SAS A321ceo flåte

Re: SAS A321ceo flåte

OY-KBE kom inn fra CPH i natt og flyr OSL-MXP og OSL-GVA i dag, det er vel vinterferie utfart.
 
Re: SAS A321ceo flåte

OY-KBE kom inn fra CPH i natt og flyr OSL-MXP og OSL-GVA i dag, det er vel vinterferie utfart.


KBB har også tatt turen til MXP, dog fra CPH. Mens RKI tar seg av CPH-GVA

Så tydeligvis mange som skal nå ned dit
 
Re: SAS A321ceo flåte

Ser at TAP kommer med 332 til OSL i kveld så det er tydeligvis stor pågang eller er det også en konsekvens av kaoset i Tyskland?

SK hadde tre flighter til CPH første timen i morges og som nevnt i en annen tråd så har Swiss en ekstra tur til ZRH også.
 
Re: SAS A321ceo flåte

Sas hadde virkelig behov for A321 på OSL-CPH i dag etter kanselleringene i går. Mange som først fikk ombooking til søndagen. Ekstra trøkk ved vinterferie start så lite alternativer også. Alle SK til CPH var utsolgt i dag tidlig.
 
Re: SAS A321ceo flåte

Ser at TAP kommer med 332 til OSL i kveld så det er tydeligvis stor pågang eller er det også en konsekvens av kaoset i Tyskland?

SK hadde tre flighter til CPH første timen i morges og som nevnt i en annen tråd så har Swiss en ekstra tur til ZRH også.

Dette har nok også med avslutningen på alpin VM å gjøre. Er nok mange som skal tilbake til Norge, både aktive og publikum.
 
SAS A321ceo flåte

A321 på OSL-AMS i dag. Det tror jeg ikke har skjedd i «moderne tid»?

Ellers virker det som utenom hovedstadstriangelet har vært GVA som har fått mest besøk av A321 den siste måneden
 
Last edited:
Re: SAS A321ceo flåte

Bruken av A321 hos SAS 1-13 mars etter hva jeg teller, totalt 294 turer. Med risiko for å telle feil:

OSL-CPH: 52,7%
CPH-ARN: 23,5%
OSL-ARN: 9,5%

Altså 85,7% av flightene (i antall turer, ikke ASM) er på hovedstadstriangelet. Og desidert flest OSL-CPH


Fra OSL har SVG, AGP og AMS fått hver sin rundtur så 2,1% av produksjonen totalt til andre steder ut fra OSL. Fra ARN har det vært 3 rundturer til GVA så 2,1% av produksjonen der og

Fra CPH har det vært 6 turer til GVA (4,1%), og 3 til MXP (2,1%).

ZRH, SVG, KEF, PMI, ATH og MUC har fått 1 tur hver tilsammen 4,1%. Totalt blir da 10,2% av A321 flightene ut fra CPH til andre destinasjoner enn OSL/ARN



Og anser man GVA, MXP, MUC og ZRH som potensielle skiferiedestinasjoner, kan man si at 9,5% av flightene har vært til slike destinasjoner, selv om det selvsagt også har mye annet trafikk
 
Re: SAS A321ceo flåte

Bruken av A321 hos SAS 1-13 mars etter hva jeg teller, totalt 294 turer. Med risiko for å telle feil:

OSL-CPH: 52,7%
CPH-ARN: 23,5%
OSL-ARN: 9,5%

Altså 85,7% av flightene (i antall turer, ikke ASM) er på hovedstadstriangelet. Og desidert flest OSL-CPH


Fra OSL har SVG, AGP og AMS fått hver sin rundtur så 2,1% av produksjonen totalt til andre steder ut fra OSL. Fra ARN har det vært 3 rundturer til GVA så 2,1% av produksjonen der og

Fra CPH har det vært 6 turer til GVA (4,1%), og 3 til MXP (2,1%).

ZRH, SVG, KEF, PMI, ATH og MUC har fått 1 tur hver tilsammen 4,1%. Totalt blir da 10,2% av A321 flightene ut fra CPH til andre destinasjoner enn OSL/ARN



Og anser man GVA, MXP, MUC og ZRH som potensielle skiferiedestinasjoner, kan man si at 9,5% av flightene har vært til slike destinasjoner, selv om det selvsagt også har mye annet trafikk


Udemærket statistik du har fundet der Espen. Hvor ligger den henne?
 
Re: SAS A321ceo flåte

Det har vel vært tema tidligere på forumet men har disse maskinene operert noe annet enn dansk produksjon før COVID?
 
Re: SAS A321ceo flåte

Det har vel vært tema tidligere på forumet men har disse maskinene operert noe annet enn dansk produksjon før COVID?

Nå kan det ha vært "slengere", men ikke etter at produksjonen ble delt opp på starten av 2000-tallet.

Før det var de jo litt mer overalt, selv om de var mest fra CPH. Men husker jeg fløy A321 OSL-LHR type ikke veldig lenge etter de ble levert
 
Re: SAS A321ceo flåte

Her er planlagt produksjon for 321(ceo) i April:

Code:
Mkt Al  Orig  Dest  Equip  Flights  Seats      ASMs     
  SK    AGP   ARN    321         5   1,000   1,877,000  
  SK    AGP   CPH    321         7   1,400   2,150,400  
  SK    AGP   OSL    321         1     200     353,200  
  SK    ARN   AGP    321         5   1,000   1,877,000  
  SK    ARN   ATH    321         3     600     915,000  
  SK    ARN   CDG    321         2     400     383,600  
  SK    ARN   CPH    321        66  13,200   4,514,400  
  SK    ARN   GOT    321         2     400      98,400  
  SK    ARN   MXP    321         1     200     208,400  
  SK    ARN   OSL    321        54  10,800   2,602,800  
  SK    ATH   ARN    321         3     600     915,000  
  SK    ATH   CPH    321         4     800   1,064,000  
  SK    CDG   ARN    321         2     400     383,600  
  SK    CDG   CPH    321         1     200     124,800  
  SK    CPH   AGP    321         7   1,400   2,150,400  
  SK    CPH   ARN    321        67  13,400   4,582,800  
  SK    CPH   ATH    321         4     800   1,064,000  
  SK    CPH   CDG    321         1     200     124,800  
  SK    CPH   KEF    321         4     800   1,068,800  
  SK    CPH   MXP    321         6   1,200     852,000  
  SK    CPH   OSL    321        40   8,000   2,584,000  
  SK    CPH   VCE    321         1     200     139,800  
  SK    GOT   ARN    321         2     400      98,400  
  SK    KEF   CPH    321         4     800   1,068,800  
  SK    KEF   OSL    321         1     200     222,000  
  SK    MXP   ARN    321         1     200     208,400  
  SK    MXP   CPH    321         6   1,200     852,000  
  SK    MXP   OSL    321         1     200     202,400  
  SK    OSL   AGP    321         1     200     353,200  
  SK    OSL   ARN    321        54  10,800   2,602,800  
  SK    OSL   CPH    321        42   8,400   2,713,200  
  SK    OSL   KEF    321         1     200     222,000  
  SK    OSL   MXP    321         1     200     202,400  
  SK    OSL   TRD    321         1     200      45,200  
  SK    TRD   OSL    321         1     200      45,200  
  SK    VCE   CPH    321         1     200     139,800  
                    TOTAL      403  80,600  39,010,000
 
Re: SAS A321ceo flåte

OY-KBE går SK380 til Værnes i kveld. Returnerer SK341 i morgen tidlig.
 
Back
Top