte rutiner.
Man har tidligere prøvd å gjøre rutinene i SK og SAS BU "likere" slik at overgangen blir enklest mulig. Men vedlikeholdsprogrammet er ganske forskjellig, i og med at SAS BU holder på BU's gamle system, rett og slett pga at man mener det er bedre og mer kostnadseffektivt for SAS BU's operasjon. Det har også vært diskutert om SK skal kopiere BU's vedlikeholdssystem for resten av 737-flåten, men dette er ikke avgjort, såvidt jeg vet.

Stein

Over en mnd. siden sist saken var oppe her. Noe nytt siden sist?

Har hørt på radio at SAS Braathens skal male om ett fly i året. Dette kan vel ikke stemme?? Eller??:zzz

Overføringen går vel i hht plan med omskolering, har ingen oversikt over maskiner her.

1 fly ommalt i året, hm ferdig i 2030 da ....

Originally posted by LTH

Over en mnd. siden sist saken var oppe her. Noe nytt siden sist?

Har hørt på radio at SAS Braathens skal male om ett fly i året. Dette kan vel ikke stemme?? Eller??:zzz

I så fall kan det vel lønne seg å droppe å kjøpe inn klistremerker til logo og flagg på alle flyene.

SAS Braathens heter vel SAS om ett par år...Både flagget og SAS Braathens logoen er
jo bare klistremerker etter det jeg har hørt...:biggrin

Så på listen til CK at Stjernegrisen LN-RRL skulle over i SAS Braathens AOC 30.11.05.

Denne ble idag observert på Værnes med et lite norsk flagg på luken til nesehjulet...:nor

Back