Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
OY-KBE kom inn fra CPH i natt og flyr OSL-MXP og OSL-GVA i dag, det er vel vinterferie utfart.
Ser at TAP kommer med 332 til OSL i kveld så det er tydeligvis stor pågang eller er det også en konsekvens av kaoset i Tyskland?
SK hadde tre flighter til CPH første timen i morges og som nevnt i en annen tråd så har Swiss en ekstra tur til ZRH også.
OY-KBB flyr Stockholm - Malmö i kveld. Første 321 innenriks i Sverige?
Bruken av A321 hos SAS 1-13 mars etter hva jeg teller, totalt 294 turer. Med risiko for å telle feil:
OSL-CPH: 52,7%
CPH-ARN: 23,5%
OSL-ARN: 9,5%
Altså 85,7% av flightene (i antall turer, ikke ASM) er på hovedstadstriangelet. Og desidert flest OSL-CPH
Fra OSL har SVG, AGP og AMS fått hver sin rundtur så 2,1% av produksjonen totalt til andre steder ut fra OSL. Fra ARN har det vært 3 rundturer til GVA så 2,1% av produksjonen der og
Fra CPH har det vært 6 turer til GVA (4,1%), og 3 til MXP (2,1%).
ZRH, SVG, KEF, PMI, ATH og MUC har fått 1 tur hver tilsammen 4,1%. Totalt blir da 10,2% av A321 flightene ut fra CPH til andre destinasjoner enn OSL/ARN
Og anser man GVA, MXP, MUC og ZRH som potensielle skiferiedestinasjoner, kan man si at 9,5% av flightene har vært til slike destinasjoner, selv om det selvsagt også har mye annet trafikk
Udemærket statistik du har fundet der Espen. Hvor ligger den henne?
Det har vel vært tema tidligere på forumet men har disse maskinene operert noe annet enn dansk produksjon før COVID?
Mkt Al  Orig  Dest  Equip  Flights  Seats      ASMs     
  SK    AGP   ARN    321         5   1,000   1,877,000  
  SK    AGP   CPH    321         7   1,400   2,150,400  
  SK    AGP   OSL    321         1     200     353,200  
  SK    ARN   AGP    321         5   1,000   1,877,000  
  SK    ARN   ATH    321         3     600     915,000  
  SK    ARN   CDG    321         2     400     383,600  
  SK    ARN   CPH    321        66  13,200   4,514,400  
  SK    ARN   GOT    321         2     400      98,400  
  SK    ARN   MXP    321         1     200     208,400  
  SK    ARN   OSL    321        54  10,800   2,602,800  
  SK    ATH   ARN    321         3     600     915,000  
  SK    ATH   CPH    321         4     800   1,064,000  
  SK    CDG   ARN    321         2     400     383,600  
  SK    CDG   CPH    321         1     200     124,800  
  SK    CPH   AGP    321         7   1,400   2,150,400  
  SK    CPH   ARN    321        67  13,400   4,582,800  
  SK    CPH   ATH    321         4     800   1,064,000  
  SK    CPH   CDG    321         1     200     124,800  
  SK    CPH   KEF    321         4     800   1,068,800  
  SK    CPH   MXP    321         6   1,200     852,000  
  SK    CPH   OSL    321        40   8,000   2,584,000  
  SK    CPH   VCE    321         1     200     139,800  
  SK    GOT   ARN    321         2     400      98,400  
  SK    KEF   CPH    321         4     800   1,068,800  
  SK    KEF   OSL    321         1     200     222,000  
  SK    MXP   ARN    321         1     200     208,400  
  SK    MXP   CPH    321         6   1,200     852,000  
  SK    MXP   OSL    321         1     200     202,400  
  SK    OSL   AGP    321         1     200     353,200  
  SK    OSL   ARN    321        54  10,800   2,602,800  
  SK    OSL   CPH    321        42   8,400   2,713,200  
  SK    OSL   KEF    321         1     200     222,000  
  SK    OSL   MXP    321         1     200     202,400  
  SK    OSL   TRD    321         1     200      45,200  
  SK    TRD   OSL    321         1     200      45,200  
  SK    VCE   CPH    321         1     200     139,800  
                    TOTAL      403  80,600  39,010,000We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.
 
	