• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Rygge trenger penger

Er enig i alt som heter fri konkurranse, men nå er nå en gang taket ikke nådd, så det er feil fokus og en grei måte og fremstå som skadelidene ut...

Anyways. Noen som vet om de har fått tak i noe cash?
 
Frykter flyplasskonkurs etter Rygge-nei på Stortinget
To stortingsrepresentanter fra Arbeiderpartiet snudde i siste liten, og dermed ble det ikke flertall for å heve passasjertaket på Moss Lufthavn Rygge.

Nå frykter Høyre og flyplassledelsen at flyplassen kan gå konkurs.

– Det er helt åpenbart at flyplassen kan gå konkurs, og det kan skje raskt. Det vil i så fall være meget pinlig for den rødgrønne regjeringen. Fra Høyres side vil vi holde regjeringen og de rødgrønne stortingsrepresentantene fra Østfold politisk ansvarlige hvis så skjer, sier Høyres stortingsrepresentant fra Østfold, Martin Engeset, til NTB.
http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article1562519.ece?jgo=pos_rsiste
 
Ja, og det forklarer jo takets urimelighet. Det sier seg selv at det taket vil bli nådd.

Men dette løser seg når vi får en ny regjering :)
 
Da er det sikkert nye eiere på banen. :)

Rygge har i alle fall på kort tid bygget seg opp som en viktig regional flyplass, så markedet for en slik flyplass er i alle fall der.
 
Hva menes med "passasjertak" ???

enten selve terminaltaket heves opp.. eller er det en uttrykk for noe med økonomisk underskudd som øker lissom opp til taket ?
 
Det betyr rett og slett at RYG ikke har lov til å transportere flere passasjerer enn det passasjertaket tilsier.
 
Back
Top