SAS A321ceo flåte

Re: SAS A321ceo flåte

I går flög OY-KBH tillbaka till Madrid efter två månader på Arlanda, och idag flyger OY-KBK motsatt riktning.

OY-KBF ble tauet rundt på OSL i dag, og har fått SAS-logoen malt over

25f70c110ed054b35a91dd1f001c083c.jpg

Følgende A321 er planlagt i trafikk i sommer:
OY-KBB
OY-KBE
OY-KBF
OY-KBK
OY-KBL
LN-RKK

Med forbehold om feil.

Ser ut som fasit tilslutt ble at kun KBB, KBE og KBK havnet i trafikk igjen, i hvertfall i sommer?

Ser KBE var i både Split og Chania fra ARN i går, og satt opp på svensk innenriks i morges. Så er vel første gang A321 brukes utenfor hovedstadstriangelet utenom en nattstopp på BGO. Så tyder kanskje på at SAS har fått tak i containere?

Ser KBE var i både Split og Chania fra ARN i går, og satt opp på svensk innenriks i morges. Så er vel første gang A321 brukes utenfor hovedstadstriangelet utenom en nattstopp på BGO. Så tyder kanskje på at SAS har fått tak i containere?

Har också haft några nattstopp i Göteborg (senast 21-22/7 OY-KBB, 20-21/7 OY-KBK) och "charter" till Reykjavik (5/6 OY-KBK)

SAS anlitar container logistik företaget unitload AKH(A321) och AKE(A330/A350) som ansvarar för att SAS har nödvändiga antalet containrar

OSL-ALC på KBB i dag. Såvidt jeg ser er det første flight OSL-Syden med A321 i nyere tid. Ser det har vært noen fra de andre skandinaviske hovedstedene

Jeg synes det er en fornuftig bruk av disse flyene på denne typen ruter til større feriedestinasjoner eller andre tunge ruter også utenfor hovedstadstriangelet. Sist jeg fløy SAS A321 var FCO-CPH i oktober for noen år siden. Turen gikk fredag ettermiddag og var faktisk helt full også nordover.

Espen

Såvidt jeg husker ble de anskaffet for tunge storbyruter, spesielt London. Siden dengang har trafikkstrømmene endret seg litt, og jeg er enig i at de er optimale til de tunge Middelhavsbyene.

Back