Saint Maartens

TobyAllan

PROFIL IKKE AKTIV
Er der noen her som har noe peiling på den lille ø Saint Maartens, hvor flyene nærmest lander på stranden, sitter og ser på litt ferie, en uke der kunne vel gi noen fine bilder, men noen som har peiling på hvor denne lille ø ligger og åssen man kommer ditt ??

Evt. noen som har vært der, og kunne fortelle litt om det, kansje gi noen tipps om hotel og slikt ??

MVH Torben

Letteste måten å komme seg til Sint Maarten, er nok via USA, evt. med KLM/AF. Det er mange daglige avganger fra diverse byer i USA, og både Continental, JetBlue, Delta, US Airways, AA og United flyr dit. I tillegg flyr Air Canada lørdager i vinterhalvåret. KLM flyr vel tre ganger ukentlig, mens AF vel flyr daglig.

Takker alle for de hurtige svar, nu må der bare regnes på finansene, og se hva det koster, og holde ferie der :)

MVH Torben

Ja tror jeg gjerne, tror ikke at jeg kan skrive den reise av på bedriften, så må vel bli privat reise hehe, men har akkurat brukt over 30.000 på nytt foto utstyr, så må jo litt penge inn også :D

Absolutt enkleste måten å ta seg til SXM er med Air France via Paris, eller med KLM via Amsterdam. KLM er et godt valg da de 2 ganger i uka flyr med Md-11.
Velger man veien via USA må man overnatte på veien i USA på vei dit. Hjem går greit.

Kanskje nevne at det er en liten reportasje fra SXM i siste Airways (desember), som akkurat landet i postkassen min.

Synd KLM slutter med 747 på SXM på vinterprogrammet.
Håper det bare gjelder vinteren, at de er tilbake til sommeren.

Har et lite håp om å reise tilbake neste år.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har vurdert tur dit mange ganger, er bare økonomien og min "redsel" for å fly som setter en stopper for meg.

Synd KLM slutter med 747 på SXM på vinterprogrammet.
Håper det bare gjelder vinteren, at de er tilbake til sommeren.

Har et lite håp om å reise tilbake neste år.

Ain't over 'till the fat lady sings. Satt opp tilbake fra 26/3.

AF og Air Caribes flyr breie Airbusser året rundt. KL legger om til A330 i vinter. Ellers går det mye i det samme .. Lokale MD80'er og propellkjerrer og diverse narrowbodies fra US mainland. Ingen spesielle sesongsvingninger.

Ain't over 'till the fat lady sings. Satt opp tilbake fra 26/3.

Det ser dårlig ut med 747 fra slutten av mars utover til sommeren neste år, finner bare 332 når jeg søker på klm sine sider :angry:

Back