SAS annonserer 30 nye ruter i 2013

Rent faktisk siger de på sas.dk at det er 45 nye rejsemål.

Hvis man læser "rejsemål" som destinationer, kan der være tale om langt mere end 45 nye ruter!

Det kommer vel an på hvem som har oversatt hva .... ;)
 
Hvor skal kapasiteten til alle disse rutene komme fra? Kan vel umulig være nok med de nye A320 og B737 som er på vei inn når MD og classic samtidig skal fases ut? Må da bli massive kutt andre steder.

Over til spekulasjonene: hvis BUD og PRG (denne går vel allerede fra ARN og muligens OSL?) er blant de nye destinasjonene er det kanskje ikke umulig at det kommer ei rute til IST også? Syns BUD og IST er blant de største hullene i SAS sitt europeiske nettverk per i dag. Den dagen det blir slots tilgjengelig tipper jeg BGO-LHR står høyt på ønskelista (men den dagen er nok ikke nå). Tviler på at det annonseres noe nytt på langrutefronten med mindre det lanseres en ny strategi hvor alt går ut fra CPH.
 
Planen til er vel å vokse med ca 5% pr år de neste 3 år. Det skulle vel bli omtrent
50 avganger pr dag ekstra i 2013 hvis de har 1000 nå.

W
 
Det kommer vel an på hvem som har oversatt hva .... ;)

Ja, men i givet fald er "oversættelsen" i SAS' "PR-afdeling".

Hvis det "kun" er 45 nye ruter - kan man vel sige at de vildleder en del i hvert fald på den danske hjemmeside.
 
Tror I ruterne vil blive annonceret samtidig eller vil SAS dele dem op for at skabe mest mulig individuel omtale af de nye destinationer?

Selvfølgelig blir de lansert samtidig, SAS er vel ikke kjent for å være spesielt flinke når det gjelder å skape god PR?

Vi så vel det samme sist da de lanserte 11(?) nye sommerruter. :rolleyes:
 
De kommer nok på likt. SAS er alt relativt sent ute med rutene dette året ifht tidliger år. Så det har nok vært en veldig bevisst strategi å vente til sparepakken var klar før man lanserte nye ruter.

Og vist de skal spre dette utover i noen grad, så er jo ikke alle ruten ute før nærmere jul.
 
Hvor skal kapasiteten til alle disse rutene komme fra? Kan vel umulig være nok med de nye A320 og B737 som er på vei inn når MD og classic samtidig skal fases ut? Må da bli massive kutt andre steder.

De har endel ledig kapasitet off-peak, og med de nye arbeidsavtalene bør det kunne bidra til å bedre nytte seg av dette.

Dessuten er jo en rekke ny og nyere fly på vei inn i flåten og alt etter som hvordan de faser inn disse kontra når andre flyforsvinner, og mindre vedlikeholdbehov bør det kunne bidra. Dessuten vil nok mange av disse destinasjonene være på lave frekvenser


Ellers så sies det at 12 av rutene vil være fra Oslo, men er usikker på om dette er med eller uten Praha, Budapest og Cagliari som alt er kjent.
Mange av rutene vil være i direkte konkurranse med DY. Og Berlin (TXL) er en av de, og det er ikke første gang og der er det jo nok av tilbud fra før....
 
De har endel ledig kapasitet off-peak, og med de nye arbeidsavtalene bør det kunne bidra til å bedre nytte seg av dette.

Dessuten er jo en rekke ny og nyere fly på vei inn i flåten og alt etter som hvordan de faser inn disse kontra når andre flyforsvinner, og mindre vedlikeholdbehov bør det kunne bidra. Dessuten vil nok mange av disse destinasjonene være på lave frekvenser


Ellers så sies det at 12 av rutene vil være fra Oslo, men er usikker på om dette er med eller uten Praha, Budapest og Cagliari som alt er kjent.
Mange av rutene vil være i direkte konkurranse med DY. Og Berlin (TXL) er en av de, og det er ikke første gang og der er det jo nok av tilbud fra før....

Naja, SAS planer 2/7 pa OSL-TXL. Jeg tror DY ler seg til döden over dette "konkurranse". Ikke smart hva SK gjör her. Litt av alt men ingenting riktig. Ikke akkurat en suksess-formula...
 
Naja, SAS planer 2/7 pa OSL-TXL. Jeg tror DY ler seg til döden over dette "konkurranse". Ikke smart hva SK gjör her. Litt av alt men ingenting riktig. Ikke akkurat en suksess-formula...

Ja, jeg skjønner heller ikke helt den der. Må da være lurere steder å sette inn kapasiteten enn 2x ukentlig OSL-TXL
 
Ja, jeg skjønner heller ikke helt den der. Må da være lurere steder å sette inn kapasiteten enn 2x ukentlig OSL-TXL

Dersom jeg ville vaere ansvarlig, og dersom jeg ser at en DY dobler pa OSL-BCN, sa ville jeg vet hvordan mine kapasitaeter gar...
 
Over til spekulasjonene: hvis BUD og PRG (denne går vel allerede fra ARN og muligens OSL?) .

København-Praha, København-Budapest og Oslo-Budapest er allerede bekreftet som nye ruter. Se tidligere tråd.

er alt relativt sent ute med rutene dette året ifht tidliger år.

Nja, brorparten av SAS' nye ruter i år ble lansert i desember i fjor. SAS la da ut 21 nye ruter, i tillegg var noen lansert tidligere - og mange kom også senere. I desember 2010 ble også mange av de 17 nye rutene i 2011 lansert. Så de er vel ikke så sent ute i år egentlig ...

Ja, jeg skjønner heller ikke helt den der. Må da være lurere steder å sette inn kapasiteten enn 2x ukentlig OSL-TXL

Enig i det, men her kan jo SAS for en gangs skyld "skumme fløten" på en rute.
 
Hvilken fløte er det egentlig SAS skummer ved å fly OSL-BER? Prisene mellom Oslo og Berlin er allerede veldig lave. Dette blir i direkte konkurranse med Air Berlin, som flyr OSL-TXL 3x daglig i sommersesongen og kommer til å slå SAS både på pris, service og frekvens. I tillegg kommer Norwegian som flyr 2x daglig og Ryanair som flyr daglig mellom Moss og Berlin. Og alle de nevnte selskapene har mye lavere kostnader enn SAS. Jeg forstår virkelig ikke hva SAS holder på med her...
 
Har inte SAS och Lufthansa ett "joint Venture" på samtliga linjer mellan Skandinavien och Tyskland?
Trots mördande konkurrens på ARN-Berlin-ARN från Air Berlin och Norwegian så har SAS/Lufthansa ända sedan i juni tillsammans upp till 4 dagliga avgångar på ARN-TXL-ARN.
Lufthansa kör med Airbus A319 och SAS med en mix av 737-600/700/800.
 
Velinformerede kilder hævder at der er søgt om flg. ruter fra CPH:
CPH-PSA
CPH-PRG
CPH-BUD
CPH-SKG
CPH-BIQ
CPH-OLB
CPH-PMO
CPH-MLA
CPH-AYT
CPH-PUY
 
Tja, ikke noe nytt om ruter men kampanjen er lagt ut. Der er samme gamle 1.000.000 billetter (eller julegaver som de kaller det denne gang).

Dessverre dårlig håndverk igjen fra SAS IT. Prisene gjelder reise frem til 31.05 men lavpriskalenderen viser samme lave priser også for juni, juni og august... at de aldri lærer:-)
 
Tja, ikke noe nytt om ruter men kampanjen er lagt ut. Der er samme gamle 1.000.000 billetter (eller julegaver som de kaller det denne gang).

Dessverre dårlig håndverk igjen fra SAS IT. Prisene gjelder reise frem til 31.05 men lavpriskalenderen viser samme lave priser også for juni, juni og august... at de aldri lærer:-)

New York til 3499 var en veldig hyggelig pris. Bare så synd den ikke går å booke
 
At man tvinges til denne "lavpriskalenderen" er jo intet annet enn en fadese! Jeg fant heller ikke NYC-tilbudet til 3499 t/r... dårlige greier. Får se om det kommer opp ila. natta.
 
Har inte SAS och Lufthansa ett "joint Venture" på samtliga linjer mellan Skandinavien och Tyskland?
Trots mördande konkurrens på ARN-Berlin-ARN från Air Berlin och Norwegian så har SAS/Lufthansa ända sedan i juni tillsammans upp till 4 dagliga avgångar på ARN-TXL-ARN.
Lufthansa kör med Airbus A319 och SAS med en mix av 737-600/700/800.

Tja, og hvor mye penger tjener eller taper de pa dette? ;) LH sitt TXL/BER satsing har vaert en rent fiasko, blodröde tall og na da GWI tar over, sa forsvinner en god del ruter og frekvenser...
 
Back
Top