SAS A330, Sikkerhetslanding på Værnes

Re: SAS A330, Sikkerhetslanding på Værnes

Planen var å komme meg utover. Men om jeg skal ta (dårlige) bilder i mørket, vil jeg være bortskjemt nok til å prøve å få begge maskinene :)

Du ønskes herved lykke til:D Blir spennende og se resultatet!

Hvorfor kan ikke A33x dumpe fuel, mens A340 kan? er det større forskjell på MTOW og MLW (?max landingsvekt) på typene?

Max. Landing Weight for A333 er 187.000 kg, men flyet er godkjent for automatic overweight landing opp til 229.000 kg. dersom rullebanen er godkjent for autoland. Max Take-off vekt er 233.000 kg, så da er det strengt tatt ikke nødvendig med fuel dump system på A333.
For A343 sin del, så er max TOW 275.000 kg og max landingsvekt 192.000 kg. Man har testet flyet helt opp til max take-off weight for autoland, men Airbus mener at et fuel dump system er mer på sin plass her. Men er det kritisk, så er det kritisk

REF - Er ikke det en A340?BF:cool2

Nei. A330-343X

Så da har SAS en 340 på "avveie" på vei mot ORD, en 330 på Værnes evt på vei tilbake til CPH og en 340 sittende fast i BKK om jeg har lest rett? Hvordan påvirker dette resten av IC-nettet?

-A

Men så er vel også rutene ARN-BKK og CPH-BKK ute av drift, så da er det vel "bare" 330'en på TRD som "mangler".. eller?

OY-KBM SK994 ETA ARN 1726UTC, SK9227 ETD 1930 ETA TRD 2040, SK945 ETD 2145 UTC.

Jeg kom til Værnes fra Gardermoen med SK344. Fikk tatt noen snapshots av 330´en fra flyet og terminalen. Kvaliteten ble vel sikkert så som så.
Artig hvis noen hadde klart å få 340´en også Det kan vel dog by på problemer med de rådende lys- og værforhold!?

VC-10

Men så er vel også rutene ARN-BKK og CPH-BKK ute av drift, så da er det vel "bare" 330'en på TRD som "mangler".. eller?

Det er jo også noe å ta med i kabalen. Står bare BKK-ARN-maskinen i BKK, eller har de også en CPH-BKK-maskin der?

-A

Så vidt jeg har lest/hørt kom ARN-maskinen seg av gårde. CPH ble stuck.

Så da er faktisk netto effekt av dette med både CPH-BKK og ARN-BKK ute av drift at SAS IC har overskudd av materiell om de får orden på 330'en fra Værnes? Høres jo nesten helt unpossible ut. :)

-A

Er det ikke en til Airbus "ute av spill"? Det er vel en i Irland (husker jeg ikke feil).

EDIT: Denne tenkte jeg på... http://forum.scanair.no/showthread.php?t=39062

Jo, men det er planlagt og lagt inn i rutetabellene og dermed ikke noe problem.

SAS IC har normalt pleid å ta tungt vedlikehold om vinteren og det derfor er redusert frekvens på de fleste destinasjonene.

FYI: Latskapen, godstolen vant mot den &"#%"%&"&/0?=+ dritten som er på bakken, så ingen bilder fra denne kanten.

Re: SAS fly i trøbbel.

Overlast i motoren eller?? Hvordan klarer de å presse inn 193 passasjerer i motoren..

Hvis ikke du har sett bilder av det, så kan jeg fortelle deg at de som går i motoren ikke tar mye plass etterpå, så det burde gå fint.. :p

Jo, men det er planlagt og lagt inn i rutetabellene og dermed ikke noe problem.

Så de cirka 90 SAS IC flygningar som är inställda mellan mitten av november och 31 januari 2009 fanns alltså inte med i tidtabellerna när de publicerades?

Da har jeg kommet meg hjem fra jobb, og kan legge ut bildebevis for at denne fuglen faktisk befant seg på TRD i dag.
Kvaliteten er litt så som så, men tatt i betraktning at de er tatt med ISO 1600, det ene gjennom vinduet på LN-TUI og det andre gjennom terminalvinduet, så kunne det vært verre ;)

VC-10

Attachments

• a333_sk_trd_1.jpg
    a333_sk_trd_1.jpg
    59.1 KB · Views: 644
  • a333_sk_trd_2.jpg
    a333_sk_trd_2.jpg
    53.7 KB · Views: 656

SK9227 er forøvrig ventet 22:02, ny avgang SK945 00:05 iflg SAS' "Se om vi er i rute"

Jeg tipper det er 757'en til Valencia som står på M2 ?

Back