och då får du i alla fall inte en A330 motor med dig i belly på 737 sett enbart till vikten. Sen är ju platsen en annan faktor. Så RFS it is.
Paa IAH faar man beskjed om aa ha en lastebil klar med en RR motor og pakke motoren og andre komponenter og laste bilen slik at denne er klar for avgang..............Klokka har naa blitt 1445 og Dag har faatt beskjed om at motoren maa skiftes, trucken sendes umiddelbart avgaarde, ETA MEM midnatt. ............slapper av paa et hotell ved flyplassen i paavente at motoren skal ankomme fra IAH med lastebil.
och då får du i alla fall inte en A330 motor med dig i belly på 737 sett enbart till vikten. Sen är ju platsen en annan faktor. Så RFS it is.
La oss si at med en flåte på 4 fly så har sikkert SAS ... 1 motor spare.
Og om den f.eks ikke er helt klar til å ship'es når SE-REF's shuter ned , og om tante har baller så kan det være årsaker til at ting tok tid ?
Fakta: Det tar maksimum 2 timer aa finne ut om motoren trenger aa skiftes eller ikke med erfarne mekanikere on site
Dersom du har en kritisk reservedel til 15 mill USD paa lager, gi meg EN grunn for at denne ikke er 100% klar??
Dette blir for dumt..
Det er gjerne litt andre deler og summer, men et prinsipp jeg ofte bruker i min jobb er at kostnaden av å sende en erstatning på vei og evt. få den i retur om det viser seg den ike var nødnvedig, evt. stoppet på veien og ut så tilbake, er som oftest langt billigere enn å vente på å finne ut om man trenger delen.
Som en bonus har man plutselig en definert ramme med tid for feilsøking, da beslutning om nye deler er tatt, og det er da bare tiden frem til ankomst som å dele opp i feilsøking og så evt. klargjøring om feilsøking ikke fører frem.
-A
I et tenkt tilfelle kan det være at motoren på lager' nettop var plukket av en annen maskin og dermed ikke var så klar som vi rikssynsere tror.
Det er gjerne litt andre deler og summer, men et prinsipp jeg ofte bruker i min jobb er at kostnaden av å sende en erstatning på vei og evt. få den i retur om det viser seg den ike var nødnvedig, evt. stoppet på veien og ut så tilbake, er som oftest langt billigere enn å vente på å finne ut om man trenger delen.
Som en bonus har man plutselig en definert ramme med tid for feilsøking, da beslutning om nye deler er tatt, og det er da bare tiden frem til ankomst som å dele opp i feilsøking og så evt. klargjøring om feilsøking ikke fører frem.
-A
I dette tilfelle snakker man ikke om rambrikker eller harddisker, men om deler som koster 15 millioner dollar og ett produksjonsredskap som det koster minst 100.000 kr. i timen aa ha staaende, i tillegg til tapt goodwill. I tillegg, er motoren oedelagt, finner man det ut rimelig raskt, mens en PC/server reparasjon er mye mer uforutsigbar
Er enig at det hadde vaert interessant aa hoere fra noen som jobber i SAS om hva som egentlig er grunnen til at dette tok saa lang tid.
De to motorbyttene paa SAS sine A330 jeg kjenner til, har tatt 4 og 6 dager aa faa gjennomfoert.
Det bare ble sånn.
Byttet motor til 120 millioner
Det er aldri blitt reparert på et så stort fly ved Værnes, som Airbus-flyet som måtte nødlande i forrige uke.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.