Rygge Lufthavn - utviklingen

Torp kommer ikke til å pakke sammen... Torp kommer til å vokse videre...men Rygge kommer nok også til å vokse...er det så galt da?

Ikke noe galt med det i det hele tatt, men hvorfor har du problemer med å akseptere at noen tror at det ikke vil skje på bekostning av Torp?

...kan ikke Rygge vokse uten at det går på bekostning av Torp? Men jeg vil vel tro at med tiden vil både Torp og særlig OSL lekke passasjerer til Rygge. Når flyplassen først er klar så blir pris det viktigste våpenent om å få flyselskapene til å fly dit...og det tror jeg at Rygge kommer til å bruke!

Vel, staten har vel allerede sagt sitt i den saken.
RSL får ikke bestemme landingsavgiften selv, for de eier ikke plassen...

Det er der RSL og SLH er helt forskjellige. RSL er i praksis en bruker på Rygge, mens SLH eier og driver Torp...

Som medeier i TRF håper jeg selvsagt ikke på noe kundeflukt over fjorden. Heldigvis har Rygge fått rettningslinjer å følge når det gjelder prissetting.

Får håpe at rutetilbudet blir vesentlig forskjellig på Torp å rygge, så folk på begge sider har nytte av begge flyplassene. Hvis de skal konkurere om samme destinasjoner kommer de til å brene seg begge 2 eller?
Når tunellen kommer, eller hvis den kommer blir det jo lettere å krysse fjorden for å komme seg til flyplassene for begge sider.

Stakkars Rygge. Man kan få prestasjonsangst av mindre. Tenk å bli SÅ fotfulgt i utviklingen fra vuggen (til graven) ?!
:wow:

1,3 millioner passasjerer reiste over Torp i fjor. Fjeld anslår at vel 200 000 av disse kom fra Osloområdet. Dette er passasjerer som Rygge kommer til å kjempe med Torp om å kapre. Foreløpig har Rygge kun offentliggjort en ukentlig charteravgang til Gran Canaria fra høsten av.
Se her ja! Skjønner ikke hvorfor folk maser om at Torp og Rygge er konkurrenter. Så lenge vi ikke har en tunnel under fjorden* så vil nok Torp og Rygge klare å leve side om side.

*Ja jeg vet at politikerne lufter idéer om en tunnel, men det har de gjort i alle år.

Engasjementet i denne saken er vel et eklatant eksempel på en tradisjonell norsk provinsiell debatt der distriktsinteresser står i fokus.

La oss gjøre opp status et år eller to etter at RSL er i drift, da har vi litt mer substans å diskutere ut fra.

Sammenligner vi med oppstarten av DY så var det ikke mange (meg inkludert) som trodde at selskapet skulle bli såpass stort som de er i dag. Mye vil nok skje i Østfold det neste året...:D

Noen som har bilder fra Rygge under utbyggingen ??

Tok noen idag hvis det hjelper.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Ingen investorer vil betale så mye penger for en flyplass/terminal UTEN garantier for et eller annet . De er ikke komplette idioter.

En charteravgang eller to hvor flyplassen er åpen 3-6timer i uka medfører heller ikke at noen investerer i taxfree, kafeteria, parkering etc.

Det er noe vi IKKE vet om her og nå. Og alle som er involvert i Rygge må holde kjeft.

Vi alle vet at det kun er et selskap som vil kunne etablere seg her og sikkert har regnet ut potensialet fra Oslo og Oslo øst/sør, Sverige østover ned halvveis ned til Gøteborg. Om ikke med base med en gang, men med flyginger inn fra sine baser rundt i Europa.
Som TRF 8-10 om dagen. Og da følger de andre. Wizzair etc.

Gjett hvilket leven det vil bli på forumet da da dette selskapet , ut i fra helvetet, med lurepriser, dårlig behandling av ansatte etc. kommer inn og lager konkurranse med DY og OSL !! :drunk: :cry:

Og det bør snart komme en annonsering. Kort tid til høsten. ;) ;) ;)

I rest my case ! Drar til Asia i morgen.

Håper du har rett i dine antagelser SQ 777. For ellers har noen virkelig feilbedømt markedet :nor :SWE

Uansett, bildene er fine dem.

Back