SAS åpner CPH-Færøyene våren 2017

Re: SAS åpner CPH-Færøyene våren 2017

Meget velkommen nyhet. Færøyene har stått på lista en stund, men burde vel strengt talt besøkes via havet.
 
Re: SAS åpner CPH-Færøyene våren 2017

SK1777
CPH-FAE 10:15-11:30 1234
CPH-FAE 09:35-10:50 57
CPH-FAE 16:45-18:00 6

SK1778
FAE-CPH 12:10-15:20 1234
FAE-CPH 11:10-14:20 57
FAE-CPH 18:40-21:50 6

Mix av A319 og A320 (ceo)
 
Re: SAS åpner CPH-Færøyene våren 2017

SK1777
CPH-FAE 10:15-11:30 1234
CPH-FAE 09:35-10:50 57
CPH-FAE 16:45-18:00 6

SK1778
FAE-CPH 12:10-15:20 1234
FAE-CPH 11:10-14:20 57
FAE-CPH 18:40-21:50 6

Mix av A319 og A320 (ceo)

20 min turnaround fredag og søndag...... Hvis det er korrekt har jeg en spådom......
 
Re: SAS åpner CPH-Færøyene våren 2017

Vet vi någonting om när detta kan tänkas vara bokningsbart?
 
Re: SAS åpner CPH-Færøyene våren 2017

SK1777
CPH-FAE 10:15-11:30 1234
CPH-FAE 09:35-10:50 57
CPH-FAE 16:45-18:00 6

SK1778
FAE-CPH 12:10-15:20 1234
FAE-CPH 11:10-14:20 57
FAE-CPH 18:40-21:50 6

Mix av A319 og A320 (ceo)

Dep CPH er 09:15 på søndager, mens returen fra FAE er 11:30 på torsdager.
 
Re: SAS åpner CPH-Færøyene våren 2017

Noen som vet om dette kommer til å bli regnet som en del av Norden, eurobonusmessig? Rimelig bra deal å bruke poeng på denne ruta. Særlig nå som det er 50 % poengrabatt. Foreløpig ikke bookbart med poeng.
 
Re: SAS åpner CPH-Færøyene våren 2017

Var ikke billig det der da men nå er vel ikke Færøyene noen lavprisdestinasjon. Bedre deal med poeng om det regnes som Norden - enig der.
 
Re: SAS åpner CPH-Færøyene våren 2017

Kjøpte tur til Færøyene i månedskiftet April/Mai
Delte opp reisen til TRD-CPH og så CPH-FAE
Regnes også som innenlands i Danmark.
På den måten fant jeg masse ledige datoer på poeng.
 
Re: SAS åpner CPH-Færøyene våren 2017

Noen som vet om dette kommer til å bli regnet som en del av Norden, eurobonusmessig?
Ja. Ifølge http://www.sas.no/eurobonus/point-charts/sas-points-charts/#tab4 er følgende definert som Nordics+ for awarduttak:
Denmark (incl. Faroe Islands), Estonia, Finland, Norway, Sweden, Germany, Latvia, Lithuania and Poland. (Connecting flights within Nordic+ to all zones are included in the price)
For opptjening teller Færøyene som norden+baltikum, så heller dårlig utbytte der.

Kjøpte tur til Færøyene i månedskiftet April/Mai
Delte opp reisen til TRD-CPH og så CPH-FAE
Regnes også som innenlands i Danmark.
På den måten fant jeg masse ledige datoer på poeng.
Jeg har heller ikke klart å finne gjennomgående awardbilletter fra Norge til FAE. Funker å dele opp reisen i CPH, men det koster jo 10 000 poeng ekstra (20 000 i Nordics+ (TRD-CPH) + 10 000 innenriks (CPH-FAE) vs. 20 000 for gjennomgående TRD-CPH-FAE som er Nordics+). Da kan en like greit booke TRD-BGO + BGO-FAE med Atlantic som òg blir 10'+20'.
 
Re: SAS åpner CPH-Færøyene våren 2017

Jeg har heller ikke klart å finne gjennomgående awardbilletter fra Norge til FAE. Funker å dele opp reisen i CPH, men det koster jo 10 000 poeng ekstra (20 000 i Nordics+ (TRD-CPH) + 10 000 innenriks (CPH-FAE) vs. 20 000 for gjennomgående TRD-CPH-FAE som er Nordics+). Da kan en like greit booke TRD-BGO + BGO-FAE med Atlantic som òg blir 10'+20'.

Jeg har funnet plenty av gjennomgående bonusbilletter fra både OSL og BGO til FAE med den nye ruta. Jeg har sett mest på juni som skal være en bra reisemåned til FAE, hverdagene er det mye å velge blant. Jeg har nylig holdt av turer for tre personer både tirsdag-fredag og torsdag-søndag i juni til 10 000p per pers på halv pris-tilbud. Et kjapt søk OSL-FAE på datoer i juni viser fortsatt en del ledig.
 
Re: SAS åpner CPH-Færøyene våren 2017

Jeg har funnet plenty av gjennomgående bonusbilletter fra både OSL og BGO til FAE med den nye ruta.

Hmm... tror jeg har sett på utreise fra TRD og SVG tidligere. Hvis jeg søker fra BGO eller SVG i juni finner jeg reiseruter til 20' (nedsatt til 10' for øyeblikket). Fra TRD derimot, koster det plutselig 40 000, og ingen rabatt. Ser ikke ut til å ha noe å si om det er SK eller RC som flyr mellom CPH og FAE.
 
Re: SAS åpner CPH-Færøyene våren 2017

Så vidt jeg kan se, så er det dobbel poengsum på RC ut fra CPH, kun SK som ligger på 10k fra Norge inkl poengrabatt.
 
Re: SAS åpner CPH-Færøyene våren 2017

OSL-CPH-FAE t/r i begynnelsen av juni booket i går i Plus til 30.000 poeng for 2 pers. Noen som vet hva slags servering man kan forvente å få på CPH-FAE (med SK)?
 
Last edited:
Re: SAS åpner CPH-Færøyene våren 2017

Men jeg skjønner ikke dette greiene hvorfor i helvete tar de mye mer for Atlantic Airways? Håpløse greier, men kan jo godt skjønne at SAS ikke ønsker at folk benytter kampanjen til dette. Det går heller ikke an å kombinere Atlantic Airways og SAS - da feiler det og sier at det ikke er tilgjengelig billetter igjen.
 
Re: SAS åpner CPH-Færøyene våren 2017

Så vidt jeg kan se, så er det dobbel poengsum på RC ut fra CPH, kun SK som ligger på 10k fra Norge inkl poengrabatt.
Fant varianter av SVG-CPH-FAE med RC på siste leg til samme pris som med SK hele veien, 10 000 per vei etter rabatt (tror det var 13-16 juni). På de samme datoene fra TRD fant jeg bare kombinasjoner med RC på utreise, men kun en eneste reiserute på returen, og den hadde SK hele veien. Begge retninger kostet 20 000 per vei. Lukter en bug her.

Men jeg skjønner ikke dette greiene hvorfor i helvete tar de mye mer for Atlantic Airways? Håpløse greier, men kan jo godt skjønne at SAS ikke ønsker at folk benytter kampanjen til dette. Det går heller ikke an å kombinere Atlantic Airways og SAS - da feiler det og sier at det ikke er tilgjengelig billetter igjen.
Som nevnt over, opplever mye merkelig her, men i utgangspunktet har RC sin egen uttakstabell, så da antar jeg det er meningen at de skal belastes individuelt, 10'/20' for Norge-CPH + 20' CPH-FAE som er prisen for Nord-Europa hos Atlantic Airways.
 
Re: SAS åpner CPH-Færøyene våren 2017

Bare rot det her he-he
FLEXPRICER - Miles er ikke definert for enkelte prispartisjoner. (7068 - 2808)

Forbanna SAS IT.
 
Bara vissa 320 till Vagar?

Jag har de senaste veckorna konstaterat att SK1777/1778, oftast tursätts med OY-KAW eller OY-KAY.

Det verkar konsekvent genomfört (även om enstaka undantag har setts) och jag undrar om någon känner till om dessa två maskiner har någon avvikande motorisering eller maxvikt, som gör dem extra lämpliga att flyga till Färöarna? Eller är det bara en slump?

Dessa två 320 är också de enda som tidigare flugit för Kingfisher, medan övriga är ex-IndiGo (med undantag för SE-RJF).

https://www.flightradar24.com/data/flights/sk1777
 
Back
Top