SAS annonserer 30 nye ruter i 2013

Ja, jeg skjønner heller ikke helt den der. Må da være lurere steder å sette inn kapasiteten enn 2x ukentlig OSL-TXL

Det blir tre ganger ukentlig - fredag, søndag og mandag :p Litt interessant at SAS nå skal konkurrere mot "de store" på Berlin.
 
Da ser det ut som dette er frekvensene. (S) = sommerrute, stort sett i sommer ferien og (W) = vinterruter. Har ikke sett noe tidtabell, men antar at endel av de destinasjonene som flys fra flere stedet bør kunne kombineres med connections hvis man ikke vil være borte en hel uke.

Bergen – Antalya (S) 1x weekly
Bergen – Dubrovnik (S) 1x weekly
Copenhagen – Alanya (S) 3x weekly
Copenhagen – Biarritz (S) 2x weekly
Copenhagen – Budapest 6x weekly
Copenhagen – Cagliari (S) 1x weekly
Copenhagen – Newcastle 7x weekly
Copenhagen – Palermo (S) 1x weekly
Copenhagen – Prague 6x weekly
Copenhagen – Pula (S) 1x weekly
Copenhagen – San Francisco 6x weekly
Copenhagen – Thessaloniki (S) 2x weekly
Gothenburg – Nice (S) 2x weekly
Gothenburg – Ostersund (W) 2x weekly
Gothenburg – Pristina (S) 1x weekly
Helsinki – Geneva (W) 1x weekly
Helsinki – Ostersund (W) 2x weekly
Helsinki – Paris (S) ?
Helsinki – Prague (S) ?
Helsinki – Rome (S) ?
Oslo – Athens (S) 3x weekly
Oslo – Berlin Tegel 3x weekly
Oslo – Budapest 3x weekly
Oslo – Cagliari (S) 1x weekly
Oslo – Lisbon (S) 2x weekly
Oslo – Malta (S) 2x weekly
Oslo – Palermo (S) 1x weekly
Oslo – Pristina (S) 1x weekly
Oslo – Pula (S) 1x weekly
Oslo – Salzburg (W) 1x weekly
Oslo – Tenerife (S) 1x weekly
Oslo – Valencia (S) 2x weekly
Stavanger – Antalya (S) 1x weekly
Stockholm – Alanya (S) 2x weekly
Stockholm – Cagliari (S) 1x weekly
Stockholm – Innsbruck (W) 2x weekly
Stockholm – Palermo (S) 1x weekly
Stockholm – Pristina (S) 2x weekly
Stockholm – Pula (S) 1x weekly
Stockholm – Thessaloniki (S) 2x weekly
Stockholm – Tel Aviv (S) 2x weekly
Tampere – Kittila (W) 1x weekly
Turku – Kittila (W) 1x weekly
Trondheim – Split (S) 1x weekly

Det at man kan få dette til (tilsynelatene så er det eneste kuttet BKK for å få SFO) uten å kutte tyder vel på at de nye ansatteavtalene åpner opp for økt produksjon og at fly og kapasitet trolig ikke har vært optimalt utnyttet tidligere.
Ikke alle rutene jeg har tro på, men det er uvesentlig.

Men lurer fortsatt på hvilke eksisterende ruter som får økt kapasitet

Det blir tre ganger ukentlig - fredag, søndag og mandag :p Litt interessant at SAS nå skal konkurrere mot "de store" på Berlin.

Ser ut som de skal "skumme fløten" av helgetrafikken. Selv om spørsmålet er hvor mye fløte det er igjen og om det bare er lettmelk som blir servert
 
Dersom avgangen til Lisboa går om morgenen vil de være et veldig godt alternativ til TAP. Dagens avgang fra Oslo ankommer Lisboa såpass sent at man ikke rekker en del videreforbindelser samme dag. Dermed blir det en ekstra overnatting i Lisboa dersom man skal videre med TAPs IC-ruter. Her har SAS mulighet til å skaffe seg ekstra passasjerer på OSL-LIS.
 
Last edited:
Frekvensøkningen på eksisterende program ble effektuert for et par uker siden. OSL-DUB er ihvertfall en av rutene som har fått flere frekvenser. I en standard uke i sommerprogrammet går den opp fra D1457 til Dx6 fra 23APR13. Meget redusert program i juli og halve august.
 
For de destinasjonene jeg ikke allerede har reist til så er det kun én flight og det midtukes. Altså ikke noe for helgeturer. Hvem bruker 8 dager (6 feriedager) på en reise til Pristina liksom? :(
 
Det finns många många tusen boende i Skandinavien som har ett etniskt förflutet i forna Jugoslavien och som fortfarande har stor släkt därnere. Pristina linjen har potential för stort etniskt resande.
 
PRN er faktisk en god destination for SAS....Glædeligt at der nu også opereres fra andre steder en CPH
Hilsen Ole
 
Hvem bruker 8 dager (6 feriedager) på en reise til Pristina liksom? :(

Selv om det bare er en direkteflight i uken (tirsdager), kan man jo fly via København på onsdager og lørdager, via Stockholm på torsdager og søndager og via Göteborg på torsdager.
 
Hvilken fløte er det egentlig SAS skummer ved å fly OSL-BER? Prisene mellom Oslo og Berlin er allerede veldig lave. Dette blir i direkte konkurranse med Air Berlin, som flyr OSL-TXL 3x daglig i sommersesongen og kommer til å slå SAS både på pris, service og frekvens. I tillegg kommer Norwegian som flyr 2x daglig og Ryanair som flyr daglig mellom Moss og Berlin. Og alle de nevnte selskapene har mye lavere kostnader enn SAS. Jeg forstår virkelig ikke hva SAS holder på med her...
Den var ganske uforståelig for meg også. SAS fikk det ikke til til TXL med daglige flighter da det var mindre konkuranse enn nå. Hva er det som får dem til å tro at de plutselig skal lykkes nå?
Dette er jo en low yield rute med overkapasitet? De gangene jeg har reist med DY til Schønefeldt har det iallefall vært god plass.
 
Den var ganske uforståelig for meg også. SAS fikk det ikke til til TXL med daglige flighter da det var mindre konkuranse enn nå. Hva er det som får dem til å tro at de plutselig skal lykkes nå?
Dette er jo en low yield rute med overkapasitet? De gangene jeg har reist med DY til Schønefeldt har det iallefall vært god plass.

Det kunne måske have lidt at gøre med Lufthansa's opgradering af lufthavnen i forbindelse med overgang fra TXL til BER, så den bliver et alternativ til FRA, MUC og DUS, hvis man skal videre?
 
Det kunne måske have lidt at gøre med Lufthansa's opgradering af lufthavnen i forbindelse med overgang fra TXL til BER, så den bliver et alternativ til FRA, MUC og DUS, hvis man skal videre?
Med to ukentlige avganger er det neppe det som er tanken.
 
Selv om det bare er en direkteflight i uken (tirsdager), kan man jo fly via København på onsdager og lørdager, via Stockholm på torsdager og søndager og via Göteborg på torsdager.

Tror en hel del på denna då det är mycket VFR trafik till PRN.
 
Hm, flere ganger ukentlig på destinasjoner som allerede er brukbart/godt dekket (skjønner heller ikke hvorfor man skal bruke SAS til Berlin...), men bare 1 ganger ukentlig på steder de nesten er alene - kunne kanskje vært en idé å heller gi de som reiser dit litt mer fleksibilitet, slik at de kunne ta langweekend eller f.eks. 10 dagers ferie.
 
Selv om det bare er en direkteflight i uken (tirsdager), kan man jo fly via København på onsdager og lørdager, via Stockholm på torsdager og søndager og via Göteborg på torsdager.
Haha, sjekket det med SAS. Det var billigere med en tur til Sør-amerika. :D
 
Elendig satsing fra TRD, men vi er vel vant til det... blir vel noen CRJ900-turer til CPH også i nærmeste fremtid.
 
Elendig satsing fra TRD, men vi er vel vant til det... blir vel noen CRJ900-turer til CPH også i nærmeste fremtid.

Er ikke TRD i ferd med å bli et Norwegian-fort? Synes jeg ser fler fly med rød nese enn med blå hale der.
 
Back
Top