SAS A321ceo flåte

Re: SAS A321ceo flåte

Hvorfor denne interessen for denne flymaskinen som tar 20 pax mer en den mest vanlige ?
De som sitter i fremre delen merker ingen forskjell.
 
Re: SAS A321ceo flåte

Hvorfor denne interessen for denne flymaskinen som tar 20 pax mer en den mest vanlige ?
De som sitter i fremre delen merker ingen forskjell.


Hvorfor ikke? Dette er jo bare flynerding på detaljnivå [emoji3]
 
Re: SAS A321ceo flåte

Hvorfor denne interessen for denne flymaskinen som tar 20 pax mer en den mest vanlige ?
De som sitter i fremre delen merker ingen forskjell.

Tråden blev oprettet, da typen fortsat stod på jorden under covid og ingen rigtig vidste hvad SAS ville gøre af netop A321-200CEO modellen. Jeg tog ligeledes emnet op på et andet nyhedsmedie, efter jeg så tråden her og begyndte at researche, om hvornår SAS reelt tog typen tilbage i drift. Lige A321-200CEO, har interesse for en del i dette forum idet at typen, kom i luften som den sidste af de groundede SAS flytyper.
 
Last edited:
Re: SAS A321ceo flåte

Hvorfor ikke? Dette er jo bare flynerding på detaljnivå [emoji3]

Jeg husker godt når A321 ble satt inn i trafikk hos SAS. Jeg skulle en tur fra Alta til Aarhus like etter at den var satt i trafikk. Jeg lette litt for å se om det var mulig å få tatt det nye vidundere hjemmover og joda den fløy fra CPH til OSL den dagen jeg skulle hjem. Jeg måtte riktignok vente i 5 timer på CPH men så pass må en jo ofre for å få fly SAS sin helt nye A321. Tror det var Arne Viking som var første flyet. Når det nærmet seg avreise viste det seg at det var litt forsinkelser med leveransen og min flight ble endret til MD80. Da var det plutselig ikke så spennende å vente 5 timer på Kastrup. Det var ikke bare enkelt å få endret billetten. Jeg prøvde å argumentere at jeg hadde bestilt turen på grunn av A321 og mente da de kunne booke meg om. Kom ingen vei med Reisebyrået eller SAS på telefonen. Men en av mine gode venner på Alta lufthavn forsto problemet og fikset det for meg. Det var i de tider det gikk greit å gjøre slikt. Nå er det vel litt verre å få til sånt.

Jeg var i Aarhus i 10 dager så helgen jeg var der benyttet jeg meg til å ta en tur til London med Varig. Også her ble det flybyttet. Den var satt opp med MD11, men når det nærmet seg ble den endret til B777. Dette var jomfru turen til flyet og lakken var knapt tørket så det var litt stas. Dessverre gikk jeg glipp av å fly MD11 og jeg fikk heller ikke prøvd den etterpå og det er litt kjedelig.

Her en trip report fra turen med Varig etter malen fra Scanair.no

http://www.scanair.no/test/RG-test.htm
 
Last edited:
Re: SAS A321ceo flåte

I starten husker jeg at bilder fra nesehjulskameraet ble overført til skjermer i kabinen, både under start og landing. Det var jo topp underholdning for en flynerd. Etter noen år ble det slutt på dette, uvisst av hvilken grunn.

Espen
 
Re: SAS A321ceo flåte

OY-KBE oppererte SK841/SK842(OSL-ZRH-OSL) i dag og i morgen er SK4679/SK4680(OSL-AGP-OSL), SK342/SK351(OSL-TRD-OSL), SK4719/SK4718(OSL-MXP-OSL) og SK4785/SK4786(OSL-KEF-OSL) alle satt opp med A321.
 
Last edited:
Re: SAS A321ceo flåte

OY-KBK røg i dag til Island i form af Keflavik.
737bb597b07b8891fb3250c1db9d5fc7.png
 
Re: SAS A321ceo flåte

Stemmer rykter A321 maskinene forlater flåten til sommeren?

Finner 321-flighter helt frem til slutten av oktober. Men det er jo aldri 'final version' så langt frem .. Og kontraktendringer skjer jo stadig. Men jeg tror denne høsten/vinteren blir svært tøff, så det ville gi mening hvis det stemmer ..
 
Re: SAS A321ceo flåte

Og for første gang i over 3år fik Aalborg atter besøg af en af de flittige arbejdsheste: OY-KBK, flyver på Sk1202.

En afgang jeg desuden boarder i dag.
145ea54836850b0d3be59712b9f52167.png
 
Re: SAS A321ceo flåte

OY-KBB planlagt sendt til MZJ via KEF/BGR på fredag og lørdag.
SK9239 OSL0900 - 0950KEF 26MAY23
SK9239 KEF1200 - 1320BGR 26MAY23
SK9239 BGR1230 - 1530MZJ 27MAY23
(Alt LT)
 
Re: SAS A321ceo flåte

Da er det bekreftet (i den grad det KAN bekreftes) at 30/6 blir siste dag for A321ceo i SAS-flåten.
 
Back
Top