SAS A321ceo flåte

Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

SAS borde använda dessa inrikes i Sverige. ARN - LLA (SK12, SK16, SK2002) och retur samt morgonavgångarär ofta fulla . Alternativt måste fler avgångar startas upp. Nu är risken att Ryan Air tar över!

Eventuelt de kan øke prisene [emoji6]

SAS borde använda dessa inrikes i Sverige. ARN - LLA (SK12, SK16, SK2002) och retur samt morgonavgångarär ofta fulla . Alternativt måste fler avgångar startas upp. Nu är risken att Ryan Air tar över!

Vil for mit vedkommende INTET gøre at Ryanair øger afgangene, Det gør at jeg billigt og effektivt her som "lavindkomst" kan komme til steder i mine 2 nabolande som jeg aldrig har besøgt. Det vil lig alt være bedre også miljømæssigt at flyve AAL-ARN-LLA, istedet for AAL-CPH-ARN-LLA, Eventuelt AAL-STN-LLA....

Da var OY-KBB tilbake i drift, som den først av A321 maskinene. 2x OSL-ARN og 2x OSL-CPH i dag

Har A321 noen gang tidligere hatt OSL base? Selv om de i blant ble brukt på ruter herfra, for lenge siden

Last edited:

Da var OY-KBB tilbake i drift, som den først av A321 maskinene. 2x OSL-ARN og 2x OSL-CPH i dag

Har A321 noen gang tidligere hatt OSL base? Selv om de i blant ble brukt på ruter herfra, for lenge siden

Kanskje ikke Oslo-basert, men norske SAS-crew fløy A321 før oppkjøpet av BU. SAS Braathens ble jo bare B737 - nesten frem til i dag.

Flott at den er tilbake!

Jeg ved ikke om nogle A321-200CEO har haft "base" i Oslo sådan fast før, men jeg ved at de har overnattet en del der oppe. ihvertfald er det spændende at det er Oslo der får æren af at blive base for flyene ihvertfald indtil videre.

Derudover ser det indtil videre ud til at OY-KBB "kun" skal flyve på "den skandinaviske trekant", men ALT kan jo nå at ændre sig.

https://insideflyer.dk/sas-har-genindsat-airbus-a321-200ceo/

A321neo hos SAS er bulk?

Det er 321 ceo, og det finnes ikke containere på utestasjonene. For mye jobb for en så liten flåte.

Det er jeg klar over. Spørsmålet var om SAS sine A321neo er bulk?
SVG har noen AKH konteinere stående klar for SAS A321. :-)

Det er jeg klar over. Spørsmålet var om SAS sine A321neo er bulk?
SVG har noen AKH konteinere stående klar for SAS A321. :-)

321NEO er containere, men de brukes kun til USA så eneste overlap er der CEO'ene allerede opererer.

SAS Airbus narrowbody incl. A321NX er alle Bulk på nær A321ceo som har containere (ULD)

SK295 OSL-BGO flyes i kveld med 321 OY-KBB.

Last edited:

SK295 OSL-BGO flyes i kveld med 321 OY-KBB.

Ble endring SK238 fra A320 neo til A321 på SK238 i morgen ser jeg nå ja.

Blir den til OSL før en 737-800 i SK4603 til DUB. 2 gamle fly blir det og kanskje det blir siste turen i 737 i SAS farger for min del!

Nattstopp i BGO betyr vel at de løser ULD utfordringen med å bruke de som flyet har med seg inn kvelden før?

Nattstopp i BGO betyr vel at de løser ULD utfordringen med å bruke de som flyet har med seg inn kvelden før?

Det skal la seg gjøre ja, tømme disse også sende de igjen morgen etter.

Hva gjorde man når A321 gikk på CPH-BGO/SVG?

Man hadde containere utplassert. Med større flåte er det mer økonomisk.
Fortsatt noen containere etterlatt i SVG, står det lenger opp..

Man hadde containere utplassert. Med større flåte er det mer økonomisk.
Fortsatt noen containere etterlatt i SVG, står det lenger opp..

Ganske sikker på at det står lagret noen på TRD hvis jeg ikke husker feil også..

Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

ULD management er en vitenskap. Neppe prioritert i SAS de siste årene ...

Det ble flybytte på SK886 OSL-ARN nå i kveld. Var det en A321 som fikk problemer nå like etter oppstarten etter coronalagringen?

Espen

Back