Rent faktisk siger de på sas.dk at det er 45 nye rejsemål.
Hvis man læser "rejsemål" som destinationer, kan der være tale om langt mere end 45 nye ruter!
Det kommer vel an på hvem som har oversatt hva ....

Rent faktisk siger de på sas.dk at det er 45 nye rejsemål.
Hvis man læser "rejsemål" som destinationer, kan der være tale om langt mere end 45 nye ruter!
Det kommer vel an på hvem som har oversatt hva ....![]()
Tror I ruterne vil blive annonceret samtidig eller vil SAS dele dem op for at skabe mest mulig individuel omtale af de nye destinationer?
Hvor skal kapasiteten til alle disse rutene komme fra? Kan vel umulig være nok med de nye A320 og B737 som er på vei inn når MD og classic samtidig skal fases ut? Må da bli massive kutt andre steder.
De har endel ledig kapasitet off-peak, og med de nye arbeidsavtalene bør det kunne bidra til å bedre nytte seg av dette.
Dessuten er jo en rekke ny og nyere fly på vei inn i flåten og alt etter som hvordan de faser inn disse kontra når andre flyforsvinner, og mindre vedlikeholdbehov bør det kunne bidra. Dessuten vil nok mange av disse destinasjonene være på lave frekvenser
Ellers så sies det at 12 av rutene vil være fra Oslo, men er usikker på om dette er med eller uten Praha, Budapest og Cagliari som alt er kjent.
Mange av rutene vil være i direkte konkurranse med DY. Og Berlin (TXL) er en av de, og det er ikke første gang og der er det jo nok av tilbud fra før....
Naja, SAS planer 2/7 pa OSL-TXL. Jeg tror DY ler seg til döden over dette "konkurranse". Ikke smart hva SK gjör her. Litt av alt men ingenting riktig. Ikke akkurat en suksess-formula...
Ja, jeg skjønner heller ikke helt den der. Må da være lurere steder å sette inn kapasiteten enn 2x ukentlig OSL-TXL
Over til spekulasjonene: hvis BUD og PRG (denne går vel allerede fra ARN og muligens OSL?) .
er alt relativt sent ute med rutene dette året ifht tidliger år.
Ja, jeg skjønner heller ikke helt den der. Må da være lurere steder å sette inn kapasiteten enn 2x ukentlig OSL-TXL
Tja, ikke noe nytt om ruter men kampanjen er lagt ut. Der er samme gamle 1.000.000 billetter (eller julegaver som de kaller det denne gang).
Dessverre dårlig håndverk igjen fra SAS IT. Prisene gjelder reise frem til 31.05 men lavpriskalenderen viser samme lave priser også for juni, juni og august... at de aldri lærer![]()
Har inte SAS och Lufthansa ett "joint Venture" på samtliga linjer mellan Skandinavien och Tyskland?
Trots mördande konkurrens på ARN-Berlin-ARN från Air Berlin och Norwegian så har SAS/Lufthansa ända sedan i juni tillsammans upp till 4 dagliga avgångar på ARN-TXL-ARN.
Lufthansa kör med Airbus A319 och SAS med en mix av 737-600/700/800.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.