SAS årsrapport 2009 og veien fremover, inkl. SAS IC

Re: SAS årsrapport 2009 og veien fremover, inkl. SAS IC

Ja da har du vel gjort det godt. Men verdt å merke seg er at SAS aksjen er ned 30 prosent så langt i år, og 48% ned siste 12 måneder. Ikke helt bra det, i en tid hvor det meste ellers har gått opp.

Selv er jeg ingen børsekspert, men har en flott avkastning på det meste jeg har gjort.
RCCL = opp 209% siste år
Yara = opp 75% siste år
Telenor = opp 112% siste år.
og Storebrand cashet jeg ut etter å hatt en oppgang på 107% i løpet av få måneder (takk til Trety for tipset om Storebrand på julebordet for halvannet år siden).

Sorry for at det ble litt off topic her.

Det blir vel ikke helt feil å skryte litt av din avkastningen for andre mennesker gjennom ditt humane arbeid i Afrika.

Det står nok på din CV den dagen du banker på perleporten;)

Last edited:

Nei jeg synes ikke det (men nå går jo ofte mine meninger på tvers av de fleste andres da ;) ).

Jeg har en helt vanlig jobb, og bruker veldig mye av fritiden min på jobben med Afrika-arbeide. Både fritid og ferie går med til dette, som jeg gjør helt gratis. Dette arbeidet regner jeg med koster familien et sted mellom 40 og 50.000 kroner pr. år. De to siste år har min kone og meg vært i Sierra Leone totalt 6 ganger. Vi reiser hver for oss, for å slippe å ta med vår datter dit. Vi bruker da vår egen ferie og våre egne penger for disse reisene. Det kunne vært flott om vi kunne brukt ferien på ferie sammen istede, og tatt med vårt barn. Men vi velger annerledes.

At jeg velger å sette mine egne sparepenger i aksjer, fremfor å sette de i banken, synes jeg er helt normalt. Det er helt vanlig å spare i aksjefond. jeg synes det er mer morro å drive den jobben selv. Pengene kommer ikke fra afrika arbeidet, men er etter min far som døde for drøyt to år siden. Ser ikke noe galt i det.

Last edited:

Ser at lønnskostnadene skal ned med ytterligere 700 mill. SAS bør kanskje passe på slik at ikke lønningene kuttes så mye at de mest attraktive arbeidstakerne går til andre arbeidsgivere...

w

Själv sålde jag mina 4200 SAS-aktier för 136.50 / styck år 2007 , idag hade de varit värda totalt 11550 kronor.

Det er SEK 561 750 i forskjell det, med andre bra exit det RolfL :up:

En gladmelding fra SAS: SAS group venter bedring i etterspørsel og priser i 2011, og at kanskje bedringen kan begynne allerede i slutten av 2010.

IMM

En gladmelding fra SAS: SAS group venter bedring i etterspørsel og priser i 2011, og at kanskje bedringen kan begynne allerede i slutten av 2010.

IMM

Det var da godt nyt. Og vel i virkeligheden for hele flybranchen :)

Det ville være skønt hvis der igen kan komme lidt mere positive tendenser over branchen...

Last edited:
Back