OY-KBE kom inn fra CPH i natt og flyr OSL-MXP og OSL-GVA i dag, det er vel vinterferie utfart.
Ser at TAP kommer med 332 til OSL i kveld så det er tydeligvis stor pågang eller er det også en konsekvens av kaoset i Tyskland?
SK hadde tre flighter til CPH første timen i morges og som nevnt i en annen tråd så har Swiss en ekstra tur til ZRH også.
OY-KBB flyr Stockholm - Malmö i kveld. Første 321 innenriks i Sverige?
Bruken av A321 hos SAS 1-13 mars etter hva jeg teller, totalt 294 turer. Med risiko for å telle feil:
OSL-CPH: 52,7%
CPH-ARN: 23,5%
OSL-ARN: 9,5%
Altså 85,7% av flightene (i antall turer, ikke ASM) er på hovedstadstriangelet. Og desidert flest OSL-CPH
Fra OSL har SVG, AGP og AMS fått hver sin rundtur så 2,1% av produksjonen totalt til andre steder ut fra OSL. Fra ARN har det vært 3 rundturer til GVA så 2,1% av produksjonen der og
Fra CPH har det vært 6 turer til GVA (4,1%), og 3 til MXP (2,1%).
ZRH, SVG, KEF, PMI, ATH og MUC har fått 1 tur hver tilsammen 4,1%. Totalt blir da 10,2% av A321 flightene ut fra CPH til andre destinasjoner enn OSL/ARN
Og anser man GVA, MXP, MUC og ZRH som potensielle skiferiedestinasjoner, kan man si at 9,5% av flightene har vært til slike destinasjoner, selv om det selvsagt også har mye annet trafikk
Udemærket statistik du har fundet der Espen. Hvor ligger den henne?
Det har vel vært tema tidligere på forumet men har disse maskinene operert noe annet enn dansk produksjon før COVID?
Mkt Al Orig Dest Equip Flights Seats ASMs
SK AGP ARN 321 5 1,000 1,877,000
SK AGP CPH 321 7 1,400 2,150,400
SK AGP OSL 321 1 200 353,200
SK ARN AGP 321 5 1,000 1,877,000
SK ARN ATH 321 3 600 915,000
SK ARN CDG 321 2 400 383,600
SK ARN CPH 321 66 13,200 4,514,400
SK ARN GOT 321 2 400 98,400
SK ARN MXP 321 1 200 208,400
SK ARN OSL 321 54 10,800 2,602,800
SK ATH ARN 321 3 600 915,000
SK ATH CPH 321 4 800 1,064,000
SK CDG ARN 321 2 400 383,600
SK CDG CPH 321 1 200 124,800
SK CPH AGP 321 7 1,400 2,150,400
SK CPH ARN 321 67 13,400 4,582,800
SK CPH ATH 321 4 800 1,064,000
SK CPH CDG 321 1 200 124,800
SK CPH KEF 321 4 800 1,068,800
SK CPH MXP 321 6 1,200 852,000
SK CPH OSL 321 40 8,000 2,584,000
SK CPH VCE 321 1 200 139,800
SK GOT ARN 321 2 400 98,400
SK KEF CPH 321 4 800 1,068,800
SK KEF OSL 321 1 200 222,000
SK MXP ARN 321 1 200 208,400
SK MXP CPH 321 6 1,200 852,000
SK MXP OSL 321 1 200 202,400
SK OSL AGP 321 1 200 353,200
SK OSL ARN 321 54 10,800 2,602,800
SK OSL CPH 321 42 8,400 2,713,200
SK OSL KEF 321 1 200 222,000
SK OSL MXP 321 1 200 202,400
SK OSL TRD 321 1 200 45,200
SK TRD OSL 321 1 200 45,200
SK VCE CPH 321 1 200 139,800
TOTAL 403 80,600 39,010,000