Re: SAS årsrapport 2009 og veien fremover, inkl. SAS IC
Tror ikke KLM hadde pissa i buksa av redsel fordi SAS hadde startet opp noen få IC ruter fra Oslo gitt.
At SAS ikke flyr IC fra OSL er ikke grunnen til at de ikke tjener penger, de har i det store og hele meget godt belegg fra CPH, både foran og bak i flyet. Problemet er at de har for høye kostnader i forhold til utenlandske konkurrenter: feks lønn. Thai feks, tar omtrent samme pris på CPH-BKK, men har selvsagt langt lavere lønnskostnader enn SAS, ettersom Thailand er et lavkostland. At noen flere fra BGO og SVG ville valgt SAS hvis de fløy iC fra OSL er mulig, men grunnen til at AMS er å foretrekke for mange reisende fra de byene er at det er lettere å sjekke inn helt hjem på returen, fordi norske tollregler gjør re-insjekk på OSL tungvint for mange + selvfølgelig at KLM har et vanvittig mye større rutenett ut i verden enn lille SAS.basejumper:
Tror desverre du kan ha rett i det, i og med at SAS IKKE vil fly IC fra OSL i hvertfall :headbang
Tror ikke KLM hadde pissa i buksa av redsel fordi SAS hadde startet opp noen få IC ruter fra Oslo gitt.