Saint Maartens

St. Martin/Sint Maarten ( sakset fra Afar)

One of the hardest-hit islands, St. Martin has had more to overcome during its comeback. This winter will see some of the family-friendly island’s most anticipated reopenings. Sonesta Ocean Point Resort will be fully operational on December 15, and its sister property Sonesta Maho Beach Resort opens in February 2019 after a complete overhaul that will make its buildings able to withstand sustained 200-mph winds.
On December 10, Belmond La Samanna

opens with rooms and public spaces refreshed by design firm MuzaLab and a newly invigorated Baie Lounge Bar.

Var på ST Maarten for to uker siden, tviler sterkt på at Sonesta åpner i februar.
Utrolig mye som fortsatt er ødelagt, og mye som ikke er ryddet, flere hoteller som er helt borte, og flyplassen er fortsatt i telt.

Går fint å sitte under tak i baren med god utsikt. Regner med at den er bygd opp lik den opprinnelige.
Man må selvsagt sitte midt på stranden. Og parasollen er jo grei for å bruke for å få ly om det skulle komme litt vind.

Hva skjer på Maho Beach ?

Var 14 dgr. på Sint Maarten i mars måned. En fantastisk ferie. Vi var overalt og flere dager på og rundt Maho Beach. Ser på sunsetsxm.com at stranden er mer eller mindre vekk. Når jeg var der i mars måned var det bare noe håndfulle antall steiner som såvidt stakk opp av sanden, men nå er ikke stranden å kjenne igjen. Hva har skjedd ? :cool:

Re: Hva skjer på Maho Beach ?

Den kommer vel og går litt med sesongen tror jeg. Eller den kommer på lastebil og forsvinner på havet, usikker

Re: Hva skjer på Maho Beach ?

Høyvann?

Ifølge ferske anmeldelser på tripadvisor er forholdene strålende ..

Er det noen som vet hvordan det er der nå? På webkameraet fra Maho Beach ser det ut som om all sand er borte, men jeg vet ikke om det er p.g.a. høyvann?

Det var nettopp en reportasje i Flynytt om stedet og stranden. Virket ok, men jeg la ikke merke til når reporteren hadde vært der.

Last edited:
Jeg var der sist i januar, Maho hadde mye sand. Gikk forbi Mullet, men gikk ikke ned der. Det har alltid vært en mye større strand.

Back